printlogo


کد خبر: 197539تاریخ: 1397/6/3 00:00
پرسپولیس و استقلال مقابل صنعت نفت و فولاد به مساوی راضی شدند
سرخابی‌ها گرفتار تساوی‌ها!

گروه ورزشی: تساوی دست از سر استقلال و پرسپولیس بر نمی‌دارند تا همچنان امتیازهای حساس ابتدای فصل برای این 2 تیم از دست برود.
به گزارش «وطن‌امروز» تیم‌های خوزستانی در هفته پنجم لیگ برتر سرخابی‌ها را مجبور کردند در تهران و آبادان تن به تساوی بدهند تا رقیبان سرسختی همچون سپاهان و ذوب‌آهن از این فرصت استفاده کنند.
پرسپولیس که به نظر می‌رسد در همین روزهای اول فصل با افت مواجه شده در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و این صنعت نفت بود که موقعیت‌های بهتری را برای رسیدن به گل خلق کرد. در دقیقه ۲۲ این دیدار یک پاس رو به عقب برای بیرانوند با تعلل او در دور کردن توپ همراه شد و پس از یک رفت و برگشت کوتاه کرار جاسم پاس خوبی را برای میلاد جهانی درون محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه این بازیکن براحتی وارد دروازه پرسپولیس شد.
این گل در شرایطی به ثمر رسید که بیرانوند زاویه تیر اول را کاملا باز گذاشته بود تا بازیکن حریف براحتی و با ضربه‌ای دقیق دروازه سرخپوشان را پس از 4 بازی باز کند. در دقیقه ۶۸ علی علیپور از موقعیت نه چندان مطلوبی که نصیبش شده بود با شوتی زمینی گل تساوی را وارد دروازه صنعت نفت کرد تا زردپوشان آبادانی از لاک دفاعی خارج شوند و بعد از این گل نمایش بهتری داشته باشند. پرسپولیس با وجود اینکه بخش عمده زمان نیمه دوم را در اختیار داشت اما همچنان با ضعف گلزنی مواجه است. شاگردان برانکو با اینکه توپ را بارها تا پشت محوطه جریمه صنعت نفت پیش بردند اما در ایجاد موقعیت کم‌اثر بودند.
استقلال هم 2 امتیاز دیگر از دست داد
تیم فوتبال استقلال که هنوز نتوانسته خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ هجدهم مطرح کند، در هفته پنجم این رقابت‌ها برابر فولاد خوزستان متوقف شد. در نیمه اول شاگردان شفر نمایش قابل قبولی داشتند و تلاش زیادی کردند به گل برتری دست پیدا کنند اما دفاع خوب تیم فولاد موجب شد نیمه اول با تساوی به پایان برسد. نیمه دوم شرایط برای استقلال متفاوت بود و این تیم موقعیت‌های بسیار خوبی برای گلزنی ایجاد کرد اما مرتضی تبریزی در 2 نوبت نتوانست دروازه خالی را باز کند. نخستین ‌موقعیت جدی این تیم در دقیقه ۵۸ به دست آمد که پاس خوب و رو به جلوی خسرو حیدری از مقابل دروازه خالی عبور کرد و تبریزی نتوانست روی آن اثری بگذارد.
اما بهترین موقعیت استقلال برای رسیدن به گل برتری در دقیقه ۷۵ به دست آمد و مرتضی تبریزی در حالی که درون محوطه شش قدم مدافع حریف را هم جا گذاشته بود در زدن ضربه آخر بسیار بد عمل کرد و توپ را به دروازه‌بان فولاد کوبید.
استقلال با این تساوی ۶ امتیازی شد و همچنان در میانه‌های جدول باقی ماند. فولاد نیز با این تساوی ۸ امتیازی شد و در جمع بالانشینان جدول باقی ماند.
پیروزی شاگردان نمازی مقابل کریمی در تبریز
دیدار 2 تیم ماشین‌سازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان در پایان با برتری 2 بر یک شاگردان نمازی به پایان رسید.
فرناندز دقایق 35 و 63 برای ذوب‌آهن و رضا خالقی‌فر دقیقه 48 برای ماشین‌سازی گلزنی کردند. ذوب‌آهن با این پیروزی ۸ امتیازی شد و تا رده پنجم صعود کرد و گسترش فولاد تبریز با 4 امتیاز  در رده دهم جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند.
اولین برد نساجی در لیگ برتر و صعود
6 پله‌ای
نساجی مازندران با غلبه بر نفت مسجدسلیمان به نخستین ‌پیروزی خود در لیگ برتر دست یافت.
علی‌اصغر عاشوری در دقیقه 54 موفق شد تک‌گل نساجی را به ثمر برساند و حتی عباس‌زاده یک ضربه پنالتی را برای نساجی از دست داد. نساجی با این برد 5 امتیازی شد و به رده نهم صعود کرد. نفت مسجدسلیمان نیز با این شکست یک پله سقوط کرد و به رده پانزدهم رسید.


Page Generated in 0/0051 sec