printlogo


کد خبر: 197890تاریخ: 1397/6/11 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد
غیرقانونی بودن خرید و فروش «پلاک معلولان»
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی نسبت به برخی گزارشات درباره سوءاستفاده یا خرید و فروش پلاک معلولان واکنش نشان داد. سردار تقی مهری در واکنش به اقدام برخی افراد مبنی بر سوءاستفاده از تسهیلاتی که برای خودروهای پلاک معلولان از جمله تسهیلات در ورود به محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده به تسنیم اظهار داشت: بر اساس مقررات موجود، به‌منظور ارائه تسهیلاتی برای تردد معلولان و جانبازان، این افراد یا خانواده‌های درجه اول آنها که مسؤولیت جابه‌جایی این عزیزان به‌عهده آنهاست، بر اساس ضوابط خاصی، پلاک معلولان را دریافت می‌کنند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش پلاک معلولان قانونی است یا خیر، گفت: هرگونه خرید و فروش پلاک خودروها ممنوع است و حتی سوءاستفاده از این پلاک‌ها نیز تخلف محسوب می‌شود، البته تا امروز هیچ گزارشی از خرید و فروش پلاک معلولان به دست ما نرسیده است. مهری با تأکید بر اینکه خرید و فروش پلاک معلولان در واقع امکان‌پذیر نیست، گفت: در گذشته پلاک خودروها با محوریت خودرو بود ولی در پلاک‌های ملی، اصالت هر پلاک به افراد داده شده و پلاک خودروها فردمحور است نه خودرومحور، از این رو خرید و فروش پلاک به آن معنا، قاعدتاً امکان‌پذیر نیست. مهری با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از پلاک معلولان نیز خاطرنشان کرد: پلاک معلولان تنها مختص فرد معلول و وابستگان درجه اول آنهاست که انتقال و جابه‌جایی معلولان را به‌عهده دارند و از این رو حتی در اختیار قرار دادن پلاک معلولان به افراد دیگر نیز غیرقانونی است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:
نصب فیلتر دوده قانون است و راه فرار ندارد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: 3 تا 4 سال است با فشارهایی که از سمت سازمان محیط‌زیست وارد کرده‌ایم مدیران را توجیه کردیم که نصب فیلتر دوده مصوبه است و راه فرار ندارد و آنها هم در حال تدوین برنامه اجرایی هستند. وحید حسینی با بیان اینکه روی خودروهای نو از ابتدای سال 96 فیلتر دوده نصب و وارد بازار شده است، به فارس گفت: خودروسازها هم آمار نصب فیلتر دوده را می‌دهند. وی با بیان اینکه در سازمان محیط‌زیست فقط به این موضوع اکتفا نمی‌کنیم، گفت: دوباره خودروها را دبل‌چک می‌کنیم و حتی از برخی راننده‌ها در این باره نیز سؤالاتی پرسیده می‌شود. مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره خودروهای در حال تردد که فیلتر دوده هم ندارند، گفت: نصب فیلتر دوده وظیفه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست که بارها از آنها دعوت کردیم در کارگروه‌های آلودگی هوا و زیرکمیته‌های تخصصی آن شرکت کنند اما اقدام جدی انجام نشد. حسینی افزود: 3  تا 4 سال است با فشارهایی که از سمت سازمان محیط‌زیست وارد کرده‌ایم آنها را توجیه کردیم که این مصوبه است و راه فرار ندارد و آنها هم در حال تدوین برنامه اجرایی هستند.

رئیس کمیته امداد خبر داد
توزیع سبد کالا بین 40 میلیون نفر از افراد جامعه
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مقرر شده است در چند نوبت سبد کالا به 5 دهک پایین جامعه که حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شوند تعلق گیرد که شامل مددجویان کمیته امداد هم می‌شود، گفت: سرانه کمک‌‌هزینه نقدی خرید جهیزیه نوعروسان تحت پوشش افزایش می‌یابد. به گزارش فارس، سیدپرویز فتاح با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد در سال‌های گذشته کاهش جامعه هدف بود، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، این نهاد تلاش می‌کند با دادن خدمات متناسب شرایطی را فراهم کند که نیازمندان  از وضعیت اقتصادی کمتر متضرر شوند. فتاح با تأکید بر اینکه جوانان در شرف ازدواج تحت حمایت نباید در صف دریافت جهیزیه بمانند، از افزایش کمک‌هزینه نقدی خرید جهیزیه خبر داد و گفت: با همکاری دولت و ‌فروشگاه اتکا، 100هزار فقره جهیزیه به نوعروسان مددجو اهدا می‌شود، البته این امر با استفاده از کارت‌های اعتباری و‌ خرید کالای ایرانی امکان‌پذیر است. وی با اشاره به اینکه طبق توافق با دولت مقرر شده است در چند نوبت سبد کالا توزیع شود، گفت: این سبدها به 5 دهک پایین جامعه که حدود ۴۰ میلیون نفر می‌شوند، تعلق می‌گیرد که شامل مددجویان کمیته امداد هم می‌شود.


Page Generated in 0/0057 sec