printlogo


کد خبر: 197974تاریخ: 1397/6/12 00:00
اخبار

ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه‌قضائیه فعلاً منتفی شد
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه‌قضائیه فعلا منتفی شد. اسدالله عباسی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه‌قضائیه گفت: در جلسه‌ای که در هیأت‌رئیسه در این‌باره داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که رئیس‌جمهور استنکاف از قانون نداشته و سؤال فعلا نباید به قوه‌قضائیه ارجاع شود. وی ادامه داد: ارجاع سؤال از رئیس‌جمهور به قوه‌قضائیه فعلا منتفی شده است مگر اینکه سوال‌کنندگان مدارکی را ارائه کنند که بتوان استنکاف از قانون را اثبات کرد و این موضوع را به قوه‌قضائیه ارجاع داد. نماینده مردم املش و رودسر در مجلس اضافه کرد: علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در جلسه هیأت‌رئیسه نظرش این بود که درباره سوالاتی که نمایندگان داشتند و از آنها قانع نشدند، موضوعات در حدی نبوده که جرم شناخته شود.

تجمیع امکانات ایران، عراق، روسیه و سوریه برای نابودی تروریسم
معاون بین‌الملل ستادکل نیروهای مسلح که در راس هیاتی به عراق سفر کرده است، درباره اهداف و برنامه‌‌های اجلاس بغداد گفت: در این اجلاس، ضمن بررسی آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و سوریه، عملکرد کمیته چهارجانبه هماهنگی بین نیروهای مسلح 4 کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. به گزارش مهر،  سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی ادامه داد: در این اجلاس راهکارهای ادامه فعالیت مرکز هماهنگی‌‌های چهارجانبه برای تجمیع ظرفیت‌ها تا نابودی کامل تروریسم و داعش در عراق و سوریه مورد تاکید قرار گرفت. معاون بین‌الملل ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اضافه کرد: معاونان و روسای ستادهای ایران، عراق، روسیه و سوریه برای تشکیل اجلاس روسای ستادهای نیروهای مسلح در آینده نزدیک به توافق رسیدند. مرکز هماهنگی چهارجانبه در 3 سال گذشته با تجمیع امکانات و ظرفیت‌‌های اطلاعاتی، امنیتی و تجهیزاتی از ۴ کشور، نقش موثری در مبارزه میدانی با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق داشته است.

مخاطب بنده  آیات عظام مکارم و نوری نبودند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سکولاریسم در حوزه را رهبری 2 یا 3 بار مطرح می‌کنند. اصلا مخاطب بنده آیات عظام نوری‌همدانی و مکارم نبودند، کسان دیگری بودند ولی یک عده با شیطنت خود و انتقال نادرست مطالب به آقایان طوری رفتار کردند که انگار ما به ایشان داریم می‌گوییم. به گزارش فارس، حسن رحیم‌پورازغدی در دوره معرفت رضوی دانشگاه آزاد اسلامی در جمع دانشجویان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « شما گفتید ریشه سکولاریسم در حوزه است، آیا با مواضع برخی مراجع نظر شما تغییر کرده است؟» گفت: سخنی که از آقایان نقل شد با آنچه من گفتم منافاتی نداشت. یعنی مربوط به یک مطلب نبود. وی ادامه داد: من احتمال قوی می‌دهم تمام سخنانی که بنده در مدرسه فیضیه داشتم مطالعه نشده و تمام فیلم سخنرانی را ندیدند.

واکنش کمیته آموزش عالی مجلس  به دفاع پایان‌‌نامه فریدون
تخلف تحصیلی برادر روحانی  محرز است
پس از ماه‌ها کش‌وقوس‌ درباره پرونده تحصیلی «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش مجلس این‌بار خبر تشکیل جلسه دفاع از پایان‌نامه او که قرار است امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود، خبرساز شد. به گزارش تسنیم، قرار است حسین فریدون امروز دوشنبه
12 شهریور در دانشگاه شهید بهشتی از پایان‌نامه‌اش دفاع کند، این در شرایطی است که حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دفاع حسین فریدون از پایان‌نامه دکتری‌اش به تسنیم گفته است وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر در این رابطه اطلاع‌رسانی و تا رفع ابهامات درباره این پرونده با احتیاط برخورد کند. همچنین سیدجواد ابطحی، عضو کمیته 3 نفره رسیدگی به پرونده تحصیلی حسین فریدون نیز با انتقاد از رویه این کمیته برای رسیدگی به پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور، گفت: تخلف تحصیلی حسین فریدون محرز است.


Page Generated in 0/0056 sec