printlogo


کد خبر: 197614تاریخ: 1397/6/5 00:00
تقابل استقلال با یاران ژاوی در آزادی
سد قطری باید بشکند

استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب در بازی رفت میزبان تیم السد قطر است. اولین بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی بین 2 تیم استقلال ایران و السد قطر برگزار می‌شود. 2 تیم شرایط متفاوتی دارند؛ السد یک تیم متمول در  حاشیه خلیج‌فارس است که ستارگان نامداری چون ژاوی، کاپیتان سابق بارسلونا را به خدمت گرفته ولی هوادار زیادی ندارد. استقلال اما یک تیم بزرگ است که 2 بار قهرمان قاره آسیا شده و شاید به اندازه این تیم قطری پولدار نباشد اما هواداران بیشماری دارد و جوانان شایسته ایرانی در آن حضور دارند. آبی‌پوشان نسبت به دور مقدماتی و حتی یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تغییرات زیادی داشته اند.
امید ابراهیمی، تیام و مجید حسینی 3 ستاره‌ای هستند که از این تیم جدا شده‌اند و استقلال هنوز نتوانسته جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کند. قهرمان جام حذفی فصل گذشته ایران امیدوار است در مجموع رفت و برگشت از سد یاران ژاوی بگذرد. شفر و بازیکنان تیم استقلال امشب به حمایت هواداران‌شان امیدوارند. قطعا حضور در ورزشگاه لبریز از هوادار استقلال کار را برای السد مشکل خواهد کرد اما هواداران آبی باید هوشیار باشند از لیزر و مواد محترقه استفاده نکنند چراکه می‌تواند برای استقلال و حتی فوتبال ایران تبعات بدی به همراه داشته باشد.
السد در ۳ بازی ۱۷ گل زده و با  ۲ برد  و یک مساوی صدرنشین لیگ قطر است و یک خط حمله وحشتناک و زهرداری دارد. استقلال اما در ۵ مسابقه فقط ۵ گل زده و سه گل خورده است. خط دفاع و دروازه‌بان استقلال روز سختی را در این مسابقه پیش رو دارند و هواداران استقلال امیدوارند با هنر مربیگری شفر بتوانند در بازی رفت مقابل السد به پیروزی برسند و دروازه خود را هم بسته نگه دارند. السد تیم شکست‌ناپذیری نیست؛ آبی‌پوشان یکبار با مربیگری علیرضا منصوریان این تیم را در ورزشگاه آزادی شکست دادند. اکنون استقلالی‌ها رویای ستاره سوم را در سر دارند و امیدوارند امشب یک شب خاطره‌انگیز برای تیم محبوب‌شان و فوتبال ایران رقم بخورد. بازی برگشت 2 تیم در قطر روز دوشنبه ۲۶ شهریور برگزار می‌شود.
همه آنچه درباره السد باید بدانید
شاگردان مانوئل فریرا در شروع لیگ ستارگان قطر در فصل جدید خط و نشان جدی برای رقبای داخلی و خارجی‌شان کشیدند. این تیم در دیدار اول الخریطیات را بیرون از خانه 6 بر صفر در هم کوبید و در دیدار دوم 10 بر یک العربی را در ورزشگاه خانگی‌اش گلباران کرد. سومین دیدار این تیم برابر الغرافه بود که یک- یک به پایان رسید. السد با تیم الدحیل هم‌امتیاز است ولی به دلیل تفاضل گل بهتر فعلا از صدر جدول به دیدار استقلال می‌آید که در رده هشتم لیگ برتر خلیج‌فارس است. استقلال در فصل جدید لیگ برتر از 5 دیدار برگزارشده‌اش با یک برد، 3 مساوی و یک باخت تا اینجا 6 امتیازی است. این در حالی است که تیم السد با 2 بازی کمتر (3 بازی) 7 امتیاز دارد که نشان‌دهنده شرایط بهتر این تیم از هر نظر است. استقلال 3 گل خورده دارد و السد 2 گل خورده که میانگین تقریبی 6/0 گل خورده در هر بازی برای السد و استقلال را رقم می‌زند.
در جمع بازیکنان تیم السد 5 بازیکن، بیشتر گل‌های این تیم در فصل گذشته و شروع مسابقات جاری لیگ ستارگان قطر را به ثمر رسانده‌اند. بهترین گلزن این تیم در فصل گذشته بغداد بونجاح بود که با 16 گل در لیگ بهترین گلزن السد لقب گرفت. این بازیکن در فصل جدید هم از مجموع 17 گل زده السد 10 گل به ثمر رسانده که نشان از آمادگی بسیار بالای این بازیکن دارد. السد در خط هافبک خود هم یک بازیکن گلزن دیگر به نام جوگورتا حمرون دارد که او نیز الجزایری است. حمرون فصل قبل 12 گل برای السد به ثمر رسانده بود. حسن خالد و اکرم عفیف هم 2 گلزن قطری تیم السد هستند. خالد در فصل پیش با 12 گل مشترکا با حمدون دومین گلزنان برتر تیم السد بودند. خالد در فصل جدید هم یک گل به ثمر رسانده است. اکرم عفیف هم که فصل پیش 3 گل به ثمر رسانده بود در شروع دیدارهای این فصل 4 بار دروازه حریفان السد را باز کرده است.
ژاوی، هافبک اسپانیایی السد بی‌گمان شناخته‌شده‌ترین فوتبالیست حال حاضر در تیم السد و حتی لیگ قهرمانان آسیاست. این بازیکن با 4 دوره حضور در جام‌های جهانی 2002 کره و ژاپن، 2006 آلمان، 2010 آفریقای جنوبی و 2014 برزیل و 133 بازی ملی پرافتخارترین بازیکنی است که در دیدار امشب در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود. این بازیکن فصل قبل 6 بار دروازه رقبای السد را در لیگ ستارگان قطر باز کرد و حالا درباره دلیل تمدید قراردادش با السد گفته که می‌خواهد جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را هم به کلکسیون افتخاراتش اضافه کند و بعد از دنیای فوتبال کنار برود! آرزویی که می‌تواند برای استقلال خطرناک باشد. تیم پرسپولیس، السد قطر را در دیداری که 16 فروردین سال جاری در تهران برگزار شد شکست داد. البته با گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی و نتیجه یک بر صفر دیدار رفت 2 تیم در مرحله گروهی در قطر 3-یک به سود تیم السد تمام شده بود. این دیدار که 4 ماه و 9 روز پیش برگزار شد آخرین رویارویی السدی‌ها با یک تیم ایرانی محسوب می‌شود.
جنگ سرمربی پرتغالی با شفر
مانوئل فریرا، سرمربی پرتغالی تیم السد که از آذرماه سال 1394 هدایت این تیم را در دست دارد پس از 3 سال حضور در این تیم ثابت کرده تفکراتی تهاجمی دارد. او که کار مربیگری‌اش را در تیم پورتو آغاز کرده پس از آن راهی یونان شد و تیم پاناتینایکوس را سرمربیگری کرد. فریرا سپس به کشورش بازگشت و هدایت تیم‌های اسپورتینگ لیسبون و براگا را در دست گرفت تا در نهایت از سال 2015 به السد قطر آمد. قطعا او و شفر جدال دیدنی‌ای بیرون از زمین با یکدیگر خواهند داشت.
 


Page Generated in 0/0067 sec