printlogo


کد خبر: 197453تاریخ: 1397/5/30 00:00
صورت‌های مالی 12 بانک در کما
بانک‌ها در ۴ ماه 96 چقدر وام دادند؟

وام پرداختی بانک‌ها در۴ ماهه سال ۱۳۹۷ به بخش‌های اقتصادی 167 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 13 هزار و 800 میلیارد تومان (معادل9/0 درصد)  افزایش داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش مبلغ 4/102 هزار میلیارد تومان معادل 3/61 درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 9/2 درصد افزایش داشته است. سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن 4/39 هزار میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص 5/38 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش همه بخش‌های اقتصادی است. گفتنی است، تعداد 75454 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 620 میلیون تومان پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی دیگر بخش‌هاست. در ضمن در بخش خدمات تعداد 1418857 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 50 میلیون تومان پرداخت شده  است.
تأخیر ۱۲ بانک در انتشار صورت مالی
از سوی دیگر با وجود گذشت یک ماه از مهلت برگزاری مجامع، 12 بانک تاکنون صورت‌های مالی خود در سال 96 را منتشر نکرد‌ه‌اند و فقط 6 بانک مجوز برگزاری مجمع عمومی سالانه را از بانک مرکزی دریافت کرده‌اند. از مجموع 19 بانک و 2موسسه اعتباری بورسی، تا این لحظه هیچ بانکی غیر از بانک انصار مجمع عمومی خود را برگزار نکرده است. از سوی دیگر، تاکنون بانک‌های حکمت ایرانیان، سامان، پاسارگاد، دی، شهر، قرض‌الحسنه رسالت، مهر اقتصاد، اقتصاد نوین، سرمایه، ایران‌زمین، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری ملل صورت مالی حسابرسی شده سال 96 خود را آماده و منتشر نکرده‌اند و بالطبع نمی‌توانند مجمع عمومی برگزار کنند. در این بین، بانک‌های سینا و کارآفرین صورت مالی حسابرسی شده سال 96 را منتشر کرده‌اند‌ اما هنوز مجوز برگزاری مجمع عمومی را از بانک مرکزی دریافت نکرده‌اند.
زیان ۱۳۹۵ ریالی هر سهم بانک تجارت
در همین حال بانک تجارت صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۶ را منتشر کرد که با زیان ۱۳۹۵ ریالی هر سهم و 37/6 هزار میلیارد تومانی همراه بود. بانک تجارت با سرمایه 57/4 هزار میلیارد تومانی، صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند گذشته را منتشر کرد. به این ترتیب، «وتجارت» در این دوره به ازای هر سهم ۱۳۹۵ریال زیان محقق کرده که نسبت به گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده ۷درصد کاهش زیان داشته است. این بانک بورسی براساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه برای سال مالی ۹۶ مبلغ 37/6 هزار میلیارد تومان زیان خالص محقق کرده است.
 


Page Generated in 0/0159 sec