printlogo


کد خبر: 197381تاریخ: 1397/5/29 00:00
چهارگوشه

هیأتی از انصارالله یمن در ضیافت سیدحسن نصرالله
هیاتی از جنبش انصارالله یمن شنبه با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد. بر اساس این گزارش، در این دیدار اوضاع سیاسی و بشردوستانه در یمن و نیز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در دیدار با سیدحسن نصرالله مراتب قدردانی مردم یمن از مواضع شجاعانه و اصولی حزب‌الله در قبال تجاوز ائتلاف آمریکایی-سعودی به یمن را ابلاغ کرد. هیات یمنی همچنین دوازدهمین سالروز پیروزی مقاومت در مقابل دشمن اسرائیلی در سال 2006 را به دبیرکل حزب‌الله تبریک گفت.

کیم بار دیگر به آمریکا تاخت
برای دومین بار طی یک هفته اخیر، رهبر کره‌شمالی تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورش را محکوم کرد. کیم جونگ‌اون گفته است: تحریم‌های مداوم نیروهای متخاصم و اقدامات مزاحم آنها یک مانع جدی بر سر راه پیشرفت سوسیالیسم ما است. چند روز پیش رهبر کره شمالی در یک اظهارنظر شخصی کم‌سابقه تحریم‌های «راهزنانه» از سوی نیروهای متخاصم را محکوم کرده بود. این در حالی‌ است که واشنگتن به‌رغم مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی همچنان فشار تحریم‌ها بر این کشور را حفظ کرده است. اخیرا خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های روسی و چینی به خاطر آنچه نقض تحریم‌های کره شمالی توسط این شرکت‌ها خواند، اعلام کرد.

حمد در سودای حاکمیت بر قطر!
اختلافات و هجمه‌های محور چهارگانه به رهبری سعودی علیه قطر، به ادعای مالکیت بحرین بر قطر رسیده؛ ادعایی که به طور رسمی بر زبان پادشاه این کشور جاری شده است. بر این اساس، حمد بن عیسی آل‌خلیفه روز جمعه در دیدار با بزرگان قبیله  النعیم گفت: «حاکمیت آل‌خلیفه بر قطر از سال 1762 ثابت است و ما با مردم قطر یک ملت مشترک هستیم و تاریخ و نسب‌مان ما را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد». قطر و بحرین بر سر جزایر جنان، الزباره و فشت الدبیل اختلاف دارند و وزیر خارجه بحرین در جولای سال گذشته گفته بود که بحرین آماده بازپس‌گیری این جزایر از قطر است.

نامزد ریاست‌جمهوری پاکستان معرفی شد
عمران خان، نخست‌وزیر جدید و رئیس حزب حاکم «تحریک انصاف» پاکستان عارف علوی را به عنوان نامزد حزبش برای تصدی پست ریاست‌جمهوری معرفی کرد. دوره ریاست‌جمهوری ممنون حسین، رئیس‌جمهور فعلی 8 سپتامبر 2018 به پایان می‌رسد و انتخابات برای تعیین سیزدهمین رئیس‌جمهور 4 سپتامبر برگزار می‌شود. با توجه به اینکه حزب تحریک انصاف جایگاه خود را در 3 ایالت پاکستان ارتقا داده است و از طرف دیگر دولت مرکزی را در اختیار دارد، امکان پیروزی نامزد انتخاباتی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار زیاد است. در پاکستان، پست ریاست‌جمهوری سمبلیک است و او می‌تواند توصیه‌هایی برای شخص نخست‌وزیر داشته باشد.

مشت آهنین بن‌سلمان برابر منتقدانش
 گزارش‌‌ها حاکی از بازداشت مشاور سابق شرکت نفتی آرامکو در عربستان‌سعودی است. برجس حمود البرجس چندی پیش از افزایش بهای برق در کشور ابراز نگرانی کرده بود. بازداشت البرجس نشان داد روند بازداشت مخالفان بن‌سلمان همچنان ادامه دارد و به شدت و قوت خود باقی است. بازداشت البرجس باعث نگرانی دانشگاهیان و کارشناسان عربستان شده است، زیرا البرجس مخالف سیاسی نیست، بلکه بارها با ولیعهد دیدار کرده و برای سیاست‌های اقتصادی وی تبلیغ می‌کرد و هیچ‌گونه انتقادی از این سیاست‌ها نکرده است.

عزم آمریکا برای اشغال مستمر عراق
سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در یک نشست خبری در ابوظبی گفت: تا زمانی که لازم باشد، نیروهای آمریکایی در عراق می‌مانند. شان رایان مدعی شد علت اصلی ماندن در عراق پس از شکست داعش، انجام اقداماتی برای برقراری ثبات در مناطقی از عراق است که پیش‌تر تحت کنترل داعش بوده و ما به این دلیل در آنجا می‌مانیم. مسؤولان مختلف عراقی و نمایندگان پارلمان این کشور تاکنون بارها خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان شده‌اند. این سرهنگ ارتش آمریکا درباره عملیات نظامی آمریکا و متحدان کرد این کشور در شرق سوریه نیز گفت: عملیات ما و متحدان‌مان در سوریه تا از میان برداشتن آخرین تروریست در شرق رود فرات ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0055 sec