printlogo


کد خبر: 197582تاریخ: 1397/6/4 00:00
اخبار

اعتراض به یک سانسور بین‌المللی
معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما در بیانیه‌ای، به مسدود شدن حساب برخی شبکه‌های بین‌المللی این معاونت در شبکه‌های اجتماعی اعتراض کرد و آن را نشانه اثرگذاری این شبکه‌ها در فضای رسانه‌ای جهانی دانست. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: «مسدود‌سازی رسانه‌های مستقل یک افتضاح سیاسی و رسانه‌ای است که در عصر ارتباطات و آزادی رسانه‌ها رخ می‌دهد. رسانه‌های مستقلی چون پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی، العالم، سحر، الکوثر و ... جز انتشار واقعیت‌هایی که دولت آمریکا و متحدانش علاقه‌ای به انتشار آن ندارند، جرم دیگری مرتکب نشده‌اند که مستحق مسدود‌سازی و بسته شدن باشند. جرم شبکه هیسپان‌تی‌وی که با بیش از نیم‌میلیون نفر دنبال‌کننده در یوتیوب  هویتی کاملا آشکار و اعلام شده دارد، نه گمراه‌سازی، بلکه افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اربابان آن و به تصویر کشیدن جنایاتی است که علیه بشریت در فلسطین و یمن و مناطق دیگر جهان رخ می‌دهد. جرم شبکه‌ای شناخته‌شده مانند «العالم» که سال‌ها است در مسیر افشای توطئه‌های دشمنان ملت‌های منطقه از سوریه گرفته تا عراق و بحرین و لبنان و فلسطین و ... پیشتازی می‌کند، نه اطلاعات نادرست که عریان ساختن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کودک‌کشی رژیم سعودی در یمن است. جرم شبکه پرس‌تی‌وی مقابله با گمراه‌سازی افکار عمومی غرب و خنثی‌سازی نقشه‌های سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و متحدانش در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی دروغین است نه آنچه در بیانیه فیسبوک تحت عنوان اقدامات گمراه کننده، ادعا شده است. اقدامات چند روز اخیر صاحبان سازمان‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی چون فیسبوک و یوتیوب و توئیتر و... در خفه کردن صدای رسانه‌های مستقل این واقعیت را آشکار می‌سازد که گویی شعارهای زیبای آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات تنها زینت‌المجالس سلطه‌گران جهان است که در سایه آن گروه‌های تروریست و آدمکش‌های حرفه‌ای چون داعش و رژیم‌های کودک‌کش در منطقه با آسودگی خاطر به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و حقیقی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای مشغولند و در مقابل رسانه‌های مستقل افشاگر حامی حقوق مظلومان و ستمدیدگان محکوم به خاموشی و سکوت هستند.

انتصاب رئیس جدید بسیج صداوسیما
با حکم رئیس رسانه ملی، «محمدمهدی رحمتی» رئیس بسیج سازمان صداوسیما شد. به گزارش «وطن امروز»، علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما با صدور حکمی «محمدمهدی رحمتی» را به سمت رئیس بسیج سازمان صداوسیما منصوب کرد. محمدمهدی رحمتی متولد سال 59، دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه صداوسیما و دانشجوی دکترای ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است. وی که از سال 95 تاکنون مسؤولیت اداره‌کل برنامه‌ریزی و امورمالی معاونت توسعه و فناوری رسانه را بر عهده داشته ‌است، سوابقی از جمله دبیر اجرایی سیزدهمین و چهاردهمین اجلاس بین‌المللی فناوری رسانه، قائم‌مقام و معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، دبیر شورای اجتماعی شهرداری تهران و مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما را در کارنامه دارد.


تمدید مهلت ثبت‌نام  در ۲ بخش جشنواره تئاتر فجر
مهلت ثبت‌نام بخش صحنه‌ای و دیگر گونه‌های نمایشی سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر تا 2 روز تمدید شد. به گزارش روابط عمومی جشنواره، ثبت‌نام در ۲ بخش مرحله اول تئاتر صحنه‌ای؛ آثاری که در فاصله زمانی اول مهرماه ۱۳۹۶ تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ روی صحنه رفته باشند و همچنین دیگر گونه‌های نمایشی، تا سه‌شنبه ۶ شهریورماه در جشنواره تئاتر فجر تمدید شد. گفتنی است سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن لغایت ۴ اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0065 sec