printlogo


کد خبر: 197881تاریخ: 1397/6/11 00:00
اخبار

بعید است اروپایی‌ها  تصمیم درستی بگیرند
رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز گذشته در نخستین جشنواره ملی تجارت موفق بیمارستانی در مدیریت منابع و مصارف که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی رازی برگزار شد، در سخنانی به نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: در حال گفت‌وگو با اروپایی‌ها در زمینه توافق هستیم اما گفت‌وگوهای کلان اروپایی‌ها دورنمای خوبی نشان نمی‌دهد، در عمل مشخص نیست چقدر موفق باشند و در اینکه بتوانند از نظر سیاسی برای حل موضوع موفق عمل کنند نیز تردید وجود دارد.
به گزارش تسنیم، علی لاریجانی با بیان اینکه شرایط امروز، مصاف کلاسیک با دشمن نیست و پیچیدگی‌هایی دارد که همه ابعاد آن را باید فهم کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران حرف بلندپروازانه‌ای برای استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌ها بویژه در موضوع هسته‌ای نمی‌زند که قابل فهم نباشد.لاریجانی اضافه کرد: پس از فتوای رهبر انقلاب و اینکه بارها گفته بودیم از سلاح هسته‌ای استفاده و آن را تولید نیز نمی‌کنیم، گفتند می‌خواهند با ما مذاکره کنند و ایران مذاکره را پذیرفت.

در مسائل داخلی عراق  دخالت نمی‌کنیم
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره برکناری «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی دولت عراق توسط نخست‌وزیر آن کشور، اظهار داشت: این موضوع یک مسأله داخلی در عراق است و ما در آن دخالت نمی‌کنیم. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با العالم، تاکید کرد: برای ما به عنوان همسایه، یک عراق امن، متحد و پیشرفته بیش از هر چیزی اولویت دارد. به گزارش فارس، دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد با توجه به تمایل فالح الفیاض برای ورود به فعالیت سیاسی و حزبی که طبق قانون اساسی با ماموریت مسؤولان امنیتی تعارض دارد، او را از سمت مشاور امنیت ملی، ریاست حشدالشعبی و ریاست دستگاه امنیتی کنار گذاشته است.

جانشین فرمانده ارتش:
اعتماد زیادی به جنگنده کوثر داریم
جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی درباره به‌کارگیری جنگنده بومی کوثر توسط نیروی هوایی ارتش، گفت: ما این جنگنده را برای به‌کارگیری در ارتش سفارش می‌دهیم. امیر سرتیپ محمدحسین دادرس درگفت‌وگو با تسنیم افزود: نخستین فروند از این جنگنده به‌صورت مشترک توسط نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع ساخته شده است و وزارت دفاع با همکاری نهاجا این جنگنده را برای تولید به‌ تعداد مورد نیاز در خط تولید قرار داده است. جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: تست‌های زمینی و هوایی این جنگنده به‌ تعداد ساعات زیادی در نیروی هوایی ارتش انجام شده و یک حس اعتماد بالایی نسبت به این جنگنده ایجاد شده است که با قابلیت بالایی در فضای رقابتی برای ما یک وضعیت خوب ایجاد می‌کند.

سکوت وزارت ارشاد درباره شایعه‌پردازان غیرقابل درک است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سکوت وزارت ارشاد در برخورد با شایعه‌پردازان غیر قابل درک بوده و این مساله نیازمند برخورد قاطع و قانونی مسؤولان است. حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با دانا، با بیان اینکه موارد مطرح شده در روزنامه شرق و خبرآنلاین مطالبی کذب و بی‌اساس است، گفت: در این راستا مردم و مسؤولان هر دو دارای وظایف خاص مربوط به خود هستند.
وی با اشاره به وظیفه مسؤولان در برخورد با افراد خاطی، افزود: مسؤولان باید با افراد نشردهنده مطالب کذب در مطبوعات رسمی و فضای مجازی در راستای بدبین کردن مردم به برادران عراقی برخورد قاطع و قانونی داشته باشند. نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سکوت وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی در این باره قابل درک نیست، عنوان کرد: وزارت ارشاد به وظایف خود در برخورد با مطالب کذب و بی‌اساس واقف بوده و اقدام مقتضی داشته باشد. وی تاکید کرد: اینکه چنین مطلب غیر قابل باوری در یک روزنامه رسمی در کشور تیتر شده و منتشر شود مساله ساده‌ای نبوده و مسؤولان انتشاردهنده اخبار باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.
 


Page Generated in 0/0061 sec