printlogo


کد خبر: 197630تاریخ: 1397/6/5 00:00
کرمانشاه همچنان می‌لرزد
جان‌باختن 2 تن و مصدومیت 241 نفر در زلزله 5/9 ریشتری

گروه اجتماعی: زلزله‌ای به بزرگی 9/5 ریشتر ساعت 2:43 بامداد دیروز (چهارم شهریور) کرمانشاه را لرزاند. فرهاد فروزی، رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان به ایسنا گفت: این زمین‌لرزه ساعت 2:43 بامداد دیروز (یکشنبه، چهارم شهریور) به بزرگی 9/5 ریشتر در حوالی تازه‌آباد و در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد. این زمین‌لرزه تاکنون 241 مصدوم و 2 فوتی داشته است. برق سرپل‌ذهاب وصل است و برق مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.
تمام محورهای مواصلاتی مناطق زلزله‌زده باز است و هیچ جاده‌ای بسته نیست. 12 تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه اعزام شده‌‌‌اند. در پی وقوع زلزله، کدورت آب در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل ذهاب و دالاهو بالا رفت و کمیته ستاد بحران جهت بررسی و پیگیری حل مشکل در محل شرکت آب و فاضلاب شهری استان تشکیل شد. با تلاش‌‌های انجام شده در حال حاضر آب تمام مناطق زلزله‌زده برقرار است و تنها در کرندغرب کدورت آب وجود دارد که تلاش برای رفع کدورت آب این شهر نیز ادامه دارد. جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار در استانداری کرمانشاه تشکیل شد و پس از این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل مربوط برای بررسی، رصد و مدیریت اوضاع راهی مناطق زلزله‌زده شدند.
طبق اعلام استاندار کرمانشاه، ادارات استان دیروز (یکشنبه، چهارم شهریور) بدون تاخیر و از ساعت 7:30 صبح آغاز به‌کار کردند. تاکنون 43 پس‌لرزه ثبت شده که 3 مورد آن  بالای 4 ریشتر بوده است. شرکت مخابرات اعلام کرد ارتباطات مخابراتی (تلفن ثابت، همراه و اینترنت) در مناطق زلزله‌زده برقرار است. شرکت گاز استان هم اعلام کرد، گاز تمام مشترکان و جایگاه‌‌های «سی‌ان‌جی» در مناطق زلزله‌زده برقرار است و اکیپ‌‌های امدادی شرکت گاز بازدید و ارزیابی‌‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام داده‌اند.
آخرین آمار مصدومان
همچنین رئیس سازمان امداد و نجات، آخرین آمار مصدومان زمین‌لرزه کرمانشاه را تشریح کرد. مرتضی سلیمی درباره آخرین جزئیات زمین‌لرزه 9/5 ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: تعداد مصدومان زلزله به ۲۴۱ نفر (ثلاث ۸۵، جوانرود ۵۸، روانسر ۳۵، پاوه ۱۶، کوزران ۴ و کرمانشاه ۴۳ نفر) رسید.
رئیس سازمان امداد و نجات افزود: تعداد فوتی‌ها نیز همان ۲ نفر (ثلاث، آقایی ۷۰ ساله و اسلام‌آباد غرب خانم باردار به همراه جنین ۸ ماهه) است که هر دو بر اثر حمله قلبی فوت شدند.
 


Page Generated in 0/0052 sec