printlogo


کد خبر: 197811تاریخ: 1397/6/10 00:00
اخبار

به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۱۵ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۱۵ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

مشکل اصلی مردم معیشت است
امام جمعه موقت تهران گفت: جلسه سوال از رئیس‌جمهور نشان داد مشکل اصلی مردم مساله معیشت و مشکلات اقتصادی است، بنابراین حاشیه‌ها نباید این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد. به گزارش مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه سوال از رئیس‌جمهور در مجلس گفت: روز سه‌شنبه نمایش زیبای مردم‌سالاری را شاهد بودیم. بحث‌ها بسیار جدی بود و نمایندگان و رئیس جمهور هم با جدیت به مساله پرداختند. از سوی دیگر در گفتار رئیس‌جمهور و نمایندگان متانت وجود داشت. خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این جلسه نشان داد مشکل اصلی مردم مساله معیشت و مشکلات اقتصادی است. پس حاشیه‌ها نباید این موضوع را تحت تاثیر قرار دهد.

یک عضو کابینه دولت متخاصم را در اختیار گرفتیم
وزیر اطلاعات با اعلام یک خبر مهم گفت وزارت اطلاعات ایران یک عضو کابینه دولت متخاصم را در اختیار داشته است. محمود علوی در گفت‌وگویی با اشاره به توانمندی‌های این وزارتخانه بویژه در حوزه ضدجاسوسی گفت: الحمدلله بخش ضدجاسوسی وزارت اطلاعات یکی از قوی‌ترین بخش‌های این وزارتخانه و یکی از قوی‌ترین بخش‌ها در سرویس‌های اطلاعاتی دنیاست. وی که با برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: چندی پیش شنیدید که از یکی از سرویس‌های اطلاعاتی قدر و از یکی از دولت‌ها(ی متخاصم) یک فرد عضو کابینه را در اختیار گرفته بودیم. به گزارش تسنیم، وزیر اطلاعات مشخصاً و مصداقی به اینکه این فرد متعلق به کدام رژیم بوده اشاره‌ای نکرده است، با این حال حدود 2 ماه پیش رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله جروزالم پست به‌نقل از سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) از بازداشت «گونن سِگِو» وزیر پیشین انرژی این رژیم به ‌اتهام جاسوسی برای ایران خبر داده و نوشته بودند او مدت‌ها منبع اطلاعاتی ایران بوده است.

بیانیه کارگزاران و اعتدال و توسعه علیه یکدیگر
پس از حضور رئیس‌جمهور در مجلس و پاسخ به سوالات نمایندگان، حزب کارگزاران سازندگی در بیانیه‌ای به نقد عملکرد دولت پرداخت و گفت: پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سؤالات نمایندگان نه مجلس را «قانع» کرد، نه ملت را «راضی». کارگزاران در ادامه با این بیان اینکه «دولت خون تازه می‌خواهد» بر ضرورت برخی اصلاحات راهبردی در دولت در 2 سطح سیاست‌گذاری و اجرا تأکید کرد. در بخش دیگری از بیانیه کارگزاران با انتقاد از عملکرد محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه آمده است: «متأسفانه با وجود نقدهایی که بر سازمان برنامه و بودجه در دولت اول دکتر روحانی وارد می‌شد، لکن در دولت دوم نه‌تنها اصلاحی صورت نگرفت، بلکه روند مدیریتی این سازمان تثبیت و نهادهای دیگر در اطراف آن و بر اساس توانایی‌های مدیریت قبلی چیده شد». حمله کارگزارانی‌ها به نوبخت بی‌پاسخ نماند و حزب اعتدال و توسعه به دبیرکلی نوبخت به این بیانیه پاسخ داد. حزب اعتدال و توسعه بدون اسم بردن از جهانگیری، عملکرد معاون اول رئیس‌جمهور در دولت را مورد هجمه شدید قرار داد و نوشت: «افکار عمومی منتظرند تا این گروه سیاسی همزمان با درخواست تغییرات در دولت و جاری‌شدن خون تازه در آن، درباره عملکرد و ماندن یا رفتن هم‌حزبی‌های خود که به طور گسترده در لایه‌های مختلف اقتصادی کشور حضور فعال دارند نیز به صراحت پاسخ [داده] و موضع‌گیری کنند».
 


Page Generated in 0/0057 sec