printlogo


کد خبر: 198122تاریخ: 1397/6/14 00:00
رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران تشریح کرد
تازه‌ترین خبرها از وضعیت گرانی پوشک

گروه اجتماعی: رئیس انجمن صنایع سلولزی ایران درباره آخرین وضعیت پیش آمده درباره کمبود و گرانی محصولات سلولزی گفت: درباره  ماجرای احتکار پوشک بچه و سایر محصولات بهداشتی مورد استفاده مردم باید تاکید کنم هیچ گونه احتکاری توسط تولیدکنندگان ایرانی انجام نشده و مواد احتکار شده مربوط به محصولات خارجی بوده که یا به صورت قاچاق وارد کشور شده یا از مبادی گمرک وارد شده‌اند و در بخش اجناس ایرانی به هیچ عنوان احتکاری انجام نشده است.
عباس فصیح‌خوشگرد با بیان اینکه پیش از شرایط پیش‌آمده، مواد اولیه صنایع سلولزی با دلار ۴۲۰۰ تومانی و پایین‌تر از آن به کشور وارد شد، به ایسنا گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان مجبورند با توجه به تحریم اتخاذ شده مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز ۱۰ هزار تومانی وارد کنند و به همین دلیل شاهد افزایش 2 تا 5/2 برابری مواد اولیه کارخانجات تولیدی خواهیم بود. وی در پاسخ به این پرسش که چه زمان مشکل کمبود این محصولات برطرف می‌شود؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه از اوایل هفته گذشته تکلیف ارز مواد اولیه محصولات سلولزی مشخص شد، اجناس تولیدکنندگان با ارز ۱۰ هزار تومانی از گمرک ترخیص شد و از شنبه هفته جاری دوباره کارخانجات تولید خود را آغاز کردند و این وعده را به مردم می‌دهیم که در روزهای آینده و از ابتدای هفته آینده مشکل کمبود محصولات سلولزی برطرف خواهد شد.
بانک مرکزی همکاری نمی‌کند
همچنین یک تولیدکننده پوشک بچه با اشاره به تشویش اذهان عمومی در کمبود پوشک در سطح بازار، گفت: درست است به خاطر افزایش هزینه‌های تولید قیمت پوشک گران شده اما هیچ کمبودی در تولید پوشک نداریم و یک عده تنها به دنبال سود بیشتر هستند. کریم میزبان با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان از تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی رنج می‌برند، افزود: 24 روز است که مواد اولیه ما در گمرکات مانده و هیچ کس هم پاسخگو نیست. علاوه بر این مشکل اصلی ما بانک مرکزی و بانک‌های عامل است، چرا که هر زمان برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم می‌گویند خط اعتباری ما منفی است و هیچ تسهیلاتی در اختیار تولیدکننده قرار نمی‌دهند.
 وی با اشاره به تشویش اذهان عمومی در کمبود پوشک در سطح بازار، گفت: درست است به خاطر افزایش هزینه‌های تولید قیمت پوشک گران شده اما هیچ کمبودی در تولید پوشک نداریم و یک عده تنها  با ایجاد نگرانی در سطح جامعه برای سود بیشتر تلاش می‌کنند.
 البته باید این نکته را یادآوری کنم که ما هم از افزایش قیمت‌ها دل خوشی نداریم اما چاره‌ای جز این نداشتیم. این تولیدکننده با اعلام اینکه صدور بخشنامه‌های متفاوت باعث شده فعالیت برای تولیدکنندگان سخت باشد، تصریح کرد: برخلاف تصور مردم ما اصلا دلار 4200 تومانی دریافت نکرده‌ایم.


Page Generated in 0/0057 sec