printlogo


کد خبر: 197889تاریخ: 1397/6/11 00:00
اخبار

رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو خبر داد
توزیع واکسن جدید آنفلوآنزا از نیمه شهریور
رئیس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوآنزا از نیمه شهریورماه خبر داد و گفت: امسال برای ورود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. علی واشقانی درباره وضعیت تامین واکسن آنفلوآنزا  به ایسنا گفت: در این زمینه با توافقی که با مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت انجام دادیم، از نیمه شهریورماه توزیع واکسن آنفلوآنزا در کشور آغاز می‌شود. وی افزود: در حال حاضر هم برنامه‌ریزی برای وارد شدن واکسن آنفلوآنزا به کشور انجام شده است. واشقانی از ورود واکسن 4 ظرفیتی آنفلوآنزا به کشور خبر داد و گفت: اتفاق دیگری که امسال می‌افتد این است که از واکسن 3 ظرفیتی آنفلوآنزا به سمت واکسن 4 ظرفیتی حرکت می‌کنیم. وی درباره بهترین زمان تزریق واکسن گفت: طبیعتا با کاهش دما، ریسک ابتلا به آنفلوآنزا افزایش می‌یابد و ما بیشترین ابتلا را در دی ماه و بهمن‌ماه داریم، بنابراین بهتر است در مهرماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، البته می‌توان تا دی هم واکسن را تزریق کرد، چرا که با در نظر گرفتن زمان 4 هفته‌ای ایجاد سطح ایمنی در بهمن‌ماه ایمنی ایجاد می‌شود و در بهمن‌ماه هنوز احتمال ابتلا به آنفلوآنزا وجود دارد. هر چند میزان شیوع کاهش می‌یابد و ما بیشترین ابتلا را در دی و بهمن‌ماه داریم.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تشریح کرد
جزئیات اجرای قانون جدید کسر خدمت ایثارگری
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات اجرای قانون جدید کسر خدمت ایثارگری را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، سردار ابراهیم کریمی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی بند «د» ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ و به ازای یک ماه جبهه، یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین ،12 روز کسرخدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد. وی افزود: در راستای اجرای این قانون، طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس انجام شد، سالانه 20 هزار نفر از واجدان شرایط کسرخدمت ایثارگری که دارای امتیاز 28 و 29 هستند، با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) و ارائه مدارک مربوط، امکان بهره‌مندی از معافیت را خواهند داشت اما با توجه به تعداد بالای ایثارگران، با پیگیری‌‌های انجام شده از مجلس شورای اسلامی، امکان اینکه تمام ایثارگران بتوانند از قانون کسرخدمت ایثارگری بهره‌مند شوند فراهم  شد. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: به منظور تسریع در استفاده از کسرخدمت برای سربازان در حال خدمت، اولویت بهره‌مندی از این امتیاز با مشمولان حین خدمت است و سایر واجدان شرایط در صورت ورود به خدمت سربازی می‌توانند از کسرخدمت استفاده کنند. وی با بیان اینکه سربازان حین خدمت باید برای بهره‌مندی از امتیاز ایثارگری به یگان‌‌های خدمتی خود مراجعه کنند، افزود: این امتیاز برای فرزندان همه ایثارگران به جز مشمولان غایب، بدون هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ زمانی و سنی قابل اجراست. کریمی گفت: مشمولان واجد شرایط کسرخدمت ایثارگری با امتیاز 28 و 29، تا سقف 20 هزار نفر همچنان می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.

راه‌اندازی سامانه ثبت موکب‌های اربعین
قائم‌مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین، از راه‌اندازی سامانه اینترنتی ثبت‌نام موکب‌ها خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، جمشید گودرزی افزود: سامانه ثبت موکب‌ها به نشانی اینترنتی www.mokeb.org  با هدف ساماندهی امور، تسهیل شرایط برای موکب‌ها، جلوگیری از هدر رفت منابع و تامین زیرساخت‌های موردنیاز موکب‌ها راه‌اندازی شد. وی ضمن دعوت از تمام متقاضیان برپایی موکب برای ثبت‌نام در این سامانه گفت: به ثبت‌کنندگان پس از بررسی مدارک، پروانه (مجوز) ویژه موکب‌داری ارائه می‌شود. گودرزی تصریح کرد: ارائه ویزای رایگان به خادمان موکب‌ها، کمک در ارسال محموله‌ها به عراق، ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران و امکان گزارش‌گیری و ساماندهی آماری از جمله تسهیلاتی است که ثبت‌نام‌کنندگان در این سامانه از آنها بهره‌مند می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی، مسؤولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار شده است.


Page Generated in 0/0068 sec