printlogo


کد خبر: 198161تاریخ: 1397/6/15 00:00
اخبار

حاشیه‌های وضعیت نابسامان پسماندها
عضو شورا تذکر داد شهردار پاسخ نداد
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره پرسش از شهردار تهران درباره وضعیت پسماندهای پایتخت توضیحاتی ارائه کرد. الهام فخاری درباره جزئیات پرسش از شهردار تهران که تقدیم هیات‌رئیسه شورای شهر شده است، به ایسنا گفت: من در یک سال گذشته 2 مرتبه درباره نحوه مدیریت پسماند تذکر دادم که یکی از این تذکرات به شهردار اسبق تهران یعنی آقای نجفی بود و تذکر دیگر به شهردار فعلی یعنی آقای افشانی بوده است. وی با بیان اینکه 9 خردادماه سال جاری در صحن شورا تذکری در این‌باره دادم اما پاسخی از سوی شهرداری داده نشد، گفت: 27 خردادماه جاری نیز رئیس شورای شهر نامه‌ای در این‌باره به شهرداری ارسال کرد که متاسفانه باز هم پاسخی ارسال نشد. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران به تذکرات کتبی بنده درباره مدیریت پسماند پاسخی ارائه نکرد. به همین دلیل بر اساس قانون جزو اختیارات شورا است که اگر مدیران شهرداری به تذکری پاسخ ندادند، از آنها سوال شود و حضور شهردار نیز در این جلسه برای پاسخگویی به سوال الزامی است. فخاری افزود: کتبا درخواست خود را برای سوال از شهردار در این‌باره به هیات‌رئیسه ارائه کرده‌ام. رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مسأله اصلی این است که الگو و مدل مدیریت پسماند در وضعیت امروز، حواشی و مسائل اجتماعی را بویژه برای کودکان به همراه دارد و باید زمینه اصلی پسماند که همان زباله‌ها است مدیریت شود. نه اینکه زباله کف شهر پهن باشد و شاهد فعالیت بازار غیررسمی معامله و مبادله زباله در شهر باشیم.

6  کشته در سقوط بالابر ساختمانی
سقوط بالابر ساختمانی در یک ساختمان در حال ساخت در شمال غرب پایتخت ۶ کشته بر جای گذاشت. به گزارش تسنیم، ساعت 20:28 سه‌شنبه‌شب حادثه سقوط بالابر ساختمانی در یک ساختمان درحال ساخت در شمال غرب تهران، خیابان میعاد جنوبی به سامانه 125 اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان 2 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. محل حادثه یک ساختمان در حال ساخت خالی از سکنه بود که کارگران در آن مشغول کار بودند. یک دستگاه بالابر ساختمانی از طبقات بالایی به انتهای مسیر چاهک آسانسور در طبقه منفی چهارم سقوط کرده و منجر به تخریب دیواره‌های بالابر شده بود که آتش‌نشانان خود را به انتهای چاهک رسانده و بعد از مدتی تلاش موفق شدند به داخل کابین دسترسی پیدا کنند که مشخص شد بر اثر این حادثه 6 نفر جان باخته‌اند.

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد
بازداشت 2 نفر  برای فیلم ساختگی بریدن گوش
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ماجرای بریدن گوش یک کودک کار، دروغ و صحنه‌سازی بوده است، از بازداشت 2 فردی خبر داد که این فیلم را تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند. به‌ گزارش تسنیم، در روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شد که حاکی از این بود که مأموران شهرداری گوش‌‌های یک کودک کار را بریده‌‌‌اند. با انتشار این فیلم، عوامل شهرداری منطقه 3 و اعضای شورای شهر تهران به‌سرعت پیگیر این ماجرا شدند که در همین ارتباط مجید فراهانی در صفحه شخصی خود نوشت: «با پیگیری‌‌های انجام شده معلوم‌ شد گوش کودک کار در حادثه‌ای دیگر در شهرری خراش دیده اما افرادی با صحنه‌‌سازی و با زور و‌ تهدید در جهت القای این بودند که عوامل شهرداری گوش وی را بریده و فیلم می‌گیرند. 2 نفر مورد نظر با استفاده از دوربین‌های اطراف و خودروی آنها شناسایی و بازداشت شدند».


Page Generated in 0/0139 sec