printlogo


کد خبر: 197879تاریخ: 1397/6/11 00:00
نخستین مرحله رزمایش بزرگ «سپاهیان محمدرسول‌الله(ص) 2» با هدف خدمت به محرومان در سراسر کشور آغاز شد
700 هزار بسیجی در رزمایش خدمت

مرحله اول رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول‌الله(ص) ۲ با عنوان نمایش اقتدار و خدمت‌رسانی بسیجیان، از جمعه 9 شهریورماه با حضور خیل عظیم گروه‌های جهادی و گردان‌های بیت‌المقدس در 3 استان قم، اردبیل و کهگیلویه‌وبویراحمد کار خود را شروع کرد. مرحله اول این رزمایش تا ۲۹ شهریور به طول خواهد انجامید و مرحله دوم این رزمایش هم در هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شود. اهداف این کار بزرگ در پهنه جغرافیایی کشور، امید بخشی به مردم، مأیوس کردن دشمن و کمک به دستگاه‌‌‌هایی که نیازمند کمک بسیج هستند عنوان شده است.
جمعه 9 شهریور با شروع روز اول رزمایش، سرهنگ رضا حافظی، جانشین فرمانده سپاه امام‌علی‌بن‌ابیطالب(ع) قم با اشاره به اینکه مرحله اصلی رزمایش درحال برگزاری است، گفت: مرحله اصلی رزمایش به منظور انجام تمرینات تاکتیکی و با هدف انسجام سازمانی، امروز با شرکت ۱۴ گردان الی بیت‌المقدس از نواحی مقاومت بسیج سپاه استان آغاز شده است. در مرحله دوم، بیش از یک هزار نفر از جهادگران بسیجی استان به مدت 20 روز از ۹ تا ۲۹ شهریورماه جهت ارائه خدمات عام‌المنفعه به حاشیه شهر قم اعزام می‌شوند. حافظی عنوان داشت: این گروه‌ها در مجموع در قالب ۵ هزار نفر / روز اردو در عرصه‌های فرهنگی، فنی- عمرانی، آموزشی- تبلیغی، مشاوره، بهداشت و درمان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی به همشهریان ساکن در حاشیه شهر خدمات‌رسانی خواهند کرد.
سردار مولایی فرمانده سپاه البرز، نیز روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت دومین روز رزمایش سراسری اقتدار عاشورایی بسیج، ویژه سپاهیان حضرت محمدرسول‌الله(ص)2 برگزار شده بود با اشاره به اینکه بخش اول در مناطق محروم و روستایی اجرا می‌شود و از قبل نیازهای هر منطقه شناسایی، ارزیابی و اولویت‌‌‌بندی شده است، ادامه داد: اعزام گروه‌‌های جهادی به صورت متمرکز و منسجم در قالب اقشار مختلف انجام می‌شود که در این اعزام‌ها حدود 1500 نفر از جهادگران در قالب60گروه به 14نقطه روستایی استان اعزام می‌شوند. قرار است در این رزمایش 7 هزار گروه جهادی از بسیجیان با حضور در حاشیه شهرها و مناطق محروم و با هدف ایجاد امید در بین مردم به خدمت‌رسانی به محرومان ‌بپردازند که در نوع خود اتفاق کم‌نظیری است. در همین راستا سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری رزمایش سراسری اقتدارعاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمدرسول‌الله(ص) ۲ با بیان اینکه در استان هرمزگان و در منطقه بشاگرد ١٠٠ پزشک کار خود را آغاز کرده‌‌‌‌اند، تصریح کرد: در استان خراسان‌شمالی ٢١٢ گروه جهادی فعالیت می‌کنند و در استان‌‌های زنجان، خوزستان، خراسان‌رضوی و سیستان‌وبلوچستان این گروه‌ها در حال فعالیت‌‌‌ هستند. همچنین در حاشیه شهر مشهد ١٠ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان توزیع شده است. به گزارش تسنیم، غیب‌پرور عنوان کرد: بخش عظیمی از کار، اعزام همزمان گروه‌های جهادی است که ٧٠١٤ گروه جهادی به استعداد ١٥٠ هزار نفر از دیروز اعزام شده‌‌اند و اتفاقات خوبی در این ٢٤ ساعت رخ داده است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رزمایش همزمان هزار گردان بیت‌المقدس در استان‌‌های کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: این رزمایش تا
٢٩ شهریور ادامه خواهد داشت. بعد از
٢٩ شهریور یک توقف 3 تا 4 روزه داریم و در یکی از روزهای هفته دفاع‌مقدس حضور سازمان‌یافته ٧٠٠ هزار نیروی بسیجی را در میادین اصلی شهرها خواهیم داشت.
غیب‌پرور ادامه داد: در این مقطع خواستیم ٧٠٠ هزار بسیجی سازمان‌یافته تجمع کنند. اوج این تجمع در تهران و با حضور ١٠٠ هزار بسیجی سازمان‌یافته خواهد بود تا بارقه امیدی برای نظام و انقلاب و مردم باشد.
 


Page Generated in 0/0055 sec