printlogo


کد خبر: 197412تاریخ: 1397/5/30 00:00
اخبار

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی:
مسؤولان برای درمان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه سفر هیچ مسؤولی را برای درمان به خارج از کشور توجیه‌پذیر نمی‌دانیم، گفت: درخواست ما از مقامات مسؤول این است که برای درمان به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند؛ همان اقدامی که رهبر انقلاب انجام دادند. به گزارش تسنیم، محمد رئیس‌زاده در نشست خبری با موضوع وضعیت حوزه سلامت و عملکرد و اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره انتقادات مردم از اعزام مسؤولان برای درمان به کشورهای خارجی اظهار داشت: به صراحت عنوان می‌کنیم سفر مسؤولان برای درمان به خارج از کشور غلط است و ما نیز براساس داشته‌های پزشکی و علمی چنین امری را تایید نمی‌کنیم. وی ادامه داد: هم‌اکنون در کشور هیچ نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست، زیرا اتفاقاً پزشکی ایران برخلاف برخی صنوف و رشته‌های دیگر در این 4 سال بسیار رشد کرده است و در مرز دانش حرکت می‌کند و وقتی مقام مسؤولی برای درمان به خارج می‌رود این رشد پزشکی ایران را زیر سؤال می‌برد و مسلماً باعث ناراحتی مردم نیز می‌شود، بنابراین سفر مقامات مسؤول برای درمان به خارج از کشور توجیه‌پذیر نیست. رئیس‌زاده با اشاره به اینکه مسؤولان به سیستم بیمارستان‌های دولتی اعتماد کنند، همانطور که رهبر انقلاب برای بیماری خود به یک بیمارستان دولتی مراجعه کردند و از سیستم درمان رایج کشور بهره‌مند شدند، افزود: علت سفر برخی از این مسؤولان برای درمان به خارج از کشور نیز به این دلیل است که بیماری صعب‌العلاج دارند و می‌خواهند از جدیدترین تکنیک‌ها برای اندک امید درمانی استفاده کنند، کما اینکه معتقدیم همان امید اندک هم با توجه به هزینه بالا و اعتباری که از آن مسؤول در جامعه می‌رود فایده‌ای ندارد.

توسط کمیته امداد انجام می‌شود
ارائه مشوق‌هایی برای بازگشت مددجویان به روستا
مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد مشوق‌های بازگشت مددجویان از روستا به شهر را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه توجه ویژه به اشتغال و مسکن روستاییان باعث کاهش حاشیه‌نشینی روستاییان در شهرها می‌شود، گفت: در اولویت قرار گرفتن مددجویان روستایی برای دریافت خدمات مسکن علاوه بر فعال نگه‌داشتن و توسعه طرح‌های اشتغالزایی، موجب محرومیت‌زدایی از چهره روستاها نیز می‌شود. وی با اشاره به اینکه سرانه هر خانوار روستایی تحت حمایت برای تأمین مسکن 20 میلیون تومان است، اعلام کرد: هر خانوار مددجویی که تصمیم بگیرد به روستا بازگردد به‌عنوان مشوق از 25 درصد سرانه بیشتر بهره‌مند می‌شود.  بازیان با اشاره به اینکه سال گذشته 300 واحد مسکونی به دلیل مهاجرت مددجویان از شهر به روستا تأمین شد، یادآور شد: علاوه بر مسکن، تسهیلات ویژه برای اشتغالزایی روستاییان نیز می‌تواند محرک مناسبی برای مهاجرت معکوس باشد. مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 3 میلیون و 875 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که 55‌درصد از این تعداد در روستاها ساکن هستند، گفت: کمتر از 10 درصد از خانوارهای روستایی تحت حمایت، فاقد مسکن هستند.

جزئیات وام 50 میلیونی دانش‌آموزی
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش جزئیات ارائه وام دانش‌آموزی از سوی صندوق کارآفرینی امید را تشریح کرد. مصطفی آذرکیش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره روند ارائه وام کارآفرینی به دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، به ایسنا گفت: برای نخستین‌بار بخش دانش‌آموزی به اساسنامه صندوق کارآفرینی امید که در فروردین‌ماه سال جاری در هیأت وزیران به تصویب رسید اضافه شد. وی افزود: این مصوبه یکی از اقدامات در راستای حمایت از فارغ‌التحصیلان هنرستان‌هاست. وی با بیان اینکه اکنون هر کدام از دانش‌آموزان طرح کارآفرینی داشته باشند، صندوق کارآفرینی امید تا بیش از 50 میلیون تومان تسهیلات در اختیار آنها می‌گذارد، گفت: در مجموع هر کسی طرح و ایده‌ای داشته باشد که منجر به تولید موثر شود تا 50 میلیون و حتی در مواردی گزارش شده امکان ارائه وام تا 100 میلیون تومان هم برای آنها وجود دارد.


Page Generated in 0/0066 sec