printlogo


کد خبر: 197880تاریخ: 1397/6/11 00:00
اخبار

جلسه سؤال برای روحانی زنگ خطر بود
عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی با بیان اینکه جلسه سوال از رئیس‌جمهور تذکر و زنگ خطری برای دولت بود، گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کند. عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور دستخوش برخی تغییرات شده و مردم را در تنگنا قرار داده است؛ این تنگناها برای مردم سختی‌ها و مشقاتی را ایجاد کرده است. وی رأی نمایندگان به پاسخ‌های رئیس‌جمهور را حق ملت و صدای مردم خواند و گفت: نمایندگان درباره نرخ ارز، اشتغال و قاچاق بشدت به عملکرد دولت معترض هستند. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در واقع در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور، صدای ملت در شرایط سخت اقتصادی به گوش رئیس‌جمهور و دولت رسانده شد، لذا دولت باید هر چه سریع‌تر در تیم اقتصادی کابینه خود تجدیدنظر کرده‌ و ترمیم‌های لازم را انجام دهد. وی گفت: امیدواریم این جلسه تذکر و زنگ خطری برای دولت باشد تا سریعا مصوبات مجلس را اجرایی کرده و به ندای مجلس که در اصل صدای مردم بود، توجه کند. نماینده مردم نایین در مجلس خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز بر ابعاد مختلف زندگی افراد تأثیر می‌گذارد. افزایش قیمت خودرو یکی از مشکلاتی است که باید وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشد؛ مگر چه قطعه جدیدی وارد شده که قیمت خودروها تا این مقدار افزایش یافته است؟

خسارات وارده به ایران پس از خروج آمریکا از برجام چقدر است؟
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: هیچ نهادی میزان خسارات وارده به ایران بر اثر خروج آمریکا از برجام را برآورد نکرده است. ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره عواقب خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: هنوز هیچ نهادی نتوانسته میزان خسارات وارده به ایران که بر اثر خروج آمریکا از برجام به وجود آمده را برآورد کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمک 18 میلیون دلاری اتحادیه اروپایی نیز به عنوان غرامت خروج آمریکا از برجام پرداخت نشده، زیرا غرامت را باید آمریکایی‌ها بپردازند. وی با بیان اینکه اروپایی‌ها می‌دانند که در چنین شرایطی بهترین بازار جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ایران در بعد انرژی سرآمد است و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک در وضعیتی قرار دارد که دارای اهمیت است و می‌دانند نزدیکی با ایران به اروپایی‌ها کمک می‌کند. نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: آلمان، ایتالیا و فرانسه همواره نگرانی دارند که اروپایی‌ها نیز مانند آمریکا از منطقه غرب آسیا رانده شوند و چین و روسیه جایگزین آنها شوند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری، ایران به اعداد بالای سرمایه‌گذاری نیاز دارد که در مرحله اول با چین و روسیه مذاکره می‌کند و در مرحله دوم مذاکراتی با اروپایی‌ها انجام می‌شود، اروپایی‌ها به دنبال افزایش نقش خود هستند، زیرا باید خود را برای نیم قرن آینده آماده کنند.

آخرین وضعیت لوایح چهارگانه مرتبط با FATF
رئیس کمیسیون قضایی مجلس آخرین وضعیت لوایح چهارگانه مرتبط با FATF را تشریح کرد. الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره آخرین وضعیت لوایح چهارگانه مرتبط با FATF در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس و شورای نگهبان تصویب و تایید و توسط دولت ابلاغ شد. نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، هفته گذشته در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی شد و ایرادهای شورای نگهبان با حضور کارشناسانی از شورای نگهبان برطرف شد؛ از این رو لایحه را مجددا به صحن مجلس ارسال کردیم. وی افزود: لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، موسوم به پالرمو از دیگر لوایح چهارگانه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باقی مانده که به جهت ایراد شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفته و در جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از میان لوایح چهارگانه‌ تنها این 3 لایحه در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بوده که به شرح یادشده مورد بررسی قرار گرفته است.قانون چهارم یعنی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است که به خاطر ابعاد امنیتی فراوان، ایرادات و انتقادات زیادی را برانگیخته  است.
 


Page Generated in 0/0054 sec