printlogo


کد خبر: 197454تاریخ: 1397/5/30 00:00
اخبار

با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی
3534 میلیارد تومان وام روستایی پرداخت شد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت 3534 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به بخش روستایی خبر داد. سیدابوالفضل رضوی با بیان این مطلب در رادیو گفت‌وگو اظهار داشت: به کارآفرینان مشارکت‌کننده که دارای آورده اولیه باشند در مناطق مرزی با کارمزد صفر درصد و در مناطق روستایی با سود ۳ درصد وام داده می‌شود. رضوی در پاسخ به «وطن‌امروز» درباره نقش نهادهای انقلاب اسلامی در پرداخت تسهیلات روستایی گفت: در سال 96 با همکاری بنیاد مستضعفان ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شد که بنیاد علوی ۵ درصد از بازپرداخت سود آن را پذیرفت و ۵ درصد دیگر هم از محل کمک‌های فنی و اعتباری معاونت توسعه روستایی تأمین شد. وی ادامه داد: در بخش روستایی هم امسال بنیاد مستضعفان (بانک سینا) ۷۵۰ میلیارد تومان به این اعتبار حمایتی خود افزوده است. بانک پارسیان زیرمجموعه‌ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم ۳۴۰ میلیارد تومان با نرخ کارمزد ۸ درصد به این برنامه اختصاص داده است. علاوه بر این ۱۲هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی با کارمزد صفر درصد آماده پرداخت است. به‌گفته وی، تاکنون درمجموع ۱۹۳۴ میلیارد تومان از این تسهیلات به کارآفرینان متقاضی در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده و بانک‌ها برای پرداخت ۲۹۷۳ میلیارد تومان دیگر موافقت کرده‌اند. این میزان تسهیلات منجر به ایجاد ۴۷ هزار و ۸۰۵ فرصت شغلی شده است. وی یادآور شد: بانک سینا از۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطایی بنیاد مستضعفان تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده که منجر به ایجاد ۶۳۷۱ فرصت شغلی در مناطق محروم شده است.

کود یارانه‌ای گران‌تر نمی‌شود
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه قیمت کودهای یارانه‌ای در سال جاری افزایش نخواهد یافت، تصریح کرد: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی می‌شود. به گزارش مهر، حمید رسولی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت و مذاکرات فشرده با شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره در کشور، قرار شد کود اوره سهمیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طبق برنامه در اختیار این شرکت قرار گیرد و در روزهای اخیر این کار آغاز شده است. وی اضافه کرد: برخی سودجویان در بازار اقدام به توزیع کود اوره با قیمت‌های غیرمصوب کردند که با اقدامات انجام شده، جلوی این سودجویی‌ها گرفته شده است. وی تاکید کرد: کشاورزان از ثبات قیمت کود اوره و تامین آن به ازای هر کیسه ۵۰ کیلویی 38500 تومان اطمینان داشته باشند.


مجلس و دولت حقوق کارمندان را ترمیم کنند
دولت و مجلس باید اقدامی انجام دهند و در شرایط افزایش نرخ ارز، ماهانه حقوق‌ها را ترمیم کنند و این کار در اختیارات مجلس است. موید حسینی‌صدر، مشاور سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، اظهار داشت: مجلس می‌تواند از منابع افزایش قیمت ارز حقوق کارمندان و بازنشستگان را به دولت تکلیف کند. حسینی‌صدر افزود: دولت نیز می‌تواند با مصوبه مجلس لایحه‌ای ارائه دهد و با توجه به شرایط جدید در کشور افزایش حقوق‌ها را اجرایی کند. وی با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در پی گرانی‌های اخیر ادامه داد: امروز با قیمت‌های کذایی مشکلات بیشتر نمود دارد و به‌دلیل افزایش رقم پایه ارزی، مشکلات اقتصادی بیشتر به چشم می‌آید.
 


Page Generated in 0/0050 sec