printlogo


کد خبر: 198209تاریخ: 1397/6/17 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
‌ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان  به دولت
وزیر آموزش‌وپرورش گفت بخشی از سرانه مراکز آموزشی (مدارس) را پرداخت کرده‌ایم. به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی  با اعلام این مطلب گفت: در چند روزگذشته سرانه‌ای را به استان‌ها داده‌ایم و امیدواریم تا قبل از پایان شهریورماه یک نوبت سرانه دیگر را برای مناطقی که امکان کمک‌های مردمی در آن وجود ندارد یا کم است ارسال کنیم تا از این سرانه برای آماده کردن مدرسه استفاده کنند. بطحایی خاطرنشان کرد: لایحه پیشنهادی را در راستای رتبه‌بندی معلمان برای دولت فرستاده‌ایم که امیدواریم بزودی در دستور کار قرار بگیرد و به مجلس برود، نمایندگان نیز با استقبالی که از این کار داشته‌اند یقین داریم کارهای لازم را برای عملیاتی شدن و اجرای طرح رتبه‌بندی انجام خواهند داد. وزیر آموزش‌وپرورش تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی را مستلزم دریافت ردیف و اجازه از سازمان امور اداری استخدامی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که سازمان اداری استخدامی نه‌تنها برای آموزش‌وپرورش بلکه برای همه دستگاه‌ها این اجازه را نداده باشد و ردیف تبدیل وضعیت ندهد این اتفاق نمی‌افتد. وی با بیان اینکه مذاکراتی را با سازمان امور اداری استخدامی در این زمینه داشته‌ و دلایل را مطرح کرده‌ایم، گفت: سازمان در راستای سیاست‌هایی که دولت در برنامه تحول نظام اداری دارد، نهایت همکاری را انجام می‌دهد و امیدواریم تا قبل از سال 97 بتوانیم تعدادی از این ردیف‌ها را اخذ کنیم.

خروج ۶۰ هزار زائر ایرانی از مکه
بیش از 70 درصد زائران ایرانی از مکه مکرمه خارج شده‌اند. به گزارش  میزان، نزدیک به ۶۰‌هزار (۷۱درصد) زائر ایرانی از مکه مکرمه خارج شدند و کمتر از ۲۴ هزار زائر ایرانی در این شهر باقی ماندند. بر اساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه، تعداد زائران ایرانی که از مکه به جده منتقل می‌شوند به بیش از 18  هزار و 500 نفر می‌رسد که این تعداد با پرواز‌های 2 شرکت ایران ایر و سعودی به کشور بازگردانده می‌شوند. تاکنون بیش از 32 هزار و 600 زائر از مکه به شهر پیامبر منتقل شده‌اند و نزدیک به ۸۵۰۰ زائر خروجی ترانزیت نیز از طریق فرودگاه مدینه به ایستگاه‌های پروازی در ایران انتقال یافته‌اند. پرواز حجاج کشورمان از طریق فرودگاه جده به ایران از چهارم شهریور و همچنین پرواز خروج زائران از مدینه به کشورمان از پنجم شهریورآغاز شده است. به طور میانگین روزانه بین ۴ تا ۵ هزار نفر از جمعیت موجود در مکه کم می‌شود و شهر مکه ۲۱ شهریور از زائران ایرانی خالی خواهد شد. امسال بیش از ۸۶ هزار نفر از زائران کشورمان از ۱۹ ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی شدند.

رئیس پلیس راهور پایتخت مطرح کرد
کمبود دوربین ثبت تخلفات رانندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت نصب دوربین‌های ثبت تخلفات ورود خودروهای فرسوده و بدون معاینه فنی و ورود کامیون در مبادی ورودی شهر تهران تأکید کرد.
سردار محمدرضا مهماندار درباره فعالیت دوربین‌های کنترل تخلفات در تهران به ایسنا گفت:  برابر کنترل‌هایی که انجام داده‌ام تمام دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد، طرح ترافیک و معاینه فنی در سطح شهر تهران فعالند و نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهایی غیرمجازی که وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می‌شوند، اقدام می‌کنند. مهماندار درباره اینکه آیا این تعداد دوربین برای تهران کافی است، گفت:‌ کمبود دوربین زیاد داریم و لازم است در ورودی‌های تهران دوربین نصب شود تا تخلفاتی مانند ورود کامیون، ورود خودروی فرسوده، ورود خودروهای فاقد معاینه فنی و... به تهران را از مبادی ورودی کنترل و با تخلفات برخورد کنیم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهور طرح خود را به شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های مسؤول ارائه کرده است، گفت:‌ امیدواریم دوستان حمایت کنند تا خیلی زود شاهد نصب این دوربین‌ها در ورودی‌های شهر تهران نیز باشیم، البته در حال حاضر نیز همکاران من با حضور در این محل‌ها به شکل دستی نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند.


Page Generated in 0/0050 sec