printlogo


کد خبر: 197617تاریخ: 1397/6/5 00:00
اخبار

بسکتبال 3 نفره ایران برنزی شد
تیم‌ملی بسکتبال 3 نفره کشورمان با پیروزی مقابل تایلند به مقام سوم بازی‌های آسیایی دست یافت. دیدار رده‌‌‌بندی مسابقات بسکتبال 3 نفره بازی‌های آسیایی بین ایران و تایلند در حالی برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان با برتری 21 بر 7 مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند. شاگردان کسایی‌پور با ناداوری و شکست مقابل چین به دیدار رده‌‌‌بندی رسیده بودند. محمد یوسف‌وند، نوید خواجه‌زاده، علی ‌الله‌وردی و امیرحسین آذری ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها بودند.

قدوس در نخستین ‌مسابقه گل کاشت
تیم فوتبال آمیان در هفته سوم رقابت‌های لوشامپیونه برابر حریف خود به برتری 4 بر یک رسید تا نخستین ‌پیروزی خود را در این رقابت‌ها دشت کند. انتقال سامان قدوس با توجه به درخشش خیره‌کننده‌ای که در تیم اوسترشوند از خود نشان داده بود، به یکی از موضوعات چالش‌برانگیز فصل نقل و انتقالات تبدیل شده بود ولی در نهایت ملی‌پوش ایرانی با مسؤولان باشگاه آمیان فرانسه به توافق رسید تا به یک باره از لالیگا به لوشامپیونه منتقل شود. آمیان در 2 هفته ابتدایی لیگ فرانسه با 2 شکست زمین مسابقه را ترک کرده بود و همین موضوع سبب شد کریستیف پلیسیر، سرمربی این تیم فرانسوی به‌رغم اینکه قدوس بتازگی به این تیم ملحق شده بود درباره او ریسک کند و از ابتدا این بازیکن را راهی میدان کند. البته تصمیم سرمربی آمیان خیلی زود جواب داد و سامان قدوس، خرید جدید این تیم موفق شد نخستین‌ گل خود در فرانسه و گل دوم تیمش  برابر رمیس را در دقیقه 59 با یک ضربه سر فنی و تماشایی ثبت کند. آمیان که در این دیدار میزبان رمیس بود در دقایق 22 توسط ادی و 67 و 73 توسط موسی کوناته به گل رسیده بود تا تک‌گل تیم میهمان خللی در پیروزی پرگل این تیم ایجاد نکند و آنها در سومین دیدار فصل به نخستین‌ پیروزی خود دست یابند. این پیروزی از آن جهت برای آمیان ارزشمندتر بود که آنها موفق به شکست تیمی شدند که 2 هفته ابتدایی را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و با این 3 امتیاز، خود را از انتهای جدول جدا کردند و در رتبه 13 جدول 20 تیمی مسابقات قرار گرفتند. بی‌شک گلزنی قدوس در نخستین ‌دیدار که با نخستین ‌پیروزی آمیان هم همراه شد، می‌تواند شروع بسیار خوبی در رقابت‌های لوشامپیونه باشد که به دقت توسط استعدادیاب‌های تیم‌های مطرح دنیا دنبال می‌شود؛ بازیکنی که حالا با ادامه درخشش خود می‌تواند برخلاف جام‌جهانی به یکی از 11 بازیکن اصلی تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا هم بدل شود.

صعود آسان والیبالیست‌ها
تیم‌ملی والیبال ایران با شکست چین به مرحله نیمه‎نهایی هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی صعود کرد. تیم‌ملی والیبال ایران پس از کسب 2 پیروزی در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی راهی دور مرحله حذفی شد. روز یکشنبه ملی‌پوشان والیبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها مقابل تیم چین صف‌آرایی کردند و با نتیجه۳ بر صفر پیروز شدند و با این نتیجه به مرحله نیمه‎نهایی صعود کردند.

برنز علی هاشمی در وزنه‌برداری
علی هاشمی مدال برنز دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی را کسب کرد. در پایان رقابت دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ایران یک مدال برنز گرفت. علی هاشمی با رکورد ۱۸۴ یک‌ضرب، ۲۱۹ دوضرب و مجموع۴۰۳ کیلوگرم مدال برنز گرفت و بر سکوی سوم بازی‌های آسیایی ایستاد. محمدرضا براری، دیگر نماینده ایران  در یک‌ضرب 3 مرتبه وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را انداخت و از جدول بازی‌ها حذف شد. وزنه‌بردار عراقی با رکورد ۴۰۵ کیلوگرم بالاتر از علی هاشمی قرار گرفت و مدال نقره را به گردن آویخت و مدال طلا به نورالدینوف ازبکستانی رسید.


Page Generated in 0/0047 sec