printlogo


کد خبر: 198112تاریخ: 1397/6/14 00:00
اخبار

رامبد جوان قید جشنواره فجر را زد
فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته این روزها مراحل فنی را پشت‌سر می‌گذارد. به گزارش مهر، پرویز شهبازی به‌تازگی تدوین فیلم را به پایان رسانده و بزودی سایر مراحل فنی فیلم آغاز می‌شود. طبق اعلام محمد شایسته، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم، «طلا» بدون حضور در جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی در سال جاری آماده نمایش می‌شود. نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، احترام برومند و مهرداد صدیقیان بازیگران اصلی «طلا» هستند. فیلم «طلا» جدیدترین ساخته پرویز شهبازی بعد از فیلم‌هایی چون «نفس عمیق»، «عیار ۱۴»، «دربند» و ... محسوب می‌شود.

سوریه مقصد بعدی «مدیترانه»‌ای‌ها
فیلمبرداری فیلم سینمایی «مدیترانه» در ایران به پایان رسید و مابقی آن در سوریه انجام می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «مدیترانه» از نیمه گذشت. سکانس‌های شهری این فیلم در شهر مشهد با بازی مهراوه شریفی‌نیا، بهرنگ علوی و پوریا پورسرخ فیلمبرداری شده است و ادامه آن در سوریه فیلمبرداری خواهد شد. «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند مضمونی اجتماعی دارد و با موضوع بحران آب در سوریه و منطقه مرتبط است. این فیلم سینمایی به نویسندگی صابر‌الله دادیان و تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند دومین تجربه سینمایی کارگردانش پس از فیلم سینمایی «اشنوگل» به حساب می‌آید و پیش‌بینی می‌شود نخستین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر امسال باشد.

 
جدیدترین اثر گلعلى بابایی در مسیر انتشار
کتاب «شاهین برآفتاب» زندگانى پرماجراى آموزگار بسیجى شهید غلامعلى پیچک روانه چاپ شد. به گزارش تسنیم، «شاهین برآفتاب»، جدیدترین اثرگل على بابایى در حوزه پژوهش و نگارش سرگذشت نامه‌هاى مستند سرداران شهید سپاه تهران، با محوریت زندگانى پرماجراى آموزگار بسیجى شهید غلامعلى پیچک روانه چاپ شد. این کتاب در قطع رقعى، در ٢٢ فصل و ٤٨ صفحه اسناد و تصاویر، جامع‌ترین اثر مستندى است که فرازهاى عمدتا ناگفته‌اى از مراحل مختلف زندگى، مبارزات سیاسى و نظامى شهید پیچک را از مجراى اسناد و مدارک دست اول و روایات طیف متنوعى از اعضاى خانواده، یاران و همرزمان سردار شهید عملیات سپاه غرب کشور در سال نخست جنگ، براى مخاطبان خود بازروایى مى‌کند. «شاهین برآفتاب»؛ توسط انتشارات ٢٧ بعثت و نشر صاعقه همزمان با سى‌وهشتمین سالگرد آغاز حماسه دفاع‌مقدس، منتشر مى‌شود.

«شکارسری» بعد از 20 سال مجموعه رباعی‌‌هایش را منتشر می‌کند
حمیدرضا شکارسری پس از 2 دهه کار در حوزه شعر نو، سرانجام تازه‌ترین اثر خود را به حوزه شعر موزون یعنی رباعی اختصاص داد. این اثر با عنوان «تمرین سکوت می‌کنم بعد از تو» بزودی منتشر می‌شود. به گزارش فارس، حمیدرضا شکار سری از شاعران کشورمان درباره تازه‌ترین مجموعه شعر خود اظهار داشت: بتازگی مجموعه رباعیات خود را به انتشارات سوره‌مهر برای انتشار تحویل داده‌ام. وی در ادامه با بیان اینکه این اثر «تمرین سکوت می‌کنم بعد از تو» نام دارد، گفت: این نام از یکی از اشعار برگرفته شده، در واقع یکی از مصرع‌های کتاب را به عنوان نام اثر انتخاب کرده‌ام. «تمرین سکوت می‌کنم بعد از تو» شامل ۱۰۰ رباعی است که طی 2 سال گذشته سروده شده بود، البته این تعداد از میان حدود ۲۰۰ رباعی انتخاب شده است. شاعر مجموعه «چراغانی بی‌دلیل» بیان داشت: حدود 20 سالی بود که شعر موزون کار نمی‌کردم و به شعر نو توجه داشتم اما این مجموعه در میان سایر آثارم اتفاق خوبی برای خودم محسوب می‌شود. شکارسری درباره مضامین رباعی‌های این مجموعه توضیح داد: اشعار «تمرین سکوت می‌کنم بعد از تو» دارای مضامین متنوعی از جمله عاشقانه، اجتماعی، سیاسی و... است. البته رباعی‌های مذهبی را به عمد جدا کردم تا آنها را در قالب مجموعه‌ای مجزا منتشر کنم.


Page Generated in 0/0075 sec