printlogo


کد خبر: 197949تاریخ: 1397/6/12 00:00
اخبار

بیستمین جشن خانه سینما برگزار شد
شب خوش‌شانسی  «بدون تاریخ، بدون امضا»
بیستمین جشن خانه سینما در حالی برگزار شد که بیشترین جوایز به «بدون تاریخ، بدون امضا» رسید و ۴ عضو هیأت‌مدیره خانه سینما به علت اختلافات، در این مراسم حضور نداشتند. به گزارش «وطن امروز»، بیستمین جشن خانه سینما شنبه‌شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد. بر این اساس، فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضا» توانست 3 جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد به حامد بهداد برای بازی در فیلم «سد معبر» و بهترین بازیگر نقش اول زن به غزل شاکری برای فیلم «سارا و آیدا» رسید. البته جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن تنها جایزه فیلم «سارا و آیدا» نبود، چرا که جایزه بهترین تدوین نیز برای این فیلم به احمد مرادپور رسید. جایزه بهترین موسیقی متن این دوره به پیمان یزدانیان برای فیلم «خوک» و جایزه بهترین فیلمبرداری به مسعود سلامی برای «خفه‌گی» اهدا شد. نوید محمدزاده و زکیه بهبهانی نیز هر دو برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» جوایز نقش مکمل مرد و زن را دریافت کردند تا کلکسیون جوایز این فیلم در این دوره از جشن خانه سینما تکمیل شود. جایزه بهترین طراحی صحنه این دوره نیز به حجت اشتری به فیلم «سد معبر» و جایزه بهترین طراحی لباس به نگار نعمتی به فیلم «خوک» رسید. همچنین جوایز بهترین صداگذاری و بهترین صدابرداری به ترتیب به علیرضا علویان و رشید دانشمند برای فیلم‌های «به وقت شام» و «پل خواب» اهدا شد. دیگر جوایز این دوره از جشنواره هم به این ترتیب اهدا شد: بهترین چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی (خوک)، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی (به وقت شام)، بهترین جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی (چهارراه استانبول)، بهترین مستند بلند: آزاده موسوی و کورش عطایی (در جست‌وجوی فریده)، بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند: ارد عطارپور (پرسپولیس-شیکاگو)، بهترین فیلم کوتاه: بچه‌خور (محمد کارت) و بهترین انیمیشن: حسین ملایمی (بدو رستم بدو).


انصراف شهرستان ادب از حضور در نمایشگاه فرانکفورت
انتشارات شهرستان ادب به دلیل تحولات در بازار ارز از حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت انصراف داد. به گزارش فارس، با توجه به ارتباطات سال‌های اخیر با ناشران خارجی و مکاتبات و دعوت بعضی از این ناشران، از سال گذشته انتشارات شهرستان ادب تصمیم گرفته بود در قالب کمک‌هزینه نسبت به حضور مولفان و نمایندگان خود در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اقدام کند که با توجه به تحولات ارزی اخیر این موضوع از اولویت این انتشارات خارج شد و شهرستان ادب مانند سال‌های گذشته به ارسال کتاب و بروشور در این نمایشگاه اکتفا می‌کند.


آخرین بازمانده سیاه‌بازان ایرانی به خاک سپرده شد
پیکر زنده‌یاد «عطاءالله صفرپور» پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون در جوار امامزاده عبدالله استان گلستان آرام گرفت. به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «عطاءالله صفرپور» آخرین بازمانده سیاه‌بازان ایران صبح روز گذشته با حضور مردم و دوستدارانش از مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.  صفرپور در 8 سال دفاع‌مقدس نیز در جبهه‌ها حاضر شد و با گروه نمایشش برای 50 هزار رزمنده نمایش اجرا کرد. زنده‌یاد «صفرپور» صبح روز جمعه پس از سپری کردن چند ماه بیماری در 73 سالگی از دنیا رفت و پیکر این هنرمند در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد. از فعالیت‌های او می‌توان به ساخت بیش از 50 میان‌پرده تلویزیونی آموزشی، ترویجی، کشاورزی و بیش از 30 میان‌پرده اجتماعی و ساخت 2 فیلم بلند تلویزیونی اشاره کرد. صفرپور بازی در فیلم‌های «ابروآفتاب»، «دختری به نام تندر»، «رسم عاشقی» و «شمشادخان»، سریال «پایتخت 4» و «گلشیفته» را در کارنامه خود دارد.


Page Generated in 0/0052 sec