printlogo


کد خبر: 197566تاریخ: 1397/6/4 00:00
اخبار

پایتخت قربانی سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان
ابوالفضل قناعتی، عضو هیات ‌رئیسه  چهارمین دوره شورای شهر تهران با نگارش یادداشت کوتاهی که در اختیار گروه اجتماعی روزنامه «وطن امروز» قرار گرفته است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به بررسی پرونده انتصابات در شورای شهر پنجم و حواشی آن و همچنین عملکرد شورای شهر پرداخته است.
***
انتخاب‌‌های پرحرف و حدیث شورای شهر پنجم و گره کور مدیریت شهری تهران، این تحلیل را که اعضای شورای شهر به‌جای تصمیم‌‌های کارشناسی بیشتر به دنبال سیاسی‌کاری هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، قوت می‌بخشد و همین موضوع مشکلات پایتخت‌نشینان را به کلافی سردرگم تبدیل کرده است. انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان مدیری بازنشسته و بیمار که مسؤولیت قبلی را هم به دلیل بیماری ترک کرده بود حاکی از اراده‌ای در شورای شهر است که تصمیم‌گیری‌‌های باندی را بر مباحث کارشناسی ارجح می‌داند، در حالی که شهر تهران فارغ از نگاه‌‌های سیاسی و جناحی به مدیری توانمند و اجرایی نیاز دارد که در بزنگاه‌ها، ابرشهر تهران را مدیریت و از بن‌بست خارج کند. تجربه نشان داده است با تغییر شهردار 700 تا 800 مدیر ارشد و میانی جابه‌جا می‌شوند و همین جابه‌جایی‌ها، مدیریت تهران را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. متاسفانه هر گروهی که در شهرداری سر کار می‌‌‌‌‌‌‌‌آید، دوستان و خویشاوندان خود را روی کار می‌آورد که این موضوع خسارت‌بار است و دود تصمیمات غیرکارشناسی مدیران حزبی کارنابلد و بی‌تجربه مستقیم به چشم شهروندان تهرانی می‌رود. تهران پایتخت کشورمان و به نوعی ویترین نظام است، بسیاری از خارجی‌ها در رفت و آمدهای خود در شهر تهران مشکلات و زشتی‌ها را مشاهده می‌کنند و آنها را تعمیم می‌دهند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در دوره جدید مدیریت شهر تهران متاسفانه آسیب‌‌های شهری بیشتر شده و معضل کودکان کار که به‌طور لجام‌گسیخته‌ای در معابر و بویژه پشت چراغ‌‌های راهنمایی به گدایی و کارهایی خلاف شئونات انسانی مبادرت می‌ورزند و نیز تکثیر بیش از حد دست‌فروش‌ها و بساط‌گستران که صحنه‌‌های زشتی در معابر می‌آفرینند و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، حاکی از رها کردن مشکلات شهر از سوی مدیران کنونی است که امید است به این موضوعات توجه بیشتری شود.


معاون شهرداری تهران:
دولت باید سهم خود را برای اداره شهر بپردازد
معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران سهمی را که سازمان‌های دولتی برای اداره شهر باید بپردازند به صورت قانونی در دستور کار قرار دادیم. حجت میرزایی درباره برنامه 5 ساله شهرداری تهران به فارس گفت: برنامه سوم تا پایان شهریور تقدیم شورای شهر می‌شود. وی افزود: ما برای تمام محلات و مناطق شهر تهران برنامه‌ای منطقه‌ای و محلی تهیه کرده‌ایم و برای برنامه سوم، 3 برش کلانشهر، منطقه‌ای و محلی داریم که در برش منطقه‌ای و محلی پیشنهادات تمام شورایاری‌ها و ذی‌نفعان محله مانند کسبه و اصناف را دریافت کرده‌ایم. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در راستای تامین منابع مالی در برنامه سوم شهرداری تهران چه اقداماتی پیشنهاد شده است،‌ گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در برنامه پنجم، تنوع‌بخشی به برنامه درآمدی شهرداری با رویکرد عدالت کارایی و پایداری درآمدی است و از این سو، درآمدهای عوارض اصلاح و به بازار سرمایه توجه بیشتری شده است و همین‌طور دریافت مطالبات شهرداری از دولت و بخش عمومی نیز در اولویت قرار گرفته است. معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سهمی را که دستگاه‌های دولتی برای اداره شهر باید بپردازند به صورت قانونی در دستور کار قرار دادیم. وی گفت: برای نخستین بار سطح برنامه‌ریزی در کلانشهر تهران را از محلات آغاز کرده‌ایم تا شورایاری‌ها نیز در تدوین برنامه 5 ساله سهم بسزایی داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0056 sec