printlogo


کد خبر: 197561تاریخ: 1397/6/4 00:00
اخبار

سردار فضلی در نوزدهمین شنبه انقلاب مطرح کرد
پرداختن به شهدا و راهیان نور 2‌راهکار برای پیروزی در جنگ نرم
سردار علی فضلی، رئیس دانشگاه امام حسین(ع) در نوزدهمین شنبه انقلاب با موضوع شعائر اسلامی و انقلابی که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه امروز کشور بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تحت حملات و هجوم‌های فرهنگی دشمن قرار دارد، گفت: معظم‌له 2 دهه قبل، از تلاش دشمن با عناوینی همچون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و براندازی فرهنگی خبر دادند و سال 88 فرمودند دشمن با جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به کشور است. به گزارش «وطن‌امروز»، وی افزود: برای مقابله با جنگ نرم دشمن باید 2 راهکار پرداختن به شهدای دفاع‌مقدس بویژه شهدای گمنام و همچنین راهیان نور را در دستور کار داشت تا تمام ملت از رزمگاه و قدمگاه فرزندان انقلاب اسلامی در دوران دفاع‌مقدس بازدید کنند.

بیانیه بیش از 250 نفر از فضلا و روحانیون انقلابی
حوزه، مطالبه از مسؤولان کشور را با جدیت دنبال می‌کند
پس از تجمع اخیر طلاب و روحانیون در فیضیه قم جهت مطالبه‌گری وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، عده‌ای اقداماتی انجام دادند که حواشی بسیاری ایجاد شد و اصل مطالبه‌گری به حاشیه رفت. در پی این اتفاقات بیش از 250 نفر از فضلا، روحانیون و طلاب حوزه علمیه قم بیانیه‌ای صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: حوزه علمیه مسیر پرافتخار مطالبه‌گری از مسؤولان کشور که فرمان امام‌المسلمین به بزرگان، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه است را با جدیت ادامه داده و تسلیم این نوع جوسازی‌ها نخواهد شد و از حوزویان انقلابی در سراسر کشور می‌خواهیم که با قدرت در پی تحقق مطالبات رهبر مقتدر انقلاب و ملت شریف ایران برآیند.
 
نوآم چامسکی:
ایران در مقایسه با عربستان شبیه نروژ است
چامسکی، اندیشمند معروف آمریکایی در یک مصاحبه به سوال خبرنگاران درباره دلیل دشمنی آمریکا با ایران پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نوآم چامسکی، نظریه‌پرداز معروف آمریکایی و استاد دانشگاه ام‌آی‌تی در مصاحبه‌ای که وب‌سایت تروث اوت
 (truthout.org)  آن را منتشر کرده، با انتقاد از روابط آمریکا با حکومت‌های سرکوبگر خاورمیانه، ایران را در مقایسه با عربستان به نروژ تشبیه کرد. استاد دانشگاه ام‌آی‌تی در ادامه مصاحبه تاکید کرد: «سرکوبگرترین کشورها در خاورمیانه متحدان آمریکا هستند، یعنی همان‌هایی که ما از آنها حمایت می‌کنیم. [ولی] ایران از این لحاظ در مقایسه با عربستان‌سعودی شبیه نروژ است. تا آنجا که به خشونت در منطقه خاورمیانه مربوط می‌شود هم، اقدامات عربستان‌سعودی و امارات در یمن که ما از آنها حمایت می‌کنیم از هر چیز دیگری بدتر  است».

کارشناس مسائل اروپا:
اروپا در بهره‌مندی ایران از امتیازات اقتصادی برجام ناتوان است
کارشناس مسائل اروپا گفت اروپایی‌ها به دلیل حجم بالای تعاملات با آمریکا، در بهره‌مند کردن ایران از امتیازات اقتصادی برجام ناتوانند.
پیروز ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده‌ برجام، گفت: با توجه به اینکه از لحاظ سیاسی و استراتژیک برجام برای اروپایی‌ها اهمیت زیادی دارد، تا امروز تلاش کرده‌اند با اعلام مواضع خود به نفع برجام پایبندی ایران را نسبت به آن حفظ کنند اما متاسفانه این اتحادیه توان کافی برای دادن امتیازات اقتصادی حاصل از برجام به ایران را ندارد، زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی معاملات گسترده و دلاری با آمریکا دارند که باعث می‌شود به واسطه تعامل با ایران از تحریم‌های ثانویه ایالات‌متحده آمریکا متحمل ضرر‌های بسیاری شوند، به همین دلیل شرکت‌های اروپایی یکی پس از دیگری از ایران خارج شدند. 


Page Generated in 0/0060 sec