printlogo


کد خبر: 197858تاریخ: 1397/6/10 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد
ارائه گزارش ۱۰۰ روزه افشانی به شورا
عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد شهردار تهران گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را ارائه کند. حجت نظری در پاسخ به این پرسش که آیا محمدعلی افشانی نیز همانند نجفی گزارشی از عملکرد ۱۰۰ روزه خود به شورای شهر تهران ارائه خواهد کرد؟ به مهر گفت: چنین موضوعی در دستور کار نیست و شورا چنین درخواستی از شهردار تهران نکرده است اما به شخصه معتقدم ارائه چنین گزارشی پیشنهاد خوبی است و شهردار تهران می‌تواند در این گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دفاع خوبی از فعالیت‌هایی که در این ۳ ماه و ۱۰ روز کرده است، انجام دهد. وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با انتقاد به دور تند انتصابات در شهرداری گفت: موضوع انتصابات فشرده را قبول ندارم و یکی از نقدهای ما به شهردار روند کند انتصابات است و انتظار داشتیم طی این ۳ ماه برخی تغییرات زودتر اتفاق بیفتد. اینگونه نبوده که شهردار تهران طی این مدت درگیر تغییرات باشد، بلکه کارهای اساسی زیادی در شهر اتفاق افتاده که مردم بزودی تاثیرات این کارهای اساسی را خواهند دید. نظری خاطرنشان کرد: گروهی تلاش می‌کنند شهرداری را درگیر موضوع فرسایشی و مستهلک‌کننده کنند اما شهردار تهران تلاش می‌کند با وجود این حاشیه‌ها کار خود را بدرستی انجام دهد و از حواشی دور باشد.

رئیس کمیته بودجه شورا خبر داد
پرداخت اقساطی بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از بازگشایی دوباره حساب‌های شهرداری تهران خبر داد. مجید فراهانی درباره سرانجام مسدود شدن حساب‌های شهرداری از سوی سازمان تامین اجتماعی به دلیل پرداخت نشدن بدهی گفت: پس از بسته شدن حساب‌ها، جلساتی میان مدیران شهرداری و سازمان تامین اجتماعی برای حل این مشکل برگزار شد. وی با بیان اینکه در این جلسات هر دو سازمان ابعاد گوناگون این بدهی، دلایل پرداخت نشدن و همچنین تاثیر پرداخت نشدن در ارائه خدمات را تشریح کردند، گفت: با توافق انجام شده حساب‌های شهرداری بازگشایی شد و مقرر شد بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی در اقساط به شیوه‌های گوناگون پرداخت شود. گفتنی است پیش از این مجید فراهانی اعلام کرده بود به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌ها از سوی شهرداری، سازمان تامین اجتماعی حساب‌های شهرداری را مسدود کرده است.

افزایش روزهای آلوده به ازن در تهران
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: روزانه جمعیت ۴ میلیون نفری به تهران مراجعه می‌کنند و نزدیک به ۲ میلیون خودروی شخصی از شهرستان‌های اطراف به داخل شهر وارد می‌شود که باید مدیریت شود. محسن علیجانی‌زمانی با اشاره به اعلام این خبر که تابستان امسال تهران آلوده به ازن بوده است، به خانه ملت گفت: موضوع آلودگی هوا بحثی است که باید در دولت، مجلس و شهرداری کار اساسی روی آن انجام شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 4 میلیون نفر به شهر تهران مراجعه می‌کنند، گفت: باید برنامه‌ای برای توسعه وسایل حمل‌ونقل عمومی اعم از قطار درون‌شهری و حومه وجود داشته باشد، چرا که از این جمعیت 4 میلیون نفری که به تهران مراجعه می‌کنند، نزدیک به 2 میلیون خودروی شخصی از شهرستان‌های اطراف تهران به داخل شهر وارد می‌شود که باید مدیریت شود. وی با بیان اینکه بحث ازن بحثی فراملی است که باید از طریق کنوانسیون‌ها پیگیری شود، اظهار داشت: بحث آلودگی هوا کارهای بین‌بخشی بین مجلس، دولت و مدیریت شهری را می‌طلبد.
 


Page Generated in 0/0052 sec