printlogo


کد خبر: 197332تاریخ: 1397/5/29 00:00
اخبار

گسترش روابط با ایران اولویت سیاست خارجی پاکستان است
وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان گفت گسترش روابط با ایران اولویت سیاست خارجی دولت جدید است و مصمم به گسترش روابط همه‌جانبه با تهران هستیم.
«فواد چودهری» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در گفت‌وگو با فارس در اسلام‌آباد گفت: گسترش روابط با ایران اولویت سیاست خارجی دولت خواهد بود.
وی افزود: برای استحکام روابط با ایران اقدامات جدی انجام خواهیم داد و مصمم به گسترش روابط با تهران هستیم.
چودهری اظهار داشت: پاکستان و ایران از قبل روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند و حزب تحریک انصاف سعی دارد این ارتباطات را تبدیل به دوستی ناگسستنی و پایدار کند.
وی تصریح کرد: برای اداره کشور، ایران را یک الگوی مناسب برای پاکستان می‌دانیم و در این راستا گام برمی‌داریم.

روز حضور روحانی در مجلس مشخص نیست
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه روز حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سوال نماینده‌ها مشخص نیست، گفت: ششم شهریورماه رئیس‌جمهور با رهبری دیدار دارد.
احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در توضیح ابهامات مطرح شده درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوع را از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور جویا شدم و ایشان در توضیحات خود گفتند به رئیس‌جمهور پیشنهاد شد روز ششم شهریور ماه برای پاسخ به سوال نماینده‌ها در صحن علنی حضور پیدا کند اما هنوز مکاتبه رسمی با مجلس نشده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهور برای تعیین روز هیچ مکاتبه رسمی با هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نداشتند و روز ششم بنا بر مذاکرات مذکور مطرح شد. با این حال مطلع شدیم روز ششم شهریورماه هم رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری دیدار دارد، لذا آن روز هم در صحن برای پاسخ به سوال نماینده‌ها حاضر نمی‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس با انتقاد از اینکه دولت برنامه ماهانه و هفتگی مشخصی ندارد، گفت: رئیس‌جمهور باید برنامه روزانه و ماهانه مشخصی داشته باشد، البته طبق قانون اگر رئیس‌جمهور برای پاسخ به سوال در صحن حاضر نشود، سوالات مطرح و به رأی گذاشته می‌شود.

محسن هاشمی: اصلاح‌طلبان کم ‌آورده‌اند
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اصلاح‌طلبان آمادگی لازم را برای داشتن چنین قدرتی نداشتند و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا، حزب کارگزاران را یک حزب اصلاح‌طلب و میانه‌‌‌‌‌رو دانست و گفت: من به عنوان رئیس شورای مرکزی حزب فعالیت می‌کنم و فعال هستم. وی با اشاره به اینکه حدود 70 درصد کلانشهرها و مراکز استان توسط نیروهای اصلاح‌طلب و معتدل مدیریت می‌شوند و فراکسیون امید شامل یک سوم نمایندگان می‌شود، افزود: اصلاح‌طلبان و معتدلانی که در قدرت هستند، باید بتوانند روزبه‌‌‌روز اثرگذاری‌شان را بیشتر کنند. آنچه موجب درخواست‌ها برای اصلاح یا موجب سرخوردگی و عدم اقبال برخی گروه‌ها به اصلاح‌طلبان شده، این است که اصلاح‌طلبان و میانه‌‌‌روها به اندازه پیروزی‌هایی که دارند، اثرگذاری‌های‌شان مثبت و قابل توجه نبوده است.
محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اصلاح‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و این قدرت، به صورت یکباره در بسیاری از شهرهای ایران به دست آمده است و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند. روی این نقیصه باید به صورت جدی کار شود، زیرا برطرف نشدن آن می‌تواند بر اعتماد و اقبال جامعه نسبت به اصلاح‌طلبان و معتدلان اثر بگذارد.
وی افزود: اصلاح‌طلبان و میانه‌‌روها می‌توانند بگویند دولت انتظارات مردم را برآورده نکرده و در نتیجه اصلاح‌طلبان صدمه خورده‌اند ولی هم‌اینک اصلاح‌طلبان در بسیاری از شهرها در راس امور هستند. آنها هم باید به این سوال جواب دهند که چرا خودشان نتوانسته‌اند به انتظارات مردم پاسخ دهند؟


Page Generated in 0/0041 sec