printlogo


کد خبر: 197808تاریخ: 1397/6/10 00:00
چرا رهبر انقلاب از دولت حمایت می‌کنند؟

کمال لطفی: در چند ماه گذشته و پس از آشفتگی بی‌سابقه بازار ارز و سکه و بالطبع بهم ریختن بیش از پیش وضعیت معیشت مردم، درخواست کناره‌گیری حسن روحانی از ریاست‌جمهوری از سوی برخی سیاسیون و همچنین برخی جریانات مغرض مطرح شد.
اما این درخواست با عتاب شدید رهبر معظم انقلاب اسلامی مواجه شد به صورتی‌که ایشان اینگونه رفتارها و درخواست‌ها را «بازی در زمین دشمن» معرفی کردند.
این راهبرد آیت‌الله خامنه‌ای با تعجب برخی از تحلیلگران و برخی اقشار جامعه همراه بود اما در تبیین چرایی این راهبرد می‌توان به دلایل ذیل اشاره کرد.
۱- سیره همیشگی رهبر معظم انقلاب دفاع از دولت‌های مختلف برآمده از رای مردم در ۳۰ سال گذشته بوده است هرچند عملکرد برخی از این دولت‌ها عملا برخلاف سیاست‌های اعلامی و اعمالی نظام و رهبری بوده است.
۲- «امنیت روانی مردم» همواره جزو لاینفک استراتژی کلان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اداره کشور بوده است و ایشان در برهه‌های مختلف ۳۰ سال گذشته به دفعات، صریحا در برابر اقداماتی که زمینه برهم خوردن امنیت روانی مردم را فراهم می‌کرد، ایستاده و با تمام قوا برای این مساله به میدان آمده و از دادن هزینه نیز ابایی نداشته و ندارند و درخواست برای کنار زدن دولت، گام خطرناکی در برهم ریختن امنیت روانی مردم است.
۳- در وضعیت فعلی کشور که نابسامانی‌های محیرالعقول در بازار موجب ایجاد مشکلات فراوان برای مردم شده است، قدم بزرگ دشمن در زمان کنونی برای ضربه زدن به کشور برهم ریختن «ثبات سیاسی» است.
هیچ‌کسی منکر ناکارآمدی دولت در اداره کشور بویژه در ماه‌های اخیر نیست اما تصور کنید دولت فعلی کنار برود! تا ماه‌ها کشور درگیر انتخابات مجدد و سپس انتخاب مدیران و دیگر تبعات تغییر دولت مستقر خواهد بود!
به عبارت دیگر، کشور در حساس‌ترین شرایط بدون دولت مانده و آشفتگی فعلی چندین برابر خواهد شد!
در این صورت با توجه به نبود دولت در کشور، دشمن براحتی خواهد توانست گام‌های بعدی‌اش را در اجرای کابوس شوم خود در ضربه زدن به مردم و نظام اسلامی اجرایی کند.
دلایل بالا تنها گوشه‌ای از تفاوت مشی رهبری دین‌مدارانه آیت‌الله خامنه‌ای با سیاست‌بازی‌های روزمره است که در این مسیر در کمک به دولتی که منش و روش آن بر همگان روشن و مبرهن است تمام قد به میدان آمده و برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور دیگران را نیز برای کمک به دولت فرا می‌خوانند.
برهمین اساس است که در روزهای اخیر حتی رقبای انتخاباتی حسن روحانی مانند حجت‌الاسلام رئیسی نیز به‌رغم اینکه مسؤولیت اصلی اداره کشور و رسیدگی به مردم بر دوش دولت است اما با دعوت مردم به همدلی و همراهی با دولت اعلام کردند در صورت ارائه نقشه جامع و راه باثبات از سوی دولت، جریان‌های انقلابی به میدان آمده و دولت را در مسیر بهبود وضعیت کشور یاری خواهند کرد.
حمایت اخیر رهبر انقلاب از دولت و اعلام آمادگی افراد و جریانات مختلف، آزمون بزرگ دولت است که با استفاده از ظرفیت ایجاد‌شده، حاشیه‌سازی و اقدامات صوری را کنار گذاشته و در این جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمن علیه مردم کشورمان، سرافراز شود.


Page Generated in 0/0060 sec