printlogo


کد خبر: 197413تاریخ: 1397/5/30 00:00
اخبار

رئیس شورای شهر:
تعداد معاونان شهردار کاهش یابد
رئیس شورای شهر تهران گفت: شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونان به ۶ معاونت است. محسن هاشمی در جلسه هم‌اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران با بیان اینکه تهران در طول دهه‌های گذشته 2 برنامه داشته که یکی از آنها از ابتدای سال ۸۸ تا ۹۲ و دیگری از سال ۹۲ تا ۹۷ بوده و در حال حاضر در حال تدوین برنامه پنجساله سوم هستیم، گفت: سال گذشته سیاست‌های کلی برنامه سوم تصویب و ابلاغ شد و شورا به شهرداری ۶ ماه فرصت داد که بر اساس این سیاست‌های کلی برنامه پنجساله سوم را تدوین کند که هنوز انتظار داریم تا پایان تابستان این برنامه تدوین شود. هاشمی با بیان اینکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از وظایفی که قانون برای مدیریت شهرها پیش‌بینی کرده به آنها واگذار شده است، گفت: باید در ابتدای هر برنامه بلندمدت شهر بنویسیم که هنوز مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتاده و باید طی این 5 سال به گونه‌ای مدیریت کنیم که شهر به سمت مدیریت یکپارچه برود. رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر ۶ کمیسیون وجود دارد که ساختار شهرداری نیز بر همین اساس شکل گرفته، گفت: اما شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونان به ۶ معاونت است، زیرا برخی کمیسیون‌های ما با چند معاون سروکار دارند اما در حال حاضر برنامه بر اساس همین ساختار در حال تدوین است.

هوای پایتخت در شرایط ناسالم
کیفیت هوای تهران با افزایش آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. به گزارش میزان به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون در ۲۴ ساعت گذشته، با ۴۲ عدد افزایش روی ۱۱۷ قرار گرفت و برای گروه‌های حساس ناسالم شد. همچنین در این مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۷ به ۱۳۵ افزایش و میزان آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۲۲ به ۱۸ کاهش یافت. بر اساس این گزارش، ایستگاه‌های فرمانداری شهرری با شاخص ۱۵۳، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۳۹ و شهرداری منطقه ۲۱ و بوستان سلامت (منطقه ۱۷) به طور مشترک با شاخص ۱۳۸ بیشترین میزان آلودگی هوای شهر تهران در این مدت را داشتند. همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۲، مسعودیه (منطقه ۱۵) و پونک (منطقه ۵) به ترتیب با شاخص‌های ۸۰، ۹۵ و ۹۹ کمترین آلودگی مناطق شهر تهران را در این مدت داشتند.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد
پلیس در صدر میزان رضایت عمومی
رئیس پلیس پایتخت گفت: در آخرین نظرسنجی انجام شده از عملکرد سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها در تهران از حیث اعتماد عمومی و رضایت‌مندی، پلیس پایتخت در بالاترین رتبه قرار دارد. سردار رحیمی در دفتر نظارت همگانی اظهار داشت: در آخرین نظرسنجی انجام شده از عملکرد سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها در تهران بزرگ از حیث اعتماد عمومی و رضایت‌مندی، پلیس پایتخت در بالاترین رتبه قرار دارد. وی افزود: در 5 ماه سال جاری در جمع‌بندی انجام شده تقدیر از عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش، درخواست همکاری و مساعدت مردم از پلیس 48 درصد افزایش و میزان شکایت از عملکرد پلیس 15 درصد کاهش داشته است. سردار رحیمی اضافه کرد: طی روز گذشته در دفتر نظارت همگانی به درخواست 610 نفر مراجعان با اغماض و روی گشاده پاسخ داده شد.


 محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به کمک دولت برای پرداخت مبلغی به خانواده‌های زلزله‌زده در کرمانشاه که بعضی از آنها جان باخته‌اند، گفت: جمعیت هلال‌احمر پیش از این به بازماندگان 620 نفری که در زلزله کرمانشاه جان خود را از دست داده بودند 5 میلیون تومان هدیه داده بود و حالا پس از این اتفاق یک هفته قبل دولت به‌واسطه استانداری 3 میلیارد و 100 میلیون تومان دیگر به جمعیت هلال‌احمر پرداخت کرد تا 5 میلیون تومان دیگر به حساب این 620 خانواده واریز شود.


Page Generated in 0/0065 sec