printlogo


کد خبر: 197371تاریخ: 1397/5/29 00:00
اخبار

نئومارکسیسم در «شوکران» پنجم نقد می‌شود
«شوکران» پنجم میزبان «منوچهر آشتیانى» متفکر ٨٨ ساله، از پیشروان حزب توده ایران و جامعه‌شناس نئومارکسیست است. به گزارش «وطن‌امروز»، چهارمین قسمت برنامه تلویزیونى «شوکران» امشب با حضور دکتر منوچهر آشتیانى، متفکر ٨٨ ساله و جامعه‌شناس نئومارکسیست از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. آشتیانی خواهرزاده نیما یوشیج، از پیشروان حزب توده ایران و از رهبران کنفدراسیون دانشجویان ایرانى خارج کشور در عصر پهلوى است و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد، سردبیر برنامه پاسخ می‌دهد. وی در این برنامه براى نخستین‌بار خاطرات ناگفته خود از احسان طبرى و نورالدین کیانوری را بیان می‌کند و درباره فعالیت‌هاى مخفى حزب توده پس از انقلاب، ماجراى بازسازى حزب در دوره خاتمى، روش رفرم در مارکسیسم و... توضیح می‌دهد. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌شب‌ها حوالی ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود.

بازگشت فیتیله‌ای‌ها با «دوقلوها» به تلویزیون
چند روزی است مجموعه نمایشی «دوقلوها» در تهران مقابل دوربین رفته و بزودی تلویزیون شاهد حضور فیتیله‌ای‌ها خواهد بود. به گزارش تسنیم، علی فروتن، محمد مسلمی و حمید گلی که حدود 2 دهه است در تلویزیون با عنوان عموهای فیتیله‌ای شناخته می‌شوند پس از مدت‌ها با مجموعه تلویزیونی «دوقلوها» به تلویزیون می‌آیند و این روزها به همراه بازیگرانی دیگر مقابل دوربین این مجموعه نقش‌آفرینی می‌کنند. فیتیله‌ای‌ها قرار است در مجموعه «دوقلوها» حضوری متفاوت‌تر از قبل داشته باشند و این‌بار برخلاف گذشته در قالب یک مجموعه نمایشی با قصه و شخصیت‌هایی جدید به شبکه 2 می‌آیند. مجموعه تلویزیونی «دوقلوها» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه 2 با مشارکت وزارت بهداشت تهیه و تولید می‌شود.


انتخاب برترین فیلم‌های کودک و نوجوان 40 سال سینمای ایران
انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، بهترین آثار 40 سال اخیر در حوزه سینمای کودک و نوجوان را انتخاب و معرفی می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، جعفر گودرزی، نایب‌رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران و دبیر اجرایی جایزه بهترین‌های فیلم کودک و نوجوان 40 سال سینمای ایران با اعلام این خبر گفت: در این نظرخواهی منتقدان و نویسندگان سینمایی در بخش‌های مختلفی چون بهترین فیلم کودک، بهترین فیلم نوجوان، بهترین کارگردان سینمای کودک و نوجوان، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر کودک و نوجوان نظرات خود را ارائه می‌کنند. در نهایت با بررسی آرا، آثار برگزیده در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان امسال جوایزی دریافت می‌کنند. گودرزی در پایان بیان کرد: در این نظرخواهی فیلم‌های کودک و نوجوان تولید و اکران شده طی 40 سال اخیر مدنظر قرار خواهد گرفت که بر اساس تخمین ما تعداد این آثار بیش از 200 فیلم است.

«سرو زیر آب» کوتاه شد
کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» گفت که این فیلم 10 دقیقه کوتاه‌تر از نسخه سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر اکران می‌شود. به گزارش فارس، محمدعلی باشه‌آهنگر، کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» درباره زمان اکران این فیلم سینمایی گفت: طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است فیلم سینمایی «سرو زیر آب» بعد از ماه‌های محرم و صفر و در آبان‌ماه اکران خود را آغاز کند. وی درباره پیش‌بینی خود از اکران این فیلم سینمایی بیان کرد: موفقیت اکران یک فیلم به عوامل بسیاری چون پخش‌کننده مناسب، زمان اکران، تبلیغات گسترده و تیزرهای تلویزیونی وابسته است و با شرایط حال حاضر سینمای ایران پیش‌بینی فروش برای یک فیلم سینمایی بسیار سخت شده است.


Page Generated in 0/0052 sec