printlogo


کد خبر: 198116تاریخ: 1397/6/14 00:00
اخبار

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:
جریانی به دنبال تزریق روحیه ناامیدی به جامعه است
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یک جریان تهاجمی تمام داشته‌های جامعه را هدف قرار داده و به دنبال تزریق روحیه ناامیدی و ناتوان کردن جامعه و بی‌اعتماد کردن عناصر جامعه به یکدیگر است. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی روز گذشته در شصت‌ودومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: باید مراتب خضوع خود را با توجه به اعتماد مقام معظم رهبری جهت تصدی مسؤولیت سنگین نمایندگی ایشان در دانشگاه‌ها ابراز کنم. از خدا می‌خواهم به شانه‌های ناتوان من قدرت بدهد تا از عهده این مسؤولیت برآیم. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در حال حاضر اصلی‌ترین مساله، جریان تهاجمی است که تمام داشته‌های جامعه را هدف قرار داده است و به دنبال تزریق روحیه ناامیدی و ناتوان کردن جامعه و بی‌اعتماد کردن عناصر جامعه به یکدیگر است که این مساله خطرناکی است و کار را سخت‌تر می‌کند.

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
دولت می‌تواند با رویکرد جهادی مشکلات را حل کند
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد این جبهه بر این باور است دولت هنوز می‌تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریان‌های غیرانقلابی و رانت‌خواه، مشکلات کشور را حل کند. به گزارش فارس، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پیرامون «اولویت‌های دوران جنگ اقتصادی» بیانیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «این جبهه برخلاف حامیان دوران انتخابات جناب آقای روحانی، دولت دوازدهم را در تعلیق ندانسته و بر این باور است که این دولت هنوز می‌تواند با اتخاذ رویکرد انقلابی و جهادی و عبور از افراد و جریان‌های غیرانقلابی و رانت‌خواه، مشکلات کشور را حل کند». در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: «دولت می‌بایست با تغییر رویکرد و انتخاب اولویت قطعی تکیه بر توانمندی‌های داخلی به جای امید به بیگانگان و مذاکره با ملت به‌جای مذاکره با ترامپ، با تحول اساسی در تیم و برنامه اقتصادی اداره کشور حرکت مجدانه‌ای را آغاز نماید تا فراتر از امیدزایی در جامعه، ریشه مشکلات کنونی را خشک نماید».

تلاش داریم تروریست‌ها با کمترین هزینه انسانی از ادلب بروند
«محمدجواد ظریف» عصر روز گذشته در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر به سوریه درباره روابط دوجانبه صحبت‌های خیلی خوبی داشتیم. به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: با توجه به اینکه روز جمعه اجلاس سران روند آستانه را داریم و شرایط در ادلب هم شرایط حساسی است، تلاش ما این است وضعیت ادلب و خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود، به همین منظور گفت‌وگوهایی در ترکیه داشتیم و همچنین گفت‌وگوهایی در سوریه با مقامات عالی سوریه داشتیم. ظریف خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله تا روز جمعه گفت‌وگوهایی را با 3 کشور عضو روند آستانه خواهیم داشت تا از شرایطی که باعث خسارت به مردم سوریه شود جلوگیری کنیم و روند پاکسازی افراطیون را بتوانیم به نتیجه برسانیم.

اروپا نتوانسته وعده‌های خود در اجرای برجام را محقق کند
وزیر کشور گفت: به‌رغم تاکیدات و سخنان زیاد در اجرای برجام که عمدتا سیاسی است، اروپا در عمل نتوانسته وعده‌های خود در اجرای برجام را محقق کند. به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، جانشین فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروی انتظامی و وزیر کشور در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا که صبح دیروز (سه‌شنبه) در محل ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، گفت: باید با قدرتمندی و اقناع افکار عمومی روی مواضع خود بایستیم، چرا که بدون مقاومت و ایستادگی به حق خود نخواهیم رسید. وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: آنها یقین دارند هیچ کاری در منطقه بدون نقش‌آفرینی ایران امکانپذیر نخواهد بود و موضع ما هم در منطقه بسیار محکم و مقتدرانه ادامه دارد. رحمانی‌فضلی با اشاره به وعده‌های اروپایی‌ها در اجرای برجام گفت: به‌رغم تاکیدات و سخنان زیاد در اجرای برجام که عمدتا سیاسی است، اروپا در عمل نتوانسته سخنان و وعده‌های خود در اجرای برجام را محقق کند.
 


Page Generated in 0/0052 sec