printlogo


کد خبر: 198136تاریخ: 1397/6/15 00:00
اخبار

«360 درجه»  سراغ احتکار کالاهای اساسی می‌رود
چهارمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به موضوع احتکار کالاهای اساسی مردم و افزایش قیمت ناشی از این مساله می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، جدیدترین قسمت از برنامه «360 درجه» ضمن مروری بر موضوع احتکار در چند سال اخیر و خسارات ناشی از این کار، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در برخورد قاطع با محتکران را مورد بررسی قرار می‌دهد. «360 درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم جامعه در طول یک هفته تهیه و تولید می‌شود. به روز و به لحظه بودن موضوعات از ویژگی‌های اصلی این برنامه تلویزیونی است. «360 درجه» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه هر هفته ساعت 21:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.


«مُزا مُزا» روی صحنه می‌رود
سیروس همتی، کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس تئاتر درباره تازه‌ترین نمایش خود اظهار داشت: نمایش «مُزا مُزا» از ابتدای مهرماه اجرایش را در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند. این نمایش مضمونی اجتماعی- انتقادی دارد و هر چند نمی‌توانم آن را در یک قالب خاص بگنجانم اما به نوعی کمدی انتقادی محسوب می‌شود. به گزارش فارس، وی در پاسخ به این سؤال که هیچ زمانی نخواسته از حضور بازیگران سلبریتی و سینمایی در کارهایش استفاده کند، گفت: البته من به سلبریتی‌ها احترام می‌گذارم و معتقدم حضور سلبریتی‌ها باعث رونق گیشه می‌شود اما با توجه به اینکه روند کار در تمرین شکل نهایی به خود می‌گیرد و نیاز به تمرین مداوم داریم شاید سلبریتی نتواند از پس تعهدات تمرین نمایش‌ها بر بیاید. به هر حال کار ما هر روز 5 ساعت تمرین دارد و این امر شاید برای بازیگران چهره زمان‌بر باشد. همتی درباره مسائل مختلف اجتماعی و وجود تئاترهایی که بتواند روحیه مردم را تغییر دهد و ذهنیت‌های اجتماعی آنها را ترمیم کند، توضیح داد: در واقع این نکته‌ای که مطرح شد رسالت تئاتر است. تئاتر در ژانرهای مختلف رسالتی دارد؛ کارهایی که نقد اجتماع را در قالب طنز انجام می‌دهند، فکر می‌کنم آنچه شما می‌گویید را به نحو احسن انجام دهند. حتی در تئاترهای دیگر هم همینطور است اما فکر می‌کنم این نمایش هم در راستای «فیش آباد» کار قبلی من که نقبی به فیش‌های نجومی داشت، قرار می‌گیرد.کارگردان نمایش‌های «فیش‌آباد» و «ریحانه»، مدت اجرای نمایش جدید خود را 28 اجرای عمومی (یک ماه) و زمان اجرا را ۸۰ دقیقه مطرح کرد.


برای نخستین‌بار بعد از 50 سال انجام می‌شود
گرامیداشت جلال در منزلش
پس از 50 سال برای نخستین‌بار روز جمعه 16 شهریورماه سالگرد درگذشت جلال آل‌احمد در منزلش (خانه موزه سیمین و جلال) برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این مراسم با عنوان «غروب جلال» از ساعت 17:30 روز جمعه با حضور نویسندگان، پژوهشگران و خانواده برگزار خواهد شد. ضمن اینکه برخی اساتید به سخنرانی می‌پردازند. خانه موزه سیمین و جلال آل‌احمد در تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض واقع است.


دبیر جشنواره فیلم فجر  پایان شهریور مشخص می‌شود
مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره حضور دوباره خود به عنوان مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر سی‌وهفتم گفت: همچنان در انتظار مشخص شدن دبیر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر هستیم و طبیعتاً تا دبیر این رویداد سینمایی مشخص نشود نمی‌توان درباره بخش‌های دیگر نظری داد. به گزارش میزان، وی درباره زمان مشخص شدن دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر افزود: بر اساس آخرین صحبت‌های محمدحسین حیدریان رئیس سازمان سینمایی، دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر تا پایان شهریور مشخص خواهد شد. نجفی درباره میزبانی این دوره از جشنواره تاکید کرد: هنوز برای صحبت کردن درباره کاخ جشنواره و محل آن بسیار زود است.


Page Generated in 0/0054 sec