printlogo


کد خبر: 197842تاریخ: 1397/6/10 00:00
اخبار

کره‌جنوبی رئیس رژیم صهیونیستی را راه نداد
رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند کره‌جنوبی پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای سفر رسمی «رووین ریولین» رئیس این رژیم به سئول را رد کرده است.  به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «کییم کوشن» سفیر رژیم صهیونیستی اخیرا به مقام‌های کره‌جنوبی پیشنهاد کرده ریولین اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۹، در سفری رسمی به سئول برود اما مقام‌های دولت کره‌جنوبی این درخواست را رد و به صراحت اعلام کرده‌اند در حال حاضر علاقه‌ای به میزبانی از رئیس رژیم صهیونیستی ندارند. دلیل این تصمیم مقام‌های سئول اعلام نشده اما به نوشته پایگاه «عروتص شوع»، احتمال دارد دلیل این مساله نشان دادن ناخرسندی از اقدامات اسرائیلی‌ها یا تصمیم اخیر تل‌آویو برای انتخاب یک شرکت آلمانی به جای شرکت «هیوندایی» کره‌جنوبی برای انجام یک پروژه دریایی باشد. برخی دیگر از کارشناسان هم گفته‌اند ممکن است دلیل این تصمیم این باشد که سئول فعلا می‌خواهد بر پیشبرد مذاکره با کره‌شمالی متمرکز باشد. دولت کره‌جنوبی هنوز به گزارش‌ روزنامه یدیعوت آحارونوت واکنشی نشان نداده است.

مکرون: اروپا نیاز به روابط استراتژیک با روسیه دارد
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پنجشنبه گذشته در هلسینکی گفت: اتحادیه اروپایی نیاز به روابط استراتژیک با ترکیه، از جمله در امور دفاعی دارد و باید روابط پساجنگ سرد خود را با روسیه بازسازی کند. بر اساس این گزارش، مکرون طرفدار سرسخت اروپایی است که بتواند از منافع استراتژیک و استقلال مالی خود دفاع کند و به اوضاع دفاعی و اقتصادی جهان که ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ آن را به بار آورده است، پاسخ دهد. مکرون تلاش کرده است روابط با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را بهبود بخشد.

اروپا: اتحادیه اروپایی باید برای بریگزیت بدون توافق آماده شود
میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد بریگزیت اتحادیه اروپایی در سخنانی تاکید کرد: اتحادیه اروپایی باید برای بریگزیت بدون توافق آماده شود، اگر چه هدف ما یک خروج منظم است. بارنیه افزود: اتحادیه اروپایی باید برای هر چیزی آماده باشد. این شامل سناریوی بدون توافق نیز خواهد بود. مساله مرز ایرلند با ایرلند شمالی حساس‌ترین مساله در مذاکرات است. من فکر می‌کنم امکان دستیابی به یک راهکار وجود دارد. انگلیس می‌خواهد در 29 مارس سال 2019 اتحادیه اروپایی را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می‌شود، تنظیم شود تا پارلمان‌ها فرصت رای‌گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد، انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می‌شود. چنین خروجی می‌تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

نشست اتحادیه اروپایی با موضوع سوریه در نیویورک
فدریکا موگرینی در حاشیه نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپایی درباره سوریه، برجام و منطقه گفت: اتحادیه اروپایی در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد میزبان نشستی در سطح وزرا درباره موضوع سوریه خواهد بود. موگرینی افزود: من شدیدا درباره آنچه طی روزهای آینده می‌تواند درباره ادلب اتفاق بیفتد نگران هستم. ما همیشه متقاعد بوده‌ایم که مردم سوریه شایسته صلح هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که این قدرت‌های خارجی از جمله اتحادیه اروپایی نیستند که باید فرآیند سیاسی و نهادی برای آینده این کشور تعیین کنند؛ این یعنی تمامیت ارضی.

حمله فردی با سلاح سرد در آمستردام 3 زخمی بر جا گذاشت
در پی حمله فردی با سلاح سرد در ایستگاه مرکزی قطار در شهر آمستردام 3 نفر زخمی شدند. بنا بر اعلام پلیس هلند، در جریان حمله فردی با سلاح سرد در ایستگاه مرکزی قطاری در  شهر آمستردام پایتخت این کشور 3 نفر زخمی شدند. گزارش‌های رسیده حاکی از این است که پلیس این فرد را هدف قرار داده است. هنوز مشخص نیست این اقدام تروریستی بوده است یا خیر.
 


Page Generated in 0/0054 sec