printlogo


کد خبر: 197439تاریخ: 1397/5/30 00:00
چهارگوشه

دولت جدید پاکستان سوگند خورد
دولت جدید پاکستان دوشنبه به رهبری عمران‌خان، نخست‌وزیر تازه منصوب شده در حضور «ممنون حسین»، رئیس‌جمهوری پاکستان سوگند خورد. کابینه جدید که یکشنبه از سوی عمران‌خان معرفی شد متشکل از ۲۰ نفر شامل ۱۵ وزیر و 5 مشاور نخست‌وزیر می‌شود.
عمران‌خان ۶۴ساله جمعه پس از حمایت ۱۷۶ قانونگذار از مجموع ۲۷۲ نفر به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد. پاکستان در ماه جولای انتخابات پارلمانی و محلی برگزار کرد. حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران‌خان توانست ۱۱۶ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی پارلمان پاکستان را به دست آورد اما از کسب اکثریت بازماند.


تداوم حملات موشکی انصارالله به جنوب عربستان
ائتلاف متجاوز سعودی در جنایت جدیدش در یمن، 2 قایق در نزدیکی جزیره السوابع در استان الحدیده را هدف قرار داد که به کشته شدن ۱۳ ماهیگیر و زخمی شدن 4 نفر و مفقود شدن 4 نفر دیگر منجر شد.  در مقابل، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به انصارالله) روز گذشته پادگان تازه تأسیس ارتش عربستان در غرب نجران در جنوب این کشور را با موشک بالستیک از نوع بدر یک هدف قرار داد. این نیروها همچنین تعدادی از مناطق و پایگاه‌های نظامی در منطقه مرزی حیران را پس گرفتند و مانع پیشروی نیروهای متجاوز شدند. در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

آیزنکوت: سعودی‌ها هرگز دشمن اسرائیل نمی‌شوند
رئیس ستاد ارتش اسرائیل از توافق کامل بین این رژیم و حکومت سعودی خبر داد. گادی آیزنکوت اظهار داشت، توافق کاملی بین اسرائیل و حکومت سعودی وجود دارد مبنی بر اینکه عربستان هیچ وقت دشمن اسرائیل نباشد. پیش‌تر شخصیت‌های اسرائیلی نظیر یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات جاسوسی رژیم صهیونیستی ضمن درخواست علنی از سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای دعوت از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای سفر به عربستان اعلام کرده بودند: تل‌آویو می‌تواند در مقابل عادی‌سازی روابط پیشنهاد مشارکت امنیتی و اطلاعاتی را به عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بدهد.

تیراندازی به سفارت آمریکا در ترکیه
در بحبوحه تشدید بحران میان آنکارا و واشنگتن به دلیل محاکمه کشیش آمریکایی در ترکیه، فرد یا افرادی صبح دوشنبه از داخل یک خودروی سفید در حال حرکت که پلاک آن مشخص نبود به سفارت آمریکا در آنکارا شلیک کردند. بر اثر این حمله، اتاقک مامور پلیس مقابل سفارت آسیب دید؛ عاملان این حادثه توانستند فرار کنند. سخنگوی سفارت آمریکا گفته است هیچ موردی از زخمی شدن افراد گزارش نشده است. سخنگوی حزب عدالت و توسعه در واکنش به تیراندازی به سفارت آمریکا در آنکارا گفت: این حمله آشکارا یک اقدام تحریک‌آمیز است. تمام سفارتخانه‌ها تحت مراقبت دولت ترکیه قرار دارند.

اس 400 روسیه به هند می‌رود
یکی از مقامات نظامی ارشد روسیه اعلام کرد این کشور احتمالا از سال ۲۰۲۰ تحویل سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ را به هند آغاز کند. دیمیتری شوگائف، مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی- نظامی روسیه اظهار کرد: در صورتی که در سال جاری میلادی قراردادهای تحویل با هند امضا شود، از سال ۲۰۲۰ تحویل سامانه دفاع هوایی اس۴۰۰ آغاز خواهد شد. شوگائف خاطرنشان کرد: در ارتباط با هند من فکر می‌کنم اگر تا پایان امسال توافقنامه تحویل سامانه را امضا کنیم، این کشور در سال ۲۰۲۰ سامانه اس۴۰۰ را تحویل خواهد گرفت.
 


Page Generated in 0/0062 sec