printlogo


کد خبر: 197950تاریخ: 1397/6/12 00:00
اخبار

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
رئیس صداوسیما مشمول قانون بازنشستگی نخواهد شد
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای محسن هاشمی گفت که رئیس سازمان صدا و سیما مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نخواهد شد. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در برنامه «تهران20» در مواجهه با سؤال مجری برنامه که گفت: «افشانی شهردار تهران می‌ماند یا بازنشسته می‌شود؛ تکلیف چیست؟» گفت: رفتن یا ماندن ایشان به یک فکاهی تبدیل شده که هر شبکه تلویزیون و رسانه‌ها این روزها به این مصوبه جدید مجلس و بازنشستگی ایشان می‌پردازند اما یک بار در این شبکه‌ها حرف از بازنشستگی رئیس سازمان صداوسیما نبوده است، در صورتی که ایشان هم جزو بازنشسته‌ها هستند. حجت‌الاسلام احمد سالک، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اظهارنظر رئیس شورای شهر تهران این نوع اظهارات را عمدتاً بحث‌های سیاسی دانست که مخاطب را از موضوع اصلی دور می‌کند. سالک تصریح کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشمول شخصی مثل رئیس سازمان صداوسیما که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود، نخواهد شد، چرا که طبق اصل 175 قانون اساسی تعیین رئیس سازمان صداوسیما به‌عهده شخص رهبری است، بنابراین علی‌عسکری همچون وزیران، ایثارگران و جانبازان جزو استثنائات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان قرار می‌گیرد.

پخش مستند «سینما انقلاب» از تلویزیون
مستند «سینما انقلاب» روایتی نو از تعامل سینما با انقلاب اسلامی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «سینما انقلاب» با یادآوری حال و هوای سینمای ایران پیش از انقلاب اسلامی به ریل‌گذاری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای هنر هفتم در نخستین سخنرانی مهم ایشان پس از ورود به ایران (۱۲ بهمن ۱۳۵۷) اشاره کرده و سپس به‌طور ویژه به تعامل میان هنرمندان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران ریاست‌جمهوری و رهبری ایشان پرداخته است. «سینما انقلاب» شامل صحنه‌های منتشرنشده یا کمتر دیده شده از ارتباط نزدیک و صمیمی سینماگران و هنرمندان با رهبر انقلاب اسلامی و اهتمام ایشان به هدایت و حمایت مشفقانه از آنان است. مستند «سینما انقلاب» به مناسبت در پیش بودن روز سینما در ۲۱ شهریور، این هفته در شبکه‌‌های مختلف سیما از جمله روز سه‌شنبه (۱۳ شهریور) ساعت ۲۰ از شبکه یک سیما و ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه خبر پخش خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه ۱۴ شهریور شبکه ۳ سیما ساعت ۲۲:۲۰ آن را بازپخش خواهد کرد. تهیه‌کننده این مستند روح‌الله عبادی است و کارگردانی آن را حمید شعبانی به عهده داشته است.

نقد عملکرد «حوزه علمیه» در شوکران هفتم
حجت‌الاسلام دکتر احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» پیرامون «عدالت، آگاهی و آزادی در حوزه‌های علمیه» بحث می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، هفتمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» روز دوشنبه ۱۲ شهریور با حضور حجت‌الاسلام دکتر احمد واعظی از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم،‌ استاد سابق کالج شرق‌شناسی دانشگاه کمبریج، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیأت امنای سازمان تبلیغات اسلامی است. وی در این برنامه به پرسش‌های پیام فضلی‌نژاد درباره عملکرد حوزه‌های علمیه پاسخ می‌دهد. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن نیز روزهای سه‌شنبه  ساعت ١٠ صبح، جمعه ساعت ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.


Page Generated in 0/0058 sec