printlogo


کد خبر: 197833تاریخ: 1397/6/10 00:00
اخبار

رونمایی از کتابی که به سختی مجوز گرفت!
مراسم رونمایی از کتاب «نقاب‌ها؛ جریان‌شناسی نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی» در پاتوق کتاب تهران برگزار شد.‌ آیین رونمایی از کتاب نقاب‌ها؛ جریان‌شناسی نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی با حضور محمدعلی الفت‌پور، نویسنده کتاب در پاتوق کتاب تهران برگزار شد. در این مراسم، محمدعلی الفت‌پور، نویسنده کتاب نقاب‌ها، درباره نگارش این کتاب گفت: نگارش و تحقیق کتاب «نقاب‌ها» از 2 سال و نیم پیش آغاز شد. این کتاب در باب نفوذ فکری و سیاسی است؛ اثری که نسل جوان‌مان می‌تواند بخواند و بداند جمهوری اسلامی چقدر از مسأله نفوذ ضربه خورده است. بخشی از این نفوذ به قبل از انقلاب بازمی‌گردد که تمرکز کامل سرویس‌های غربی و اروپایی روی ایران بود. این کتاب را با توجه به منابع موثق نوشته‌ایم. در کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای ما بیش از ۱۱۰۰ ارجاع وجود دارد. این نشان می‌دهد نویسنده سعی کرده است از خودش چیزی ننویسد. باز هم وزارت ارشاد ۱۴ ماه ما را برای انتشار و بررسی کتاب معطل کرد. یک مقدار نگاه سیاسی در ممیزی کتاب وجود دارد. تا جایی که من به وزیر ارشاد و معاون فرهنگی ارشاد هم گفتم مطالب این کتاب در گذشته در آثار دیگر منتشر شده‌ است؛ حالا چرا به تجمیع آن مجوز نمی‌دهید؟! این نویسنده درباره سختی انتشار این کتاب افزود: ما در کتاب‌مان به کسی افترا و تهمت نزدیم. برای نگارش این کتاب از اسناد و مدارک معتبری استفاده کردیم. با وجود این برای دریافت مجوز انتشار خیلی سختی کشیدیم.  الفت‌پور در پایان اظهار کرد: اولویت من در تاریخ‌نگاری استفاده از اسناد و مدارک آشکار است. همه می‌دانند نویسنده یک پژوهشگر است. ما سعی کردیم آنچه را آشکار است در کتاب نقاب‌ها نقل کنیم. اگر این حرف‌ها را کس دیگری در انتشارات دیگری می‌زد، کتابش تا این حد ممیزی نمی‌شد.


انتشار شرح منظوم غلامرضا سازگار از خطبه غدیر
آلبوم «پیر مغان» شرح منظوم غلامرضا سازگار از خطبه غدیر، از سوی دفتر هنر و ادبیات هلال منتشر شد. به گزارش تسنیم، آلبوم «پیر مغان»؛ شرح منظوم غلامرضا سازگار از خطبه غدیر در آستانه عید مبارک غدیرخم از سوی دفتر هنر و ادبیات هلال منتشر شد. این آلبوم که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است، با روایت حجت‌الاسلام حسین فتحی، آواز سیدمحسن هاشمی و تنظیم محسن جلیلی با زمان 95 دقیقه به شرح منظوم خطبه غدیر می‌پردازد. این آلبوم از مجموعه شعر آوا است و این مجموعه با هدف معرفی اشعار خوب‌ آیینی معاصر، یک سالی است در قالب آلبوم‌های مناسبتی تولید می‌شود.


قطار «شنبه‌های انقلاب» به نیمه راه رسید
برنامه «شنبه‌های انقلاب» که به همت جنبش مردمی پاسداشت ۴۰ سال انقلاب اسلامی به مدت ۴۰ هفته در روزهای شنبه برگزار می‌شود، امروز بیستمین نشست خود را تجربه می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، بیستمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با عنوان «تئاتر» و با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه، امروز شنبه 10 شهریور 97 ساعت 10 صبح در محل «خانه هنرمندان» واقع در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان برگزار می‌شود. در این مراسم، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه تئاتر، همچون؛ حسین مسافرآستانه مدیر سابق اداره کل هنرهای نمایشی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و دبیر کمیته تئاتر جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی، امیر نصیربیگی مسؤول سازمان بسیج هنرمندان، خانم اعظم بروجردی، نویسنده و کارگردان تئاتر، محسن سلیمانی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس و جمع دیگری از اساتید و هنرمندان، دستاوردهای 40 سال انقلاب اسلامی را در این حوزه مورد بررسی قرار خواهند داد. بر اساس این گزارش، برنامه «شنبه‌های انقلاب» که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شنبه‌های هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه بررسی می‌کند.
 


Page Generated in 0/0124 sec