printlogo


کد خبر: 198113تاریخ: 1397/6/14 00:00
اخبار

اختتامیه دومین دوره المپیاد
سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود
آیین اختتامیه دومین دوره المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای، امروز (14 شهریور) در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد. طبق اعلام دبیرخانه المپیاد، در این مراسم ضمن اهدای مدال‌های طلا، نقره و برنز به دانش‌آموزان برتر، جوایز مسابقه سرخ (سواد رسانه‌ای خلاق) نیز در 2 بخش بهترین سوال سواد رسانه‌ای و بهترین معلم سواد رسانه‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد. در بخش دیگر این مراسم، دانش‌آموزان به ارائه طرح‌های خود در زمینه «طراحی کسب‌وکار مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده» و «طراحی مسابقه تلویزیونی سواد رسانه‌ای» که از جمله موارد آزمون مرحله سوم المپیاد بوده است، می‌پردازند و سپس به طرح‌های برگزیده، «جام‌های خلاقیت» اهدا خواهد شد. باشگاه سواد رسانه‌ای ضمن دعوت از اساتید، مربیان و فعالان حوزه سواد رسانه‌ای کشور برای حضور در این مراسم اعلام داشت، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مرحله جهانی این المپیاد تیرماه سال آینده در کشور اندونزی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است این مراسم از ساعت 17 امروز در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار خواهد شد.


برگزاری نمایشگاه «عکس‌نگاشت2» در فرهنگسرای سرو
نمایشگاه عکس «عکس‌نگاشت2» که با حضور 39 مجموعه و 18 تک عکس از 47 عکاس با موضوع «ایران در آستانه 1400» کار خود را از روز جمعه آغاز کرده است با برگزاری 2 کارگاه در روزهای یکشنبه 11 و دوشنبه 12 شهریورماه به کار خود ادامه داد. به گزارش «وطن امروز»، نخستین‌ کارگاه با موضوع «کاربرد عکس در گرافیک» روز یکشنبه با حضور خانم غزال عربی و با استقبال علاقه‌مندان این بحث تشکیل شد. کارگاه دوم که به موضوع گوشی‌های همراه و تصویربرداری و تدوین با آنها می‌پرداخت به دلیل قطع برق برگزار نشد و در ادامه فیلم مصاحبه با مدیر بنیاد ورلد پرس‌فتو برای علاقه‌مندان پخش شد.
در دومین روز برگزاری کارگاه‌ها‏، کارگاهی با 4 بخش با موضع Digital storytelling با حضور امیر نریمانی و صحبت درباره داستان‌سرایی دیجیتال و ایده تا اجرا، بهروز پادیاب تصویربرداری با دوربین‌های Dslr، رامبد رستگار با موضوع صدابرداری و مهیار بدری آشنایی با نرم‌افزارهای تدوین برگزار شد که در بین پنل‌های آموزشی مالتی مدیای «بدون حمایت » ساخته ایمان صمدی و «دختران مهتاب» ساخته حامد صادقی به نمایش درآمدند. در حاشیه این کارگاه خدماتی همچون برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب عکاسی انتشارات « کتاب پرگار» و همچنین سرویس رایگان دوربین‌های عکاسی توسط شرکت بازتاب به مراجعه‌کنندگان ارائه شد. نمایشگاه عکس « عکس‌نگاشت 2» با موضوع «ایران در آستانه 1400» تا روز جمعه 16 شهریورماه در محل فرهنگسرای سرو دایر خواهد بود و روز چهارشنبه کارگاهی با موضوع «personal branding» با حضور خیام عسگری برگزار خواهد شد. کارگاه گوشی‌های همراه و تصویربرداری و تدوین با حضور محمد عقیلی و نمایش فیلم داستانی «bang bang club » ادامه خواهد یافت.


حمایت از «متجاوز جنسی»  روی فرش قرمز جشنواره «ونیز»!
فیلمساز ایتالیایی با حضور روی فرش قرمز جشنواره «ونیز» تی‌شرت خود را نمایان کرد که روی آن نوشته بود: «هاروی واینستین بی‌گناه است». به گزارش فارس به نقل از هالیوودریپورتر، در مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم ونیز، فیلمساز ایتالیایی به صورت نمادین از «هاروی واینستین» تهیه‌کننده هالیوودی که به تجاوزهای متعدد جنسی متهم شده بود، دفاع کرد. «لوچیانو سیلیگینی گاراگنانی» فیلمساز ایتالیایی تی‌شرتی پوشیده بود که روی آن به انگلیسی نوشته بود «هاروی واینستین بی‌گناه است». جلوی تی‌شرت در زیر همین نوشته عکسی از واینستین نیز وجود داشت. «واینستین» ۶۶ ساله اخیرا با اتهاماتی شامل تجاوز جنسی، تعرض، سوءاستفاده و سوءرفتار جنسی مواجه است. جشنواره ونیز هم به نابرابری جنسیتی بویژه در بخش رقابتی این جشنواره متهم شده و انتقادات فراوانی نسبت به این مساله شده است و فشارها تا به آنجا رسید که مسؤولان جشنواره معاهده الزام به برابری جنسیتی را در روز دوم برگزاری این جشنواره امضا کردند.


Page Generated in 0/0231 sec