printlogo


کد خبر: 197661تاریخ: 1397/6/5 00:00
اخبار

سفر وزیر دفاع به سوریه
وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأت ارشد دفاعی و نظامی وارد دمشق شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی در صدر هیأت ارشد دفاعی نظامی وارد سوریه شد و در بدو ورود به فرودگاه دمشق مورد استقبال جمعی از مسؤولان ارشد دفاعی، فرماندهان نظامی ارتش و نیروهای مسلح سوریه و همچنین جواد ترک‌آبادی سفیر کشورمان در سوریه قرار گرفت. امیر حاتمی در این سفر 2 روزه که به دعوت سپهبد علی ایوب انجام شد، با مقامات ارشد سوری از جمله وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. حضور بر مزار سربازان گمنام سوریه و ادای احترام نسبت به شهدای این کشور از دیگر برنامه‌‌های هیأت ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود. بررسی تحولات منطقه، مبارزه با تروریسم، تقویت محور مقاومت و نیز بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌‌های دفاعی و نظامی تهران و دمشق از جمله مهم‌ترین محورهای سفر امیر حاتمی اعلام شده است. امیر حاتمی در بدو ورود به فرودگاه دمشق در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را توسعه همکاری‌‌های دوجانبه در شرایط جدید و ورود سوریه به مرحله بازسازی اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مشارکت فعالی در بازسازی سوریه داشته باشیم.

۲ بار نامه به دولت نوشتم اما رئیس‌جمهور اجابت نکرد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین پیش از ظهر دیروز در حاشیه اجلاسیه 800 شهید کارگر، کارمند و اصناف استان البرز که در مسجد امام صادق (ع) کرج برگزار شد در گفت‌وگو با پایگاه خبری «تیتر یک» درباره جزئیات کشفیات انبارهای کالای احتکاری در کشور توسط بسیج گفت: بسیج سپر دفاع مردم است و کالاهای احتکاری بسیاری را در این مدت کشف کرد. وی با تاکید بر اینکه امروز کسانی که در جبهه جهاد اقتصادی فعالیت می‌کنند شأن آنها با عازمان جبهه‌های جنگ برابر است، گفت: رئیس‌جمهور گفت دولت را تنها نگذارید، می‌گویم شما تنها نیستید و می‌توانید تنها نباشید اگر راه را باز کنید. سردار غیب‌پرور گفت: بیش از یک سال پیش اعلام آمادگی کردم و 2 بار نامه نوشتم لبیک رئیس‌جمهور و اجابت‌شان کو؟ بسیج کشاورزی، صنعت، کارگری و اصناف برای دولت فرصت و ظرفیت است اما مشکل این است که نگاه‌های سیاسی حاکم است، در حالی که بسیج متعلق به کشور و نظام بوده و نسخه بی‌بدیل انقلاب است و نسخه شفابخشی در تنگنا بوده و بن‌بست‌شکن خواهد بود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: دست ما دراز است و تضمین می‌دهیم، البته آقای رئیس‌جمهور بخشی از توان آنها را در بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی روستاها دیده‌اند و عملکرد آنها را در زلزله کرمانشاه مشاهده کرده‌اند.

تذکر قاضی‌پور به رئیس‌جمهور درباره نیروهای مسلح
نماینده مردم ارومیه در مجلس به رئیس‌جمهور تذکر داد. به گزارش تسنیم، نادر قاضی‌پور در جلسه علنی دیروز پارلمان در اخطار قانون اساسی به اصل 110 این قانون استناد کرد و گفت: طبق قانون اساسی، امور مربوط به نیروهای مسلح جزو اختیارات و وظایف رهبری است و قوای سه‌گانه مجاز به دخالت در کار فرماندهان نظامی و انتظامی نیستند. وی با طرح این سؤال که چرا رئیس‌جمهور گاه و بیگاه در امور نیروهای مسلح دخالت می‌کند که باعث بروز اختلاف می‌‌شود؟ اظهار داشت: این کارها بار امنیتی ایجاد می‌کند، در حالی که رئیس‌جمهور حافظ قانون اساسی است، چرا تخلف می‌کند و عملاً به قانون اساسی آسیب می‌رساند؟ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: آیا رئیس‌جمهور می‌خواهد فرمانده کل قوا باشد؟ یک بار تجربه بنی‌صدر کافی بود، در هیچ جای دنیا انتخاب مقامات نظامی و انتظامی با رأی مردم انجام نمی‌شود، چرا رئیس‌جمهور از انتخاب فرماندهان نظامی با رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم می‌گوید؟ قاضی‌پور با بیان اینکه قانون اساسی نیروهای مسلح را جزو اختیارات مقام معظم رهبری قرار داده است،گفت: تقاضا می‌شود در جلسه سران قوا در این‌باره به رئیس‌جمهور تذکرات لازم داده شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec