printlogo


کد خبر: 197807تاریخ: 1397/6/10 00:00
جشن 5 سالگی «دکتر سلام» متفاوت‌ترین برنامه طنز سیاسی‌-‌اجتماعی کشور برگزار شد
تقدیر از شهرام گیر

گروه فرهنگ و هنر: پنجمین جشن «دکتر‌سلام» در شرایطی در سالروز عید سعید غدیرخم در ورزشگاه امام علی(ع) تهران برگزار شد که امسال نیز همچون سال گذشته فشارهای زیادی از سوی مدیران دولتی برای جلوگیری از این جشن دانشجویی و مردمی اعمال شد. هر چند در نهایت این جوانان پرشور و شوق انقلابی بودند که توانستند حرف خود را به کرسی بنشانند. به‌گزارش «وطن امروز»، پنجمین جشن دکتر سلام عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه امام علی(ع) تهران برگزار شد. در این مراسم که با استقبال پرشور فعالان رسانه‌ای و دانشجویی و اقشار مختلف مردم همراه بود، چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد امیرآبادی عضو هیات‌رئیسه مجلس، نادر طالب‌زاده، سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران، عبدالحسین روح‌الامینی، حسین یکتا، محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس، محمد سلیمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس حضور داشتند.
کنایه جالب قاسمیان به مسؤولان اجرایی کشور
حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مدیر حوزه علمیه مشکات که یکی از سخنران این مراسم بود با بیان اینکه فردای قیامت از وجود فقیر و غنی از ما سوال می‌شود، گفت: وضعیت اداره امور اجرایی کشور، مثل کلاسی است که معلم، کنترل آن را از دست داده است. وی فرمان آتش به اختیار را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وقتی ارتباط مرکز با بدنه جبهه قطع می‌شود، باید آتش به اختیار عمل کرد. مدیر قرارگاه جهادی امام ‌رضا(ع)، با گرامیداشت یاد مرحوم عبدالله والی، بر لزوم توجه به فعالیت‌های جهادی تاکید کرد. پس از این بخش از مرجان سلحشوری، دارنده مدال نقره آسیا در رشته تکواندو تقدیر به عمل آمد.
در چشمان ما زُل زدند و گفتند به «دکتر‌سلام» سالن نمی‌دهیم!
علی صدری‌نیا، مجری جشن 5 سالگی دکتر سلام نیز پس از حضور در جایگاه طی سخنانی با اشاره به کارشکنی‌های انجام شده در جریان برگزاری مراسم امسال، گفت: این دیگر حباب نیست، بلکه جشن 5 سالگی دکتر سلام است! وی با بیان اینکه گویا عده‌ای دوست ندارند جشن دکتر‌سلام برگزار شود، اظهار داشت: ما می‌خواستیم جشن را در مجموعه ورزشی آزادی برگزار کنیم و فکر می‌کردیم وقتی میتینگ‌های انتخاباتی، همایش معتادان بهبودیافته و همایش دوقلوها در این مجموعه برگزار می‌شود ما هم می‌توانیم جشن خود را آنجا برگزار کنیم اما اجازه ندادند. صدری‌نیا با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری جشن در سایر مجموعه‌های دولتی گفت: از 2 ماه قبل خیلی راحت در چشمان ما زُل زدند و گفتند به شما سالن نمی‌دهیم! امروز ثابت شد که شما نمی‌توانید جلوی راه این همه جوان پرشور را بگیرید.
با فعالیت‌های عدالتخواهانه، راه امام‌حسین(ع) را می‌روید
پس از پخش کلیپی که به موضوع «وعده‌های انتخاباتی دولت» می‌پرداخت و اتفاقا با استقبال مخاطبان نیز همراه شد، نوبت به تقدیر از احمد توکلی برای مبارزه با فساد اقتصادی رسید. احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جشن 5 سالگی «دکتر سلام» با ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های خود در دوران جوانی، خطاب به جوانان حاضر در سالن گفت: انگیزه خود را از دست ندهید. بدانید با فعالیت‌های عدالتخواهانه خود، راه امام‌حسین(ع) را می‌روید.سازمانی برای شفافیت و عدالت دایر کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم با عضویت در این سازمان و پرداخت حق عضویت، به آن کمک کنید، چون ما از کسی پولی نمی‌گیریم.
شهرام جزایری و ابتکار جالب دکتر سلامی‌ها
اما یکی دیگر از بخش‌های جالب توجه این مراسم، تقدیر از فردی بود که شهرام جزایری را حین خروج از کشور دستگیر کرده بود. صدری‌نیا، مجری مراسم قبل از تقدیر از سرگرد جمشید شادلو گفت: ما فکر می‌کردیم فقط پلیس فتا حواسش به همه چیز هست اما گویا پلیس مرزبانی هم این‌طور است. شهرام جزایری آدم بدشانسی است چرا که برای عبور از مرز، پیشنهاد رشوه یک میلیاردی می‌دهد اما از بدشانسی، او با کسی مواجه می‌شود که نه‌تنها پیشنهاد رشوه را قبول نمی‌کند، بلکه او را دستگیر هم می‌کند. در ادامه سرگرد جمشید شادلو روی صحنه آمد و از وی تقدیر شد.
اتاقی که سرد است تا کسی فاسد نشود!
سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق رسانه ملی و عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی دیگر چهره‌ای بود که در این مراسم سخنرانی کرد. او در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران جشن دکتر سلام گفت: در فتنه ۸۸ وقتی دختر و پسرها مقابل سازمان تجمع می‌کردند و شعار «یا حسین» سر می‌دادند، گاهی اختلاط‌شان هم خیلی انقلابی می‌شد و وقتی نیروی انتظامی می‌آمد به آنها تذکر دهد شعار «نیروی انتظامی تشکر، تشکر» را سر می‌دادند. ضرغامی دکتر سلام را مبتنی بر راهبرد مقاومت دانست و گفت: «می‌دانم که دست‌اندرکاران این برنامه، هر سال برای برگزاری این مراسم چه مشکلاتی دارند». وی، دکتر سلام را نمونه یک طنز خوب انتقادی دانست و افزود: گاهی خیلی از حرف‌ها را نمی‌شود به شکل عادی گفت. عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار دکتر سلام ارزشمند است، به گرمای سالن اشاره کرد و گفت: این برخلاف اتاق رئیس‌جمهور است که از شدت سردی یخ می‌زنیم و حتی در تابستان هم باید در اتاق وی، کاپشن پوشید. هفته گذشته برای جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی به اتاق رئیس‌جمهور  با کت رفته بودم و با این حال، احساس سردی کردم و یکی از دوستان گفت اینجا را سرد نگه می‌دارند تا کسی فاسد نشود!
شهدا رفتند تا انقلاب بماند
ادامه مراسم جشن ۵ سالگی دکتر سلام، به گرامیداشت یاد شهید بسیجی، محمدحسن حدادیان- از شهدای حادثه پاسداران و حمله دراویش- اختصاص داشت. پس از کلیپی که در این زمینه پخش شد، پدر و مادر این شهید با استقبال پرشور حاضران وارد سالن شدند. پدر شهید حدادیان در این مراسم گفت: در زمان تولد شهید، آنها 3 قلو بودند که 2 نفر از آنها زنده نماند و فقط محمدحسن باقی ماند. وی با بیان اینکه محمدحسن یک بسیجی پرشور بود، خاطرنشان کرد: شب حادثه، او به اندازه یک‌ربع اسیر گرفته شد و همه بلاهایی که سر او آمد، در همان یک ربع بود. پدر شهید حدادیان ادامه داد: از زمان شهادت محمدحسن تاکنون، این شما جوانان و روحانیون حوزه بودید که در کنار ما قرار داشتید. وی خطاب به مسؤولان فرهنگی گفت: «بگویید برای شهدا چه کرده‌اید». بر اساس این گزارش، برای تقدیر از والدین شهید حدادیان، مادر شهید داوود کریمی روی صحنه حاضر شد. ایشان که مادر حاج محمود کریمی، از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام هم هست در سخنانی کوتاه گفت: شهدا رفتند تا انقلاب بماند. مادر شهید کریمی با بیان اینکه باید دنباله‌رو رهبر انقلاب باشیم و به جانبازان رسیدگی کنیم، افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم به داد مردم برسد. وی خطاب به جوانان گفت: نگذارید خون شهدا پایمال شود. ما هیچ خواسته‌ای نداریم و فقط می‌خواهیم پرچم انقلاب به دست امام‌ زمان(عج) برسد.
حضور یک پرسپولیسی در جشن دکتر سلام
در ادامه مراسم دختر و پسر شهید زاده‌اکبر در جایگاه حاضر شدند و پسر شهید زاده‌اکبر پس از شعرخوانی حماسی از محمد انصاری، بازیکن پرسپولیس که مدرسه فوتبال شهید هادی را راه‌اندازی کرده است، برای حضور در جایگاه دعوت کرد. انصاری با اشاره به مدرسه فوتبال خود گفت: ما هم مثل شما به دنبال مکانی برای مدرسه فوتبال می‌گردیم و امیدوارم وضعیت بهتر شود.
تقدیر از روح‌الامینی به خاطر مواضع درخشانش در فتنه
پس از اجرای استندآپ کمدی محمدرضا شهبازی، نوبت به تقدیر از عبدالحسین روح‌الامینی به خاطر مواضع و عملکرد درخشانش در فتنه ۸۸ رسید. همچنین از برگزیدگان جشنواره استندآپ کمدی و شعر طنز دکتر سلام با حضور پرویز داوودی، مهدی امیرآبادی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیدعزت‌الله ضرغامی و هادی قاسمی تقدیر شد. این مراسم با پخش آهنگ دکتر سلام، بریدن کیک جشن تولد 5 سالگی و سپس نورافشانی پایان یافت.


Page Generated in 0/0078 sec