printlogo


کد خبر: 197507تاریخ: 1397/6/3 00:00
چهارگوشه

پوتین به عربستان می‌رود
«میخائیل بوگدانف» می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از سوی ملک سلمان پادشاه سعودی برای دیدار از ریاض دعوت شده است. به گفته معاون خاورمیانه وزارت خارجه روسیه، رئیس‌جمهوری این کشور دعوت را پذیرفته و قصد دارد به عربستان سفر کند. بوگدانوف همچنین می‌گوید سفر پوتین به عربستان کاملا وابسته به برنامه و جدل زمان‌بندی او است و هیچ زمان دقیقی برای این سفر مشخص نشده است. در اکتبر 2017 شاه سعودی نخستین سفر خود را در تاریخ روابط دوجانبه به مسکو داشت و در همین راستا مناسبات ریاض و مسکو درباره تولید نفت و کشورهای عضو و غیر عضو اوپک همواره نزدیک بوده است. در مراسم افتتاحیه جام‌جهانی فوتبال هم تیم‌های ملی روسیه و عربستان به مصاف یکدیگر رفتند و پیش از این مسابقه ولیعهد سعودی جعبه‌ای را به رئیس‌جمهوری روسیه هدیه داد.

مرکل: آلمان روابطش در حوزه انرژی‌ را با روسیه قطع نمی‌کند
آلمان قصد دارد همکاری‌های خود در حوزه انرژی را با روسیه وارد فضای جدی‌تری کند. این در حالی است که مرکل و دولتش برای این همکاری‌ها از سوی آمریکا تحت فشارهای شدیدی قرار دارند. مرکل که در سفر دوره‌ای خود به منطقه قفقاز به سر می‌برد، در دانشگاه شهر تفلیس، مرکز گرجستان گفت همکاری‌ها در حوزه انرژی میان روسیه و آلمان، امنیت انرژی را برای برلین تامین می‌کند. آلمان قصد دارد بدون واسطه و از بستر دریای بالتیک گاز مصرفی خود را از روسیه تامین کند.

جان بولتون: ترامپ خطر امنیتی نیست!
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که برای دیدار با همتای روس خود به ژنو سفر کرده است، می‌گوید ترامپ یک خطر امنیتی نیست. بولتون در همین حال بر این باور است اعترافات وکیل ترامپ مبنی بر تخلفات مالی که در کمپین ترامپ رخ داده ابزاری است که برخی قصد دارند با آن به رئیس‌جمهوری آمریکا ضربه بزنند. «مایک کوهن» وکیل سابق ترامپ اعتراف کرده در رابطه با روابط نامشروع ترامپ و مسائلی از این دست تخلفات مالی را مرتکب شده است. از سوی دیگر در دیدار «نیکولای پاترشف» و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است آمریکا بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل را کاهش خواهد داد.

وعده‌های اقتصادی ترامپ به نخست‌وزیر ایتالیا
جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در دیدارش با ترامپ که در ماه جولای برگزار شد وعده‌هایی را از رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر کمک‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور از سوی ایالات متحده دریافت کرده است. این خبر را 2 ماه پس از ملاقات رهبران 2 کشور، روزنامه دلاسرا در حالی منتشر کرد که دولت راست‌گرای ایتالیا از سوی آمریکایی‌ها مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و ترامپ، نخست‌وزیر ایتالیا را برای سیاست‌های مهاجرتی بسیار سخت‌گیرانه‌اش مورد تقدیر قرار داده بود.

رئیس جمهور پیشین کره‌جنوبی  به ۲۵ سال حبس محکوم شد
دادگاهی در کره‌جنوبی برای رئیس‌جمهوری سابق این کشور حکم ۲۵ سال حبس صادر کرده است. پارک‌گئون‌ هه، رئیس‌جمهوری سابق کره‌جنوبی  نخستین رئیس‌جمهوری منتخب این کشور است که پس از تایید فساد، مجبور به کناره‌گیری شد. دادگاه عالی سئول اعلام کرده وی با دوستش «چویی سون سیل»، برای دریافت ده‌ها میلیارد وون از کمپانی‌های بزرگ تجاری تبانی کرده است.

جان مک‌کین در آستانه مرگ
«جان مک‌کین» سناتور و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آستانه مرگ قرار دارد. نزدیکان وی که در آریزونا زندگی می‌کنند می‌گویند مک‌کین دیگر خدمات درمانی پیوسته به عمل جراحی مغزش را دریافت نمی‌کند. جان مک‌کین از دسامبر گذشته حتی در واشنگتن هم دیده نشده است. او از مخالفان سیاست‌های ترامپ است و گفته بود ترامپ نباید در مراسم خاکسپاری‌اش شرکت کند. وی همچنین رقیب اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود. جان مک‌کین به سرطان مبتلاست و تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته بود.
 


Page Generated in 0/0058 sec