printlogo


کد خبر: 197471تاریخ: 1397/6/3 00:00
اخبار

پاسخ ایران به اقدام تازه توئیتر و فیس‌بوک
یک مقام هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، به ادعای شرکت‌های «فیس‌بوک» و «توئیتر» مبنی بر حذف صدها حساب کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) واکنش نشان داد. مقام هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادعای 2 شرکت آمریکایی علیه ایران را «سوءاستفاده» واشنگتن از بستر رسانه‌های اجتماعی برشمرد. «علیرضا میریوسفی» رئیس بخش مطبوعاتی هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در این زمینه گفت: «چنین ادعاهایی مضحک و بخشی از مجموعه اقدام‌های آمریکا برای تغییر نظام در ایران است». این مقام ایرانی در ادامه گفت: «این اقدام‌ها سوءاستفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی است». شرکت «فیس‌بوک» بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) اعلام کرد صدها صفحه کاربری «مرتبط با ایران و روسیه» را از شبکه‌های اجتماعی تحت مالکیتش از جمله فیس‌بوک و «اینستاگرام» حذف کرده است. بر اساس بیانیه این شرکت، ۶۵۲ صفحه که اصلیت ایرانی و روسی داشته‌اند، به دلیل «رفتارهای هماهنگ نامعتبر» و تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات آمریکا، از شبکه‌های اجتماعی این شرکت حذف شده‌اند. اسامی و مشخصات این صفحات اعلام نشده است. گفتنی است شرکت گوگل هم در اقدامی مشابه با «فیس‌بوک» و «توئیتر» روز پنجشنبه (۲۳ آگوست/ اول مردادماه) ۵۸ حساب‌ کاربری «مرتبط با ایران» را از پایگاه‌ها و سایت‌های مرتبط خود حذف کرده است.

واکنش محسن رضایی به شوخی «جناب‌خان»!
«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی شوخی جناب‌خان (عروسک برنامه خندوانه) با وی در اینستاگرام خود نوشت:
هم‌استانی عزیزم، جناب‌خان!
از اینکه با شوخی با من و امثال من در این شرایط دشوار اقتصادی، مرهمی بر دردهای مردم می‌گذارید، از شما و رامبد جوان متشکرم. حتما می‌دانی که من در این 40 سال، یک روز هم در دولت، مجلس و قوه‌قضائیه نبوده‌ام.
به دستگاه‌‌ها کمک کرده‌ام ولی از آنها به واسطه عملکردشان انتقادات صریحی داشته‌ام بنابراین در جمع منتقدان تعریف می‌شوم. از 12 انتخابات ریاست‌جمهوری، در 2 تای آنها شرکت کردم و در هر 2 انتخابات، به نقل از نظرسنجی‌ها بابرنامه‌ترین کاندیدا بودم. در آخرین انتخاباتی که شرکت کردم، مردم عزیز در حدود 4 میلیون نفر که ظاهرا یکی از آنها شما بودید به من رای دادند. در انتخابات سال 92 هر یک از کاندیداها شعار یا نمادی را بر سر دست گرفت، من اما یک‌هزار تومانی در دست گرفتم و گفتم پول ملی ما دارد سقوط می‌کند.

بودجه ۱۸میلیون یورویی
ربطی به بسته اتحادیه اروپایی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: بودجه ۱۸ میلیون یورویی اروپا مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی پیشنهادی اروپا ندارد که قرار است در چارچوب برجام ارائه شود. بهرام قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اخبار پیرامون بودجه‌ای که اخیرا از سوی اتحادیه اروپایی به ایران تخصیص داده شد، اظهار کرد: کمیسیون اروپا روز پنجشنبه ۱۸ میلیون یورو برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در ایران تخصیص داد که این میزان بخش اول از بودجه ۵۰ میلیون یورویی است که به همین منظور از سوی کمیسیون اروپا اختصاص داده شده است. قاسمی افزود: این بودجه مربوط به همکاری‌های ایران با نهاد اتحادیه اروپایی است و ربطی به بسته اقتصادی مطرح شده اروپا که قرار است در چارچوب برجام و برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ارائه شود، ندارد.

درخواست ۱۶ سناتور آمریکایی برای فشار حداکثری به ایران
۱۶ سناتور آمریکایی از وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند تمام اقدامات لازم را برای قطع ارتباط ایران با سوئیفت انجام دهد. به گزارش تسنیم، 16 سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواستار استفاده واشنگتن از نفوذ خود برای قطع ارتباط ایران با «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» (سوئیفت) شده‌اند. نگارندگان نوشته‌اند در صورتی که ایران کماکان ارتباطش با شبکه سوئیفت را حفظ کند، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا موفقیتی در اجرای کارزار فشار حداکثری علیه ایران به دست نخواهد آورد.در این نامه آمده است: «کارزار فشار حداکثری دولت، در صورت حفظ ارتباط ایران با سوئیفت موفق نخواهد شد».


Page Generated in 0/0146 sec