printlogo


کد خبر: 197455تاریخ: 1397/5/30 00:00
اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
لبوفروش هم با ارز آزاد می‌فروشد
امروز و در شرایطی که آمریکا تصمیم گرفته اقتصاد ایران را از بین ببرد زمان حمایت از پول ملی است. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این مطلب افزود: بررسی اسناد بالادستی کشور نشان می‌دهد نظام اقتصادی ایران نظام دولت‌بازار است. نوبخت افزود: در دولت دوازدهم وضعیت به طور کلی فرق کرده است و تعادل محیط کسب و کار دچار تنش شده و دولت نمی‌تواند در این حوزه کنار بایستد؛ به عنوان نمونه دولت در روزهای اخیر فقط در یک روز 17 دستورالعمل مصوب کرد که به عقیده بخش خصوصی این دستورالعمل‌ها به نوعی مانع کسب و کار است اما در شرایط فعلی چاره‌ای جز دخالت دولت در اقتصاد نبوده است. وی با بیان اینکه امروز نرخ ارز مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده، گفت: باید قبول کنیم حتی لبو‌فروش هم قیمت‌های خود را با نرخ ارز تطبیق می‌دهد. متاسفانه صاحب ارز کشور آمریکا تصمیم گرفته اقتصاد ایران را از بین ببرد، در این حالت اینکه بگوییم دست پنهان آدام ‌اسمیت بازار را سامان می‌دهد قابل قبول نیست. به گفته نوبخت، امروز نوبت حمایت از پول ملی است، اگر همه به سمت دلار هجمه بیاورند پول ملی بی‌ارزش و کاغذ پاره می‌شود.


شرکت ملی گاز باید  15 میلیارد تومان به مردم برگرداند
شرکت ملی گاز در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ میلیارد تومان از مشترکان بابت بیمه خسارت گاز دریافت کرده است؛ اقدامی که بدون مصوبه قانونی مجلس بوده و طبق گزارش دیوان محاسبات تخلف است، بنابراین باید این مبالغ به مردم بازگردانده شود. به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار در مجلس در این باره افزود: شرکت گاز در سال ۱۳۹۴ براساس قانون بودجه در قبوض مشترکان گاز مبلغ یک هزار تومان برای بیمه خسارات مالی و جانی اعم از فوت، نقص عضو و جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از انفجار و آتش‌سوزی دریافت کرده که در سال ۱۳۹۵ دوباره این مبالغ در قبوض مشترکان بدون مصوبه قانونی لحاظ شده است، یعنی در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۵ میلیارد تومان شرکت ملی گاز از مشترکان بابت خسارت بیمه پول دریافت کرده که طبق گزارش دیوان محاسبات تخلف محسوب شده و باید طبق رای دیوان این مبالغ به مردم بازگردانده شود. کاتب با بیان اینکه امروز کشور گران اداره می‌شود و هزینه شرکت‌های دولتی بالاست، گفت: مدیریت کاهش هزینه نداریم. نباید مردم از جیب‌شان هزینه‌های سرباری شرکت‌ها را بدهند. وی تاکید کرد: شرکت ملی گاز باید به هر طریقی پول مردم را برگرداند، این حق‌الناس است، شرکت گاز اجازه این کار را نداشت.


تبلیغ پیش‌فروش خانه تسهیل شد
معاون مدیرکل ارشاد استان تهران از تسهیل امکان تبلیغ برای پیش‌فروش مسکن در رسانه‌ها و بیلبوردهای شهری با مجوز این اداره کل خبر داد. به گزارش مهر، مهرشاد کاظمی در این‌باره افزود: در رسانه‌های شهری شرکت‌هایی می‌توانند نسبت به پیش‌فروش مسکن تبلیغات کنند که از اداره کل ارشاد استان تهران مجوز دریافت کنند. وی ادامه داد: تا پیش از این ما به شرکت‌‌های متقاضی آگهی پیش‌فروش مجوز نمی‌دادیم اما با هماهنگی اداره کل راه‌وشهرسازی استان تهران امکان صدور این مجوز تسهیل و فراهم شده است. به‌گفته وی، اگر اشخاص حقیقی یا حقوقی متقاضی پیش‌فروش ساختمان شرایط و مجوزهای لازم را داشته باشند می‌توانند مجوز تبلیغات را نیز از این اداره کل دریافت کنند. کاظمی ادامه داد: به پیش‌خریداران این اطمینان داده خواهد شد با رعایت قانون پیش‌فروش، امکان کلاهبرداری و فروش یک واحد به چند نفر حذف و راه آن بسته شده است.


Page Generated in 0/0082 sec