printlogo


کد خبر: 197911تاریخ: 1397/6/11 00:00
چهارگوشه

انصارالله ناوچه سعودی را هدف قرار داد
ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن( انصارالله) در جدیدترین عملیات خود علیه ائتلاف سعودی، عصر دیروز  یک کشتی جنگی سعودی را در استان جیزان عربستان هدف قرار دادند. منابع یمنی با اشاره به وقوع تلفات انسانی در این حمله، تصریح کردند نیروهای سعودی زخمی‌ها را از کشتی تخلیه و به بیمارستان منتقل کردند. نیروهای یمنی پیش از این نیز تعدادی ناوچه جنگی ائتلاف سعودی را منهدم کرده‌ بودند. خبرگزاری سبأ وابسته به انصارالله پیش‌تر گزارش داد نیروهای موشکی و توپخانه‌ای انصارالله، تجمعات و استحکامات نیروهای منصور هادی را در شرق جبل‌الدود در نزدیکی مرز جیزان هدف گرفتند.

تظاهرات معیشتی  معلمان آمریکایی
صدها تن از معلمان آمریکایی در اعتراض به وضع وخیم درآمدهای‌شان در واشنگتن تجمع کردند. گفته می‌شود این معلمان که به سوی کاخ سفید حرکت می‌کردند خواهان افزایش درآمد و مشخص شدن وضعیت معیشتی‌شان هستند. ترامپ درباره نظام آموزشی آمریکا از اوباما بی‌تفاوت‌تر است به همین منظور در حال حاضر با چالش عمیقی به همراه شکاف‌های اجتماعی در درون آمریکا روبه‌رو است. گزارش‌ها نشان می‌دهد این اقدام معلمان باعث خواهد شد 80 هزار کودک مدرسه‌ای هفته آینده در روز آغاز مدارس در آمریکا سر کلاس‌های درس بدون معلم حاضر شوند.

مرد شماره 2 چین به ژاپن سفر می‌کند
ژاپن مرد شماره 2 چین را برای ملاقاتی حساس دعوت کرده است. گفته می‌شود قرار است ونگ گیشان، معاون اول رئیس‌جمهور به توکیو سفر کند و درباره آینده مناسبات در شبه‌جزیره کره و آینده روابط فی‌مابین گفت‌وگو‌هایی انجام شود. این دعوتنامه در حالی است که از «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن برای حضور در پکن دعوت شده است.

سفر اردوغان به قرقیزستان
رئیس‌جمهور ترکیه در سفر رسمی به همراه هیاتی بلندپایه به قرقیزستان رفت. در این سفر «خلوصی آکار» وزیر دفاع، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه، «روحسار پکجان» وزیر تجارت و چندین تن از مسؤولان دیگر اردوغان را همراهی می‌کنند. چندی قبل رئیس جمهور قرقیزستان به آنکارا سفر کرده بود. اردوغان در نشست خبری مشترک با «سورونبای جینبکوف» همتای قرقیزی‌اش در آنکارا گفت: ترکیه مبارزات خود را علیه سازمان فتو(منتسب به فتح‌الله گولن) در داخل و خارج از کشور ادامه می‌دهد. اردوغان افزود: سازمان فتو تهدید بزرگی علیه قرقیزستان است. اعضای فتو تلاش می‌کنند روابط ترکیه با قرقیزستان را مخدوش کنند.

تداوم حملات موشکی به جنوب عربستان
ارتش یمن به حملات موشکی و توپخانه‌ای به مزدوران وابسته به ائتلاف عربی و جنوب عربستان ادامه می‌دهد. روز گذشته ارگان رسانه‌ای انصارالله گزارش داد نیروهای موشکی و توپخانه‌ای انصارالله تجمعات و استحکامات نیروهای هادی را در شرق جبل‌الدود در نزدیکی مرز با جیزان هدف گرفتند. طبق این گزارش، توپخانه انصارالله تجمعات نظامیان عربستان را در پایگاه الجمایم جیزان بمباران و تجمعات دیگر از نیروهای هادی را روبه‌روی گذرگاه مرزی علب در استان عسیر مورد هدف قرار داد. نیروهای یمنی همچنین نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در غرب پایگاه السدیس در نجران را با 2 موشک ساخت داخل از نوع «زلزال ‌یک» با برد 3 کیلومتر مورد هدف قرار داده و خسارت‌های سنگینی بر جای گذاشتند.

فیاض: حشدالشعبی  در حال ریشه‌دواندن است
فالح فیاض که از سوی حیدرالعبادی از مقامش برکنار شده، گفت: حشدالشعبی در اعمال و رفتار خود فراتر می‌رود و در حال ریشه دواندن در دل مردم است. عناصر الحشد بیش از اتخاذ هر اقدامی هزار مرتبه فکر می‌کنند. فیاض گفت: ما شاهد تشکیل دولت جدیدی خواهیم بود و امیدوارم دولتی وفادار به کسانی باشد که جانفشانی کردند و جان خود را فدای میهن کردند. طبق این گزارش، در نخستین واکنش رسمی به برکناری فیاض از سوی نخست‌وزیر، نایب رئیس حشدالشعبی در سخنانی از تلاش برخی برای وارد کردن الحشد در بازی‌های سیاسی داخلی عراق ابراز تاسف کرد.


Page Generated in 0/0053 sec