printlogo


کد خبر: 197535تاریخ: 1397/6/3 00:00
نبض جامعه

از امروز آغاز می‌شود
بازگشت حجاج به کشور

با پایان یافتن عملیات حج، بازگشت زائران ایرانی به کشور از امروز شنبه 3 شهریور آغاز می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجاج حج تمتع 97 که از روز چهارشنبه 27 تیرماه به مکه و مدینه اعزام شده بودند، از امروز به ایران باز خواهند گشت. بنابر این گزارش، با توجه به پایان یافتن موسم حج و بازگشت توأم با سلامت حجاج از منا به مکه مکرمه، بازگشت حجاج به کشور از امروز شنبه سوم شهریورماه 97 آغاز خواهد شد. نخستین گروه‌هایی که مکه را به مقصد ایران ترک می‌کنند، زائران مدینه اول هستند و زائران مدینه دوم که قبل از انجام اعمال به صورت مستقیم به جده و از آنجا به مکه اعزام شده بودند، پس از حضور 6 روزه در مدینه به کشور بازمی‌گردند. بنابه گفته علی رستمی، معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، 954 پرواز برای بازگشت حجاج در نظر گرفته‌ شده و تاریخ بازگشت آنها از 3 تا 24 شهریورماه خواهد بود.

فاز جدید برخورد پلیس با محتکران  آغاز شد
پلمب بیش از 20 انبار احتکار کالا

 در ادامه عملیات‌های پلیس در برخورد با محتکران، سه‌شنبه گذشته عملیات پلیس برای شناسایی ۱۷ انبار مملو از اقلام احتکار شده آغاز شد. نخستین عملیات مربوط به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بود که در جریان آن ۱۱ سوله و 6 انبار که بیش از ۷ هزار تن کاغذ وارد شده با ارز دولتی و بیش از ۱۰۰ تن مواد شیمیایی پیش‌ساز ظروف یکبار مصرف در آن احتکار شده بود شناسایی و پلمب شد؛ کاغذهایی که ارزش ریالی اولیه‌شان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود. سرهنگ علی نوروزی، سرپرست پلیس اطلاعات و امنیت تهران درباره این عملیات به ایسنا گفت: «بسیاری از این کاغذها از حدود یک‌سال پیش در این انبار احتکار شده و حتی با ارز کمتر از ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده بود اما متاسفانه مالک آن به‌رغم نیاز مردم و بازار، از توزیع آن در بازار خودداری کرده بود». همزمان با کشف این انبارها، مأموران پلیس پیشگیری تهران نیز انبارها و سوله‌های احتکار لوازم خانگی و آهن‌آلات را شناسایی کردند. سرهنگ کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران هم در این ‌باره اظهار داشت: «2 محل احتکار توسط ماموران پلیس پیشگیری در جنوب تهران شناسایی شد. در یکی از این محل‌ها که 3 ‌انبار و سوله بزرگ در آن قرار داشت،  از حدود یک‌سال پیش بیش از ۲ هزار و 700 قلم لوازم خانگی شامل یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی احتکار شده بود که با توجه به زمان دپوی این اقلام همه آنها به طور قطع با ارز کمتر از ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده‌اند و برآوردهای اولیه ما حاکی از آن است که ارزش ریالی این لوازم خانگی بیش از ۱۰ میلیارد تومان است». رئیس پلیس پیشگیری تهران افزود:‌ «در انباری دیگر که حدود 3 هکتار مساحت داشت نیز بیش از ۹ هزار تن تیرآهن، لوله ساختمانی، ورقه فولادی و میلگرد به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان احتکار شده بود که ماموران اقدام به پلمب آن کردند».

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
نظارتی بر تجویز دارو در مطب‌ها وجود ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در هیچ شرایطی از داروی تولید داخل بدون کیفیت و فاقد اثربخشی لازم حمایت نمی‌شود. عباسعلی پوربافرانی درباره عملکرد برخی پزشکان در تجویز داروهای خارجی، به خانه ملت گفت: تا زمانی که گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی در همه رشته‌ها ابلاغ نشود، مشکلاتی در میزان تجویز دارو و نوع دارو اعم از ایرانی و خارجی آن وجود دارد، لذا تا زمانی که نظارت کامل بر نحوه درمان بیمار و تجویز منطقی دارو اعمال نشود، برخی گرفتاری‌ها در حوزه دارو وجود دارد. نماینده مردم نایین در مجلس با اشاره به اینکه بیماران هر نسخه را شفابخش تلقی کرده و به هر طریقی داروی مورد نظر را تهیه می‌کنند، افزود: از این رو مشکلاتی در تامین دارو بویژه اقلام خارجی دارو ایجاد می‌شود و ممکن است برخی داروها دچار کمبود شوند اما راه‌حل این مشکل به این صورت است که اگر داروی خارجی شفابخش نبوده و نمونه داخلی آن وجود دارد، از تجویز داروی خارجی باید جلوگیری شود، هر چند در حال حاضر به دلایل گوناگون پزشک رغبتی به تجویز داروی داخلی ندارد.


Page Generated in 0/0077 sec