printlogo


کد خبر: 197812تاریخ: 1397/6/10 00:00
اخبار

هشدار سرلشکر باقری به کشورهای متخاصم درباره تنگه هرمز
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: اگر دشمنان در خلیج فارس فراتر از قانون بین‌المللی عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد.
به گزارش سپاه نیوز، سرلشکر محمد باقری در بیست و یکمین همایش سراسری فرماندهان، مسؤولان و مدیران  نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس با بیان اینکه «هیچ‌گاه از راهبردهای جدید دشمن غافل نشده و همواره آنها را رصد می‌کنیم»، تصریح کرد: به‌برکت آمادگی و توانمندی نیروی دریای سپاه، کشورهای متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین‌الملل رفتار کرده‌اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد.
 وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان باید بدانند خلیج‌فارس محل مناسبی برای جنگ و درگیری آنان نیست به‌گونه‌ای که هرگاه نادانی در آمریکا دستور جنگ می‌دهد، حتی کارشناسان آنها اعلام می‌کنند توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

انهدام یک تیم تروریستی در جنوب‌شرق کشور توسط سپاه
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ساعات اولیه بامداد جمعه ۹ شهریور یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی که از مرزهای کشور همجوار قصد نفوذ به داخل و ارتکاب  اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی داشت، با هوشیاری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه و طی یک درگیری منهدم شد. به گزارش سپاه‌نیوز، این اطلاعیه افزوده است: این درگیری در منطقه عمومی سراوان در استان سیستان‌وبلوچستان در منطقه صفر مرزی و حدفاصل میل‌‌های ۱۵۸ تا ۱۶۰ رخ داد که طی آن 4 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و 3 تن دیگر از آنان زخمی شدند. همچنین در این درگیری یکی از نیروهای خودی به طور سطحی زخمی شد و مرزداران غیرتمند سپاه اسلام به پایگاه‌های خود بازگشتند.

ظریف در دیدار با وزیر خارجه پاکستان:
هیچ کشوری نمی‌تواند بر روابط ایران و پاکستان تأثیر منفی بگذارد
محمدجواد ظریف در ادامه دیدار‌‌های خود در سفر به پاکستان با «مخدوم شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در این دیدار ظریف پاکستان را همسایه‌ای مهم برای ایران دانست که برای توسعه روابط با آن هیچ محدودیتی ندارد و گفت: هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر روابط تهران و اسلام‌آباد تاثیر منفی بگذارد. وی در عین حال بر توسعه و ارتقای روابط 2 کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و مجامع بین‌المللی و همکاری‌های دو کشور در زمینه تامین امنیت مرزها، همکاری بنادر چابهار و گوادر، بازارهای مرزی، همکاری‌های بانکی  و پایه‌گذاری رژیم تعرفه‌ای بین 2 کشور تاکید کرد. مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط 2 کشور همسایه خواستار رفع هرگونه موانع به منظور تعمیق و گسترش همکاری‌‌های 2 کشور در زمینه‌‌های مختلف شد.

پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا برای ضربه به منافع ایران است
سیدحسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج گفت: طرح موضوع مذاکره با ایران از سوی آمریکا، یک سناریوی دیگر در راستای ضربه زدن به منافع ما است؛ ایران کشوری اهل گفت‌وگو و مذاکره با تمام کشورها به استثنای رژیم منحوس صهیونیستی است اما آمریکا که خود یکی از حامیان این رژیم است و در موضوع برجام نشان داد به تعهدات بین‌المللی پشت‌پا می‌زند نیز قابل اعتماد نیست و نباید با آن مذاکره کرد. وی گفت: پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران نتایج مشخصی دارد، اینکه دوباره آمریکا درصدد است مذاکره‌ای دیگر انجام دهد و در نهایت به هیچ یک از تعهداتش پایبند نباشد، در همین راستا نیز رهبر انقلاب تاکید کردند ایران هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با دولت ترامپ ندارد.


Page Generated in 0/0057 sec