printlogo


کد خبر: 198176تاریخ: 1397/6/15 00:00

آرایش غلیظ
1392
هر چند این فیلم در حد و اندازه سایر آثار سینمایی حمید نعمت‌الله نبود ولی المان‌های سینمایی نعمت‌الله را به وضوح می‌توان در این اثر دید. قصه‌ جوانی که بار قاچاق ترقه و فشفشه‌های چهارشنبه سوری یکی از دوستانش را بالا می‌کشد و از طریق دختری که دوستش دارد تلاش می‌کند آنها را بفروشد. درون‌مایه «آرایش غلیظ» همچون اغلب آثار سینمایی نعمت‌الله، به نقد برخی ویژگی‌های منفی اخلاقی انسان‌ها از جمله طمع و چشم‌چرانی می‌پردازد. موسیقی متن این فیلم که حاصل همکاری همایون شجریان و سهراب پورناظری است، یکی دیگر از نقاط مثبت این اثر است.
 

شعله‌ور
1396
نعمت‌الله در تازه‌ترین تجربه فیلمسازی‌اش در شعله‌ور هم به دنبال همان نگاه اخلاقی خود رفته با این تفاوت که این بار برای روایت قصه‌اش به دل کویر زده تا در سرزمین اسرار‌آمیز و دوست‌داشتنی سیستان و بلوچستان، روایتگر قصه‌ مردی باشد که حسادت همه زندگی او را به آتش کشیده است. قصه‌ای که امین حیایی و پسرش دارا حیایی بازیگران نقش‌های اصلی آن هستند و بازیگران فیلم همچون اغلب کارهای نعمت‌الله بخوبی از پس نقش خود برآمده‌اند و در نهایت نیز دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر برای این فیلم به «امین حیایی» رسید.

سر به مهر
1391
«سر به مهر» را هادی مقدم‌دوست کارگردانی کرده ولی بدون شک نمی‌توان تاثیر حضور زوج هنری او یعنی حمید نعمت‌الله را در روند ساخت و تولید این اثر نادیده گرفت. نعمت‌الله در این اثر که نخستین ‌تجربه کارگردانی سینمایی هادی مقدم‌دوست به شمار می‌رفت، به عنوان نویسنده و مشاور کارگردان حضور پیدا کرده است. قصه‌ای که همچون اغلب همکاری‌های این زوج، حاصل یک دغدغه اخلاقی و دینی است. ماجرای دختری منزوی و جامعه‌گریز که از ابراز نماز خواندن خود در مقابل دیگران خجالت می‌کشد و همین موضوع باعث ایجاد دردسرهای فراوانی برای او می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec