printlogo


کد خبر: 197626تاریخ: 1397/6/5 00:00
اخبار

«مهدی محقق» میهمان ششمین قسمت شوکران می‌شود
شوکران ششم میزبان «مهدی محقق» ادیب و مجتهد ۸۹ ساله است و به بحث درباره روند انحطاط تمدن اسلامی و وضعیت آموزش عالی در کشور می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، ششمین قسمت برنامه تلویزیونى «شوکران» دوشنبه ۵ شهریور (امشب) با حضور دکتر مهدی محقق، علامه و ادیب از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. محقق که بیش از ١٠٠ تألیف در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون رئیس هیأت‌مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگى ایران و رئیس موسسه مطالعات اسلامى دانشگاه مک گیل کاناداست و به پرسش‌های پیام ‌فضلی‌نژاد، سردبیر برنامه درباره «روند انحطاط تمدن اسلامی»، «کیفیت دانشگاه‌ها و وضع آموزش عالی» و «وضع نامطلوب بهره‌گیری حاکمیت از اساتید دانشگاه‌ها، دانشمندان و علما» و... پاسخ می‌دهد.
«شوکران» محصول مشترک حوزه هنرى و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگى على قربانى است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روى آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهاى سه‌شنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.


تبعات افزایش عجیب قیمت فیلم‌های شبکه نمایش خانگی
یک تهیه‌کننده درباره افزایش قیمت DVDهای نمایش خانگی معتقد است: افزایش قیمت علاوه بر مصرف‌کننده، به صاحب اثر و شرکت پخش آسیب‌ خواهد زد. به گزارش ایسنا، موسوی با بیان اینکه «قیمت کنونی این محصولات باید با بررسی بیشتری انجام می‌شد»، اظهار کرد: احساس می‌کنم این افزایش قیمت زیاد است و باید حدود 2 هزار تومان کمتر از قیمت کنونی می‌بود. با توجه به همین گرانی‌ها نباید این‌ همه شاهد افزایش قیمت می‌بودیم، البته امیدوارم با توجه به این شرایط مردم به جای آنکه به سمت دانلود غیرقانونی بروند، VOD را جایگزین خرید DVD  کنند. زیرا تماشای اینترنتی فیلم‌ها قطعا به صرفه‌ و استفاده از آن راحت‌تر خواهد بود همچنین قیمت‌ محصول نهایی هم مناسب‌تر خواهد شد. این تهیه‌کننده در ادامه درباره عرضه شدن نسخه‌های شبکه نمایشی فیلم‌ها با فاصله کمی از اکران‌شان در سینماها گفت: این یک بحث قدیمی است که مدت‌هاست بین اهالی سینما وجود دارد. تعدادی معتقدند نباید خیلی سریع فیلم‌ها وارد شبکه نمایش خانگی شود و برخی هم معتقدند تاثیری بر فروش سینما ندارد. در واقع تمام نگرانی کسانی که می‌گویند این فاصله باید بیشتر باشد، این است که سینماها فرصت داشته باشند فیلم را نمایش دهند اما الان با وجود سیستم نمایش دیجیتال در سینماها این امکان وجود دارد که یک فیلم را در سراسر کشور به صورت همزمان نمایش دهیم.


مورچه‌ای‌های هالیوودی نیم‌میلیاردی شدند
فیلم جدید کمپانی مارول با عنوان «مرد مورچه‌ای و زنبورک» با استقبال در باکس‌آفیس چین روبه‌رو شد و به مدد همین امر، فروشش را از مرز نیم‌میلیارد دلار عبور داد. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، «مرد مورچه‌ای و زنبورک» با فروش ۲۴ میلیون دلاری در چین در روز افتتاحیه‌اش موفق شد فروش جهانی‌اش را از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فراتر ببرد. این فیلم که محصول مشترک دیزنی/ مارول است با وجود سایز کوچک بازیگرانش در چین فروش بالایی داشت و در روز جمعه نزدیک به ۲۴ میلیون دلار فروخت. این فیلم که ادامه‌ای بر فیلم قبلی «مرد مورچه‌ای» است چهارمین فروش بالای افتتاحیه در میان فیلم‌های جهان داستانی مارول در چین را کسب کرده است. قهرمان مورچه‌ای مارول این‌بار ماموریت جدیدی دارد و باید برابر زنبورکی با بازی اوانجلین لیلی بایستد. پل راد بار دیگر نقش خودش یعنی مرد مورچه‌ای را ایفا کرده و پیتون رید نیز بار دیگر بر صندلی کارگردانی این فیلم نشسته است. «انتقام‌جویان: عصر اولتران»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» بالاتر از این فیلم ایستاده‌اند. در بازار بین‌المللی «مرد مورچه‌ای و زنبورک» تا روز پنجشنبه فروشش را به 8/261 میلیون دلار رسانده بود و با توجه به فروش داخلی آمریکا این فیلم اکنون نیم‌میلیارد دلاری شده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec