printlogo


کد خبر: 198181تاریخ: 1397/6/15 00:00
اخبار

مدیریت جهادی نسخه شفابخش مشکلات کشور است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مدیریت جهادی و بسترسازی برای تقویت نقش مردم در حوزه اقتصادی نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است. به گزارش فارس، سردارمحمدعلی جعفری صبح دیروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبتنی بر تغییر شیوه مدیریت کشور به مدیریت جهادی بیان داشت: باید توجه داشت نوع مدیریت کشور باید مدیریت اسلامی باشد نه مدیریت غربی، چرا که مدیریت اسلامی متکی به مردم و برای مردم است. وی در ادامه با اشاره به ضرورت پایبندی مدیران به مبانی و اعتقادات دینی افزود: موضوع مهم دیگر، تفکر و دیدگاه مدیران کشور مطابق مبانی اسلامی است که متاسفانه فعالیت برخی مدیران کشور با تحصیلات غربی و مبانی غیراسلامی بر مشکلات مدیریتی کشور افزوده است. فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد به‌رغم تاکید مقام معظم رهبری که نگاه‌ها باید برای حل مشکلات اقتصادی به داخل باشد اما بارها برخی مدیران کشور  تمام راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور را سیاسی می‌دانند و در نهایت به مذاکره پیوند می‌زنند.

«کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شود
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اعلام اینکه «کوثر» جایگزین جنگنده‌های قدیمی می‌شود، گفت: ما اخیرا شاهد پرواز نخستین جنگنده ساخت ایران به نام «کوثر» بودیم، البته پیش از این هم طراحی جنگنده صاعقه نمونه دیگری از خودباوری بود، این نشان می‌دهد که ما به این تکنولوژی رسیده‌ایم؛ همانطور که سال 88 ناوشکن جماران را ساختیم. امام(ره) فرموده بودند برای تامین نیازهای‌تان در چرخه دفاعی دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنید که حتی برخی گفتند ما نمی‌توانیم و صنعت نداریم که امام فرمودند مگر آنها که الان می‌سازند از اول صنعتگر بودند؟ کار کردند و موفق شدند. دریادار سیاری افزود: حال باید گفت در کجای کشور به اندازه نیروهای مسلح به صورت جهشی کار شده و نیازها برطرف شده است. ما امروز در جایی ایستاده‌ایم که نیاز‌های خودمان را در حوزه‌های مختلف تامین کرده‌ایم و حتی جنگنده‌ای مانند کوثر را ساختیم که می‌تواند تولید و به مرور جایگزین دیگر جنگنده‌ها شود. رسیدن به این توانمندی زمان خاص خودش را برده و علم خودش را برده و ما موفق شدیم و به آن رسیدیم.

ریشه مشکلات اقتصادی سوءمدیریت است
دادستان کل کشور با بیان اینکه سبب مشکلات اقتصادی سوءمدیریت و ضعف مدیریت است، گفت: امروز باید مسؤولان و مردم در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند. به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش مبلغان حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، بیان داشت: امروز در جامعه ما مشکلات فراوانی همچون مسائل اقتصادی گریبانگیر جامعه شده است، در مرحله نخست باید بدانیم که سبب مشکلات اقتصادی سوءمدیریت و ضعف مدیریت است.
دادستان کل کشور افزود: کشور در ۸ سال جنگ تحمیلی آمادگی لازم را پیدا کرده و آرایش نظامی به خود گرفته بود، امروز باید مسؤولان و مردم در جنگ اقتصادی آرایش جنگی به خود بگیرند. وی ادامه داد: امروز با خلاف‌های موجود در کشور پرونده‌های سنگینی در قوه‌قضائیه ایجاد شده است و قوه‌قضائیه در مرحله آخر وارد عمل می‌شود و دولتمردان باید جلوی خلاف‌ها را بگیرند. منتظری در پایان گفت: استجازه از رهبر معظم انقلاب هیچ ارتباطی با اصول اولیه آیین دادرسی ندارد، شرایط و مصلحت ایجاب می‌کرد با مفاسد اقتصادی به سرعت مقابله کنیم؛ موانع قانونی بر سر راه‌مان وجود داشت، برای مثال در رسیدگی به امور زمان زیادی صرف می‌شود و فرآیند طولانی است و این موانع با اجازه رهبری معظم انقلاب کنار رفت.
 


Page Generated in 0/0056 sec