printlogo


کد خبر: 198117تاریخ: 1397/6/14 00:00
اخبار

نامه به رهبر انقلاب برای تسریع  در فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها بود
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه روز گذشته در حاشیه اجلاس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که در بازار ارز، سکه، طلا و خودرو و مانند آن اخلال ایجاد و از رانت استفاده می‌کنند، مطمئن باشند با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد. به گزارش صداوسیما، وی با اشاره به نامه اخیرش به مقام معظم رهبری درباره برخورد با مفسدان اقتصادی گفت:‌ البته پیش از این هم با مفسدان برخورد می‌شد اما با توجه به شرایط جدید درخواست کردیم این برخوردها و رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر باشد به گونه‌ای که هم‌اکنون رسیدگی به پرونده مفسدان اقتصادی هم در مقدمات و هم در دادگاه‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. رئیس قوه قضائیه تصریح کرد:‌ بر همین اساس برای اخلالگران نظام اقتصادی، حتی کیفرخواست‌هایی در حد افساد فی‌الارض یعنی اعدام درخواست شده و حتی اگر اعدام هم نباشد، مجازات سنگینی در انتظار آنان است، بنابراین مردم مطمئن باشند در رسیدگی به پرونده مفسدان کوتاهی در کار نخواهد بود. وی با بیان اینکه دستگاه قضا در مبارزه با مفسدان در چارچوب قانون و حیطه وظایف خود اختیاراتی دارد و بر اساس آن عمل می‌کند، گفت: بنابراین چنین امکانی وجود ندارد که قوه قضائیه به همه انبارهای سراسر کشور سرکشی کند، چرا که بخشی از این مهم در حوزه اختیارات تعزیرات است. 

واکنش سخنگوی شورای نگهبان  به نامه کروبی
سخنگوی شورای نگهبان نسبت به نامه یکی از سران فتنه که اخیرا منتشر‌شده، واکنش نشان داد. به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود نسبت به متن منتشر‌شده منتسب به کروبی واکنش نشان داد و نوشت: متن روزهای اخیر منتسب به آقای کروبی یادآور بیانیه‌های ایشان در سال ۸۸ است. متن‌هایی که از آن ایشان نیست و ظاهرا برای او می‌نویسند، همانند تصمیماتی نیز که برای او می‌گیرند. ‌ای کاش ایشان از حصر فکری اطرافیان در‌می‌آمد، خودش فکر می‌کرد! خودش تصمیم می‌گرفت و خودش می‌نوشت!

حاجی‌بابایی:
کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی خرد شده
نماینده مردم همدان در مجلس گفت: در شرایطی که وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که کمر مردم خرد شده است، وقتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی هم توهین می‌شود، رئیس مجلس هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی روز گذشته با استناد به مواد 22، 23 و 24‌ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دلار اکنون به 13 هزار تومان و سکه به 5 میلیون تومان رسیده است، گفت: رئیس مجلس باید نظارت کند و از دولت بخواهد در این رابطه توضیح دهد. در مجلس چه خبر است، مجلس چه کار می‌کند، این طرح‌ها و لوایح چه هستند که ما خود را درگیر آنها کرده‌ایم، اولویت کشور اکنون چیز دیگری است. حاجی‌بابایی ادامه داد: مردم کمرشان زیر بار اقتصادی خرد شده اما هیچ کس هیچ حرفی نمی‌زند.

نماینده مردم اردبیل:
دستاورد دولت پروژه شکست‌خورده برجام است
نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه امروز مردم زیر بار تورم له می‌شوند، گفت: دستاورد دولت، پروژه شکست‌خورده برجام است. به گزارش مهر، در پایان جلسه علنی دیروز مجلس، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در تذکری خطاب به رئیس‌جمهور گفت: عملکرد ضعیف دولت موجی از ناامیدی را در میان طرفداران دولت تدبیر ایجاد کرده است. تورم افسارگسیخته طبقه متوسط را مستأصل کرده است. وی با بیان اینکه دستاورد دولت، پروژه شکست خورده برجام است، گفت: مردم زیر بار تورم له می‌شوند. بدری تاکید کرد: باید یک جلسه اضطراری با حضور رئیس‌جمهور برای بررسی مشکلات اقتصادی تشکیل شود.


Page Generated in 0/0050 sec