printlogo


کد خبر: 197631تاریخ: 1397/6/5 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد
افزایش۶۰ درصدی هزینه سفرهای عتبات
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت هزینه سفر به عتبات به ترتیب ۶۰ و 40 درصد برای سفرهای هوایی و زمینی افزایش پیدا کرده است. مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره افزایش هزینه سفر به عتبات به باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ دلار و بلیت هواپیما، هزینه سفر کاروان‌های هوایی به عتبات عالیات ۶۰درصد افزایش داشته است. وی افزود: تا قبل از تغییرات در نرخ ارز هزینه سفرهای هوایی به عتبات حدود 2 میلیون و صد هزار تومان بود که امروز با توجه به  تغییرات نرخ دلار به حدود 3میلیون و 400 هزار تومان افزایش یافته است. آقایی همچنین درباره هزینه سفرهای زمینی به عتبات عالیات گفت: هزینه سفرهای زمینی به عتبات نیز حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به سیاست‌های کلان نظام که همیشه از سفرهای زیارتی حمایت می‌کند، تجدیدنظری در قیمت ارز انجام شود تا تشرف زائران به عتبات عالیات تسهیل شود.

معاون کمیته امداد خبر داد
آغاز جشن عاطفه‌ها از ۱۵ شهریور
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز جشن عاطفه‌ها از ۱۵ شهریورماه خبر داد و گفت: این جشن در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه در سطح شهرها و ۱۱ مهرماه در مدارس برگزار می‌شود. به گزارش مهر، علیرضا عسگریان به برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشن در شهریورماه یکی از برنامه‌‌‌هایی است که هر سال کمیته امداد با نزدیک شدن به سال تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند برگزار می‌کند و امسال نیز این جشن برگزار می‌شود که امیدواریم رسانه‌ها برای بهتر کمک کردن به محرومان با ما همکاری کنند. عسگریان افزود: پیش‌بینی می‌شود در جشن عاطفه‌های امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش کمک‌های مردمی داشته باشیم. جشن عاطفه‌ها به طور متمرکز روز ۱۵ شهریور در سطح شهرها آغاز می‌شود و روز ۱۶ شهریورماه نیز در مصلاهای نماز جمعه و ۱۱ مهرماه نیز این جشن در مدارس برگزار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد، گفت: در کمک‌‌های نقدی دست ما بازتر است و در صورت کمک‌‌های غیرنقدی نیز درخواست می‌کنیم اجناس نو اهدا شود. عسگریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۲۰ هزار حامی داریم، گفت: ۱۵۰ هزار یتیم و
۱۴۰ هزار خانواده در طرح محسنین تحت پوشش ما هستند که به طور متوسط هر یتیم 4 حامی دارد و متوسط کمک‌‌های حامیان به این ایتام ۳۰ هزار تومان در ماه است که با توجه به تعداد حامیان، میزان کمک‌ها نیز متفاوت خواهد بود.
 


Page Generated in 0/0056 sec