printlogo


کد خبر: 197541تاریخ: 1397/6/3 00:00
بازی های آسیایی

حاشیه های بازی های آسیایی
رکابزن ایرانی ششم شد و از حال رفت!

آرویــن معظمـی‌گودرزی، ملی‌پـوش دوچرخه‌سواری در فینال تایم‌تریل انفرادی  مردان بازی‌های آسیایی به عنوان ششم رسید. به گزارش «ورزش 3»، ظهر امروز فینال مسابقات دوچرخه‌سواری تایم‌تریل با حضور نماینده ایران در حومه جاکارتا  برگزار شد و آروین معظمی‌گودرزی در پایان در رتبه ششم قرار گرفت.  فینال انفرادی تایم‌تریل با استقبال ویژه مردم ساکن در حومه جاکارتا مواجه شد.  ضمنا معظمی‌گودرزی، نماینده کشورمان پس از عبور از خط پایان دچار ضعف جسمانی و به مرکز درمانی منتقل شد. دوچرخه‌سواری ایران هنوز نتوانسته در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کند، آن هم در حالی که رئیس این فدراسیون پیش‌بینی کرده بود 3 مدال به دست بیاید.

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری:
رقیبان ما خود را از آسیا جدا کرده‌اند

سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری گفت: نتایج تیم استقامت دوچرخه‌سواری به بدشانسی مربوط نمی‌شود بلکه باشگاه‌های ما نتوانستند به سمت حرفه‌ای‌گری بروند. رسول هاشم‌کندی، سرمربی تیم‌ملی استقامت دوچرخه‌سواری ایران پس از ششم شدن معظمی‌گودرزی در تایم‌تریل جاده بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: به نظرم نتایج تیم استقامت دوچرخه‌سواری به بدشانسی مربوط نمی‌شود بلکه از 2 یا 3 سال گذشته شرایطی برای باشگاه‌های دوچرخه‌سواری در ایران به وجود آمد که این رشته را با مشکل روبه‌رو کرد. باشگاه‌ها نتوانستند به سمت حرفه‌ای‌گری بروند در حالی که رقیبان ما و تیم‌هایی که در آسیا مطرح نبودند به سمت ساختارسازی حرفه‌ای رفتند و نتیجه‌اش را در این دوره دیدند. وی ادامه داد: در این دوره در بازی‌های آسیایی در بخش استقامت نتیجه نگرفتیم در حالی که همه کارها را با حمایت فدراسیون انجام دادیم و طبق برنامه پیش رفتیم. رقیبان ما خود را از آسیا جدا کرده و الان در سطح دوچرخه‌سواری اروپا برنامه‌ریزی می‌کنند و در اروپا صاحب کمپ آماده‌سازی هستند. قزاقستان با تیم آستانه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده و نفراتش در اروپا مسابقه می‌دهند. این رشته ورزشی در جهان سبک و سیاق حرفه‌ای پیدا کرده و ما هم باید به سمت حرفه‌ای شدن برویم.

یک مدال به خاطر بی‌تدبیری پرید
کاروان ورزش ایران درحالی در کسب مدال در بازی‌های آسیایی عملکرد قابل قبولی داشته که حاشیه‌ها و بی‌تدبیری برخی رؤسای فدراسیون‌ها و مسؤولان نتایج را تحت تاثیر قرار داده است. بزرگ‌ترین گاف کاروان ایران تا به امروز از طرف مسؤولان فدراسیون تیروکمان سر‌زده که منجر به حذف بدون رقابت زهرا نعمتی از جدول مسابقات شد. حال آنکه در تیم اعزامی تیروکمان، ترکیب کامل کادر فنی همراه با رئیس و نایب‌رئیس کنار ورزشکاران دیده می‌شوند اما اینکه هیچ یک از ساعت رقابت کماندار خود مطلع نبودند، چه دلیلی دارد جز انتخابات نادرست و غیرمتخصص بودن همراهان! به گزارش مهر، برای چنین افتضاحاتی، توجیهی بدتر از این نیست که «مریم دباغ» نایب‌رئیس فدراسیون تیروکمان بگوید: «از این اتفاقات پیش می‌آید.» یا اینکه شعبانی‌بهار بگوید: «موضوع را از مربی و سرپرست تیم بپرسید». حال پرسش این است: آیا رئیس فدراسیون تیروکمان که در یک مجمع انتصاباتی و به لطف کمک کسانی که متخصصان این رشته را از گردونه رقابت دور کردند، این جایگاه را به دست آورد، در صورت مدال‌آوری ورزشکارانش، باز هم خود را اینچنین کنار می‌کشید؟

رضازاده: پیش‌بینی‌ام 2 مدال طلا برای وزنه‌برداری است
دارنده نشان طلای وزنه‌برداری در المپیک گفت: پیش‌بینی‌ام کسب 4 مدال است که 2 مدال آن طلا است. به گزارش فارس،‌ حسین رضازاده، قهرمان اسبق وزنه‌برداری که در سالن مسابقات بازی‌‌های آسیایی حضور داشت درباره رقابت علی مکوندی با رقیبانش در دسته 85 کیلوگرم گفت: علی رقابت سختی دارد. ما در دسته 85 کیلوگرم مدت زیادی مدعی بودیم. علی هم پسر خوبی است و تلاش‌‌های خودش را کرده است. امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کند. رضازاده درباره رقابت سهراب مرادی و کیانوش رستمی در دسته 94 کیلوگرم هم حرف زد و گفت: قطعا یک مدال طلا می‌گیریم. سهراب عملکرد خوبی داشته است و کیانوش هم که بتازگی تغییر وزن داده است. مطمئن هستم سهراب مرادی مدال طلا می‌گیرد. رضازاده درباره سنگین وزن و رقابت بین سعید علی‌حسینی و بهداد سلیمی گفت: طلای سنگین‌وزن هم که برای ایران است. رقابت بین بچه‌‌های خودمان است. پیش‌بینی می‌کنم وزنه‌برداری 2 مدال دیگر هم می‌گیرد اما رنگش مشخص نیست. در دسته 105 هم بچه‌ها خوب هستند. پیش‌بینی شخصی‌ام  کسب4 مدال است که دو تا طلاست.


Page Generated in 0/0147 sec