علیرضا رضاداد دبیر سیویکمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه جشنواره بستری برای کشف کارگردانهای گمنام و فروش فیلمهای آنهاست، اظهار داشت: کانون توجهات جشنوارهها معمولاً برجستهسازی آثاری است که در آن جشنواره مطرح میشوند. جشنواره کودک هم از این قاعده مستثنا نیست. وقتی جشنواره با تعدادی فیلم برگزار میشود، آن تعداد فیلم خود به خود فضایی برایشان ایجاد میشود، بویژه برای فیلمهایی که سازندگانشان از یک پیشینه شهرت برخوردار نباشند، کشف جدیدی هستند و اتفاق جدیدی برای آن فیلم است. مثلاً فیلم سینمایی «ابد و یک روز» ساخته آقای روستایی، اگر در جشنواره فیلم فجر مطرح نشده بود، حتماً در اکران با آن اقبال روبهرو نمیشد. البته در برخی موارد فیلمها نیازی به تبلیغات جشنوارهای ندارند، فیلم سینماییای مثل «هزارپا» مولفههای جذب مخاطب را دارد و نیازی به فضای جشنوارهای ندارد. جشنوارههای سینمایی در کشورمان، حلقه اتصالی بین تولید و نمایش است. آقای حیدریان سال گذشته سیاستهای جشنواره کودک و نوجوان را برای اهالی رسانه شرح داد و در ادامه همان موضوع، جلساتی در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل و بخشی از بنیاد سینمایی فارابی روی تولید سینمای کودک و نوجوان متمرکز شد. وی همچنین در ادامه افزود: یکی از برنامهریزیهای این شورا این است که همواره در سبد اکران سینمای ایران، یک فیلم کودک و نوجوان وجود داشته باشد. کارگروه اکران همچنین تصویب کرد در تمام طول سال حتماً یک فیلم کودک و نوجوان در اکران باشد. 8 ـ 7 فیلم از جشنواره گذشته تاکنون مستمراً اکران شده و فکر میکنم از سالهای استثنایی بود که سینمای کودک با انیمیشن «فیلشاه» در سبد نوروز هم سهم داشت و این یک موفقیت برای سینمای کودک به شمار میرود.